آیا می‌ توان از نمک معمولی در ماشین ظرفشویی استفاده کرد؟

هر دوی آنها نمک نامیده می‌شوند و کمی شبیه به هم هستند. بنابراین، مطمئناً استفاده از نمک خوراکی در ماشین ظرفشویی زمانی که نمک معمولی ماشین ظرفشویی تمام می‌شود، تصمیم عجیبی نیست، نه؟

در حالی که هر دو نمک نامیده می‌شوند و هر دو از کلرید سدیم تشکیل شده اند، نمک ماشین ظرفشویی و نمک سفره یک چیز نیستند. بنابراین، هرگز نباید از نمک سفره به عنوان جایگزین نمک ماشین ظرفشویی استفاده کنید.

دانه های نمک ماشین ظرفشویی درشت تر از نمک معمولی هستند. این دانه ها از مسدود شدن مخزن نمک یا فیلترهای ماشین ظرفشویی جلوگیری می‌کند و به تمیز کردن بهتر ظروف کمک می‌کند.

اگر از نمک خوراکی در ماشین ظرفشویی استفاده کنید، احتمال مسدود شدن مخزن نمک ماشین ظرفشویی وجود دارد، زیرا مخزن ظرفشویی برای دانه های درشت نمک ماشین ظرفشویی طراحی شده است. به علاوه، نمک سفره تقریباً فوراً در آب حل می‌شود، بنابراین به هر حال تاثیر چندانی ندارد.

اگر نمک ماشین ظرفشویی‌تان تمام شد، بهترین کار این است که یک بسته دیگر بخرید!

چرا ماشین ظرفشویی به نمک نیاز دارد؟

نمک ماشین ظرفشویی امکان تمیز کردن بهتر ظروف را فراهم می‌کند زیرا سختی آب را هنگام ورود به دستگاه از بین می‌برد. وقتی از ماشین ظرفشویی استفاده می‌کنید، آب بیشتر شبیه آب دریا است تا آبی که از شیر خارج می‌شود.

آب سخت، همان چیزی است که اکثر ما در خانه داریم. این آب در واقع حاوی آهک است. مواد شوینده ماشین ظرفشویی و آهک به خوبی با هم ترکیب نمی شوند، بنابراین آب سخت زمان زیادی برای تجزیه مواد شوینده ماشین ظرفشویی نیاز دارد.

این بدان معناست که اگر در دستگاه خود از نمک استفاده نکنید، مواد شوینده ای که استفاده می‌کنید به درستی تجزیه نمی شود و ظروف احتمالاً آنطور که می‌خواهید تمیز نمی شوند.

آیا هنگام استفاده از قرص هم باید از نمک ماشین ظرفشویی استفاده کنیم؟

در بیشتر موارد، قرص های ماشین ظرفشویی تمام مواد مورد نیاز شستشو را دارند، بنابراین نیازی به اضافه کردن نمک در هر بار استفاده از آنها نیست. با این حال، بد نیست قرص های ماشین ظرفشویی مورد استفاده‌تان را بررسی کنید. در برخی موارد، دستورالعمل‌ استفاده از قرص بیان می‌کند که نمک ماشین ظرفشویی باید اضافه شود، یا اگر در منطقه‌ای با آب سخت زندگی می‌کنید، ممکن است نمک بیشتری لازم باشد. حتی اگر از قرص‌های ماشین ظرفشویی همه‌کاره استفاده می‌کنید، باز هم باید مخزن نمک را پس از اتمام دوباره پر کنید.

استفاده نکردن از نمک در ماشین ظرفشویی به آن آسیب می‌ رساند؟

عدم استفاده از نمک در ماشین ظرفشویی، با گذشت زمان، منجر به مشکلاتی خواهد شد به ویژه رسوب آهک در لوله های آب ماشین ظرفشویی. حذف نمک در یک یا دو چرخه در طول عمر ماشین ظرفشویی احتمالاً آسیبی به دستگاه نمی‌زند. با این حال، عدم استفاده از نمک به طور مداوم می‌تواند منجر به تجمع رسوب آهکی در لوله‌ها شود که قابل تعمیر نیست.

چه موادی می‌ تواند جایگزین نمک ماشین ظرفشویی باشد؟

موارد زیر بهترین گزینه‌ها برای جایگزینی نمک ماشین ظرفشویی هستند.

سرکه به عنوان جایگزین نمک ماشین ظرفشویی

سرکه به عنوان جایگزین نمک ماشین ظرفشویی

در حالی که استفاده از سرکه به هیچ وجه راه حل دائمی نیست، اگر نمک ماشین ظرفشویی شما تمام شد، می‌توانید از سرکه سفید به عنوان جایگزین استفاده کنید. سرکه را به همان محفظه ای اضافه کنید که معمولاً قرص ماشین ظرفشویی را در آن قرار می‌دهید.

اسیدیته سرکه مانند نمک عمل می‌کند و آب سخت وارد شده به دستگاه را تجزیه می‌کند.

همانطور که گفتیم، این یک راه حل دائمی نیست، اما اگر برای شستن ظروف عجله دارید و نمک ماشین ظرفشویی تمام شده، می‌توانید از سرکه سفید برای یک یا دو چرخه استفاده کنید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا