۷ دلیل استفاده از سرکه سفید برای شستشوی لباس ها

استفاده از سرکه سفید در لباسشویی می‌تواند به حذف بو از لباس‌ها، از بین بردن تجمع محصولات لباس‌شویی و موارد دیگر کمک کند، البته در صورتی که به درستی از این ماده استفاده کنید.

با این حال، سرکه برای همه لباس ها ایده آل نیست، بنابراین مهم است که یاد بگیرید چه زمانی از سرکه استفاده نکنید تا هم لباس‌های شسته شده و هم ماشین لباسشویی شما در شرایط خوبی بمانند. به هر روی سرکه ارزان است و استفاده از آن در واشرهای با راندمان بالا و استاندارد بی خطر است.

هنگام خرید سرکه برای لباسشویی، سرکه سفید مقطر را انتخاب کنید. این نوع سرکه فاقد تانن (رنگ‌های گیاهی طبیعی) است که می‌تواند لباس‌ها را لکه دار کند. اگر فقط سرکه سیب دارید، می بایست قبل از استفاده آن را با آب رقیق کنید.

مزایای استفاده از سرکه سفید در لباسشویی

در زیر، 10 مزیت استفاده از سرکه سفید در لباسشویی را می‌بینید:

نکته

نگران بوی لباس‌های شسته شده نباشید. بو در طول چرخه شستشو یا آبکشی از بین می‌رود.

هشدار

برخی از تولیدکنندگان ماشین لباسشویی هشدار می‌دهند که استفاده زیاد از سرکه می‌تواند به لاستیک دور درب آسیب برساند. هرچند سرکه یک پاک کننده طبیعی قوی است، باید به مقدار کم از آن استفاده کرد. برای راهنمایی حتما به دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی خود مراجعه کنید.

۱. سرکه بوی کپک را از بین می‌ برد

سرکه بوی کپک را از بین می‌ برد

افزودن سرکه در طول چرخه شستشو می‌تواند هر گونه بوی کپک یا ماندگی روی حوله را از بین ببرد. ماشین لباسشویی را با آب داغ پر کنید (برای حوله‌های تیره از آب گرم استفاده کنید). 2 فنجان سرکه سفید مقطر اضافه کنید و یک چرخه کامل را اجرا کنید. چرخه کامل دوم را با مواد شوینده اجرا کنید.

این روش برای مقادیر کم بوی کپک و بوی ماندگی خوب عمل می‌کند. برای مشکلات کپک و لکه‌های بزرگتر، باید از درمان تهاجمی تری استفاده کنید.

۲. باقیمانده مواد شوینده را حذف می کند

اسید استیک موجود در سرکه سفید مقطر می‌تواند بقایای (قلیایی) باقی مانده در پارچه‌ها توسط پودر و مواد شوینده را حل کند. 1/2 فنجان سرکه سفید مقطر را به قسمت نرم کننده پارچه اضافه کنید یا سرکه را به صورت دستی در ابتدای چرخه آبکشی اضافه کنید.

۳. لباس‌ ها را روشن و سفید می کند

از سرکه می‌توان برای روشن کردن لباس‌های کدر استفاده کرد. برای شستشوی لباس های سفید و حفظ رنگ آنها نیز استفاده از سرکه موثر است. برای اینکه دوباره دستمال‌های نخی، لباس‌های زیر و جوراب‌ها سفید شوند، در یک قابلمه بزرگ ۱ فنجان سرکه سفید مقطر را به ۱ گالن آب اضافه کنید. محلول را روی حرارت بگذارید تا به جوش بیاید، حرارت را خاموش کنید و لباس های کدر را اضافه کنید. اجازه دهید یک شب خیس بخورند و سپس مثل همیشه بشویید.

۴. سرکه پارچه‌ ها را نرم می‌ کند

سرکه سفید مقطر به عنوان یک نرم کننده طبیعی پارچه، با از بین بردن باقی مانده مواد شوینده که باعث ایجاد احساس زبری در لباس می‌شود عمل می‌کند. به جای نرم کننده‌های تجاری از 1/2 فنجان سرکه سفید در چرخه شستشوی نهایی استفاده کنید.

۵. موهای پرز و حیوانات خانگی را کاهش دهید

استفاده از سرکه در چرخه آبکشی به جلوگیری از چسبیدن موهای حیوان خانگی و پرز به لباس کمک می‌کند. شما می‌توانید لباس را در سینک خیس کنید یا مالش دهید، آبکشی کنید و سپس به طور معمول بشویید.

۶. سرکه بوی بد زیر بغل را از بین می برد

سرکه بوی بد زیر بغل را از بین می برد

برای از بین بردن بوی تعریق و لکه‌های لباس‌های سفید قابل شستشو، می‌توان سرکه را روی لباس اسپری کرد. یک بطری اسپری را با سرکه سفید مقطر رقیق نشده پر کنید و آن را در قسمت مربوط به مواد شستشو نگه دارید. سرکه را مستقیماً روی نواحی زیر بغل اسپری کنید و اجازه دهید حداقل 10 دقیقه قبل از انداختن لباس در ماشین لباسشویی عمل کند.

اگر پارچه قبل از شستن سفت شد، از یک برس نرم (مسواک قدیمی هم خوب است) استفاده کنید تا باقیمانده‌ها را از بین ببرید. سرکه به از بین بردن دئودورانت باقی مانده روی لباس کمک و از زرد شدن زیر بغل جلوگیری می‌کند.

۷. مزایای استفاده از سرکه در لباسشویی: لباس‌ های تیره را تیره نگه می دارد

سرکه با از بین بردن باقی مانده پودر لباسشویی و سایر مواد شوینده از روشن یا بور شدن لباس‌های تیره جلوگیری می‌کند. برای انجام این راهکار می توانید خود را در سینک خیس کنید یا مالش دهید، آبکشی کنید و سپس مثل همیشه بشویید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا