4 نکته کاربردی برای جلوگیری از زرد شدن لباس های سفید

وقتی یک جین سفید یا یک بلوز سفید جذاب می‌پوشید، حس آراستگی زیادی به شما دست می‌دهد. اما وای به روزی که این سفیدهای زیبا لک بردارند یا رنگ‌شان تغییر کند و کدر شوند. بدون شک، شما هم با ما موافق هستید که زرد شدن لباس‌های سفید یکی از ناگوارترین اتفاقاتی است که ممکن است رخ بدهد. با این حال نگران نباشید چون در این نوشتار نکاتی برای جلوگیری از زرد شدن لباس های سفید در اختیارتان خواهیم گذاشت.

جلوگیری از زرد شدن لباس‌های سفید

هنگام شستن لباس سفید، بسیاری از ما تمایل داریم از سفید کننده‌های حاوی کلر برای روشن کردن لباس استفاده کنیم. در حالی که این ماده می‌تواند اساساً لباس ها را سفیدتر کند، استفاده بیش از حد از آنها می‌تواند به لباس‌ها آسیب برساند.

اگر می‌خواهید لباس‌های سفیدتان دوام زیادی داشته باشند، برای شستشوی لباس های سفید، به جای شوینده‌های شیمیایی، از شوینده‌های ارگانیک استفاده کنید. در زیر روش‌های موثری وجود دارد که می‌توانید برای روشن‌تر کردن لباس‌های سفید جذاب خود و سفیدتر نگه داشتن آن‌ها برای مدت طولانی‌تری استفاده کنید.

1. نور خورشید برای حفظ سفیدی لباس

خیلی‌ها این را نمی دانند اما نور خورشید در واقع به حفظ سفیدی لباس کمک می‌کند. بعد از شستن لباس‌ها، فقط آن‌ها را زیر گرمای سوزان آفتاب آویزان کنید تا خیلی ساده مانع زرد شدن آنها شوید.

اگر خشک کن دارید، توصیه می‌کنیم از آن برای لباس های سفید استفاده نکنید، مگر اینکه عجله داشته باشید. نور خورشید به عنوان یک سفید کننده طبیعی برای لباس‌ها عمل می‌کند، به خصوص زمانی که در فصل گرما هستیم که حرارت خورشید حسابی زیاد است.

اشعه ماوراء بنفش خورشید باعث می‌شود تا هر نوع پیوند شیمیایی بشکند. این قابلیت تضمین می‌کند که لکه‌ها یا سایر اشکال تغییر رنگ و پیوندهای شیمیایی روی لباس به طور موثر از بین می‌روند.

2. استفاده از جوش شیرین برای جلوگیری از زرد شدن البسه سفید

استفاده از جوش شیرین برای جلوگیری از زرد شدن البسه سفید

استفاده از جوش شیرین برای شستشوی لباس ها بسیار مفید است. پس از شستن لباس‌ها با مواد شوینده، حتما یک فنجان جوش شیرین به 4 لیتر آبی که برای آبکشی لباس استفاده می‌کنید، اضافه کنید.

پس از اتمام آبکشی لباس‌ها، آنها را آویزان کرده و در آفتاب خشک کنید. نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که جوش شیرین به جلوگیری از زرد شدن لباس‌های سفید کمک می‌کند و بعد از شستشو ظاهری تازه و نرم به آن‌ها می‌دهد.

به علاوه، این ماده از رشد هر نوع میکروباکتری روی لباس‌ها پیشگیری می‌کند، زیرا جوش شیرین دارای خواص ضدعفونی‌کننده است.

3. آب لیمو برای جلوگیری از زرد شدن لباس های سفید

نکته ای که در مورد لیمو وجود دارد این است که نه تنها لباس را سفید می‌کند، بلکه به آنها درخشندگی می‌بخشد. می‌توانید با افزودن نصف فنجان آب لیمو به یک گالن آب گرم شده کارتان را شروع کنید.

سپس پارچه سفید زرد رنگ را داخل محلول بیندازید و بگذارید یک ساعت بماند. برای تغییر رنگ واضح تر، می‌توانید پارچه سفید را یک شب تا صبح در مخلوط آب و آب لیمو بگذارید تا خیس بخورد.

پس از گذشت این زمان، لباس‌ها را بیرون آورده و محلول باقی مانده را به ماشین لباسشویی اضافه کنید. لباس را در ماشین لباسشویی قرار دهید و مثل همیشه بشویید. خواهید دید که درخشش جدیدی به لباس سفید شما پس از خشک شدن کامل اضافه شده است.

4. سرکه سفید

در دنیای لباسشویی، سرکه سفید به عنوان یک نجات دهنده توصیف می‌شود. دلیل آن این است که جدای از این واقعیت که جایگزین موثرتر و خشن تر برای سفید کننده است، به عنوان نرم کننده لباس نیز عمل می‌کند. اساساً، اگر می‌خواهید لباس‌هایتان پس از چرخه شست‌وشو، لطفات درست و حسابی داشته باشند، سرکه سفید همان چیزی است که نیاز دارید.

با آماده کردن مقداری آب گرم انجام راهکار را شروع کنید. یک چهارم فنجان (1/4 فنجان) لیموترش را به همراه نصف فنجان سرکه سفید به آب اضافه کنید. مخلوط را خوب هم بزنید و لباس را به مدت 30 دقیقه در این ترکیب خیس بگذارید.

پس از سپری شدن زمان خیس خوردن، لباس‌ها را به طور معمول بشویید. علاوه بر این، می‌توانید یک فنجان سرکه سفید را در طول فرآیند شستشوی معمولی اضافه کنید. این کار به حذف بوی بد لباس کمک می‌کند.

جمع بندی

چهار روش برای جلوگیری از زرد شدن لباس های سفید و همین طور بازگرداندن سفیدی لباس ها در اختیار شما قرار ادیم. بد نیست بدانید، جدای از اینها، سفید کننده‌های شیمیایی دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید برای جلوگیری از زرد شدن لباس های سفید استفاده کنید، که احتمالاً برخی از آنها را می‌شناسید، مثلاً پراکسید هیدروژن.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا