چطور از اکالیپتوس برای تمیز کردن گوشه و کنار خانه استفاده کنیم؟

آیا بوی اکالیپتوس برای شما هم لذت بخش است؟ در صورتی که از بوی تند این گیاه لذت می برید خبر خوبی برای‌تان داریم. جالب است بدانید که می توانید از روغن اکالیپتوس برای تمیز کردن خانه استفاده کنید. چه از این بهتر؟ هم خانه تان با ترفندهای درست و حسابی تمیز می شود و هم از بوی خوش اکالیپتوس بیشتر بهره مند می شوید! البته باید بدانید که چطور می توانید از این گیاه برای تمیز کردن خانه استفاده کنید.

نحوه تمیز کردن خانه با استفاده از روغن اکالیپتوس

استفاده از اکالیپتوس در قسمت های مختلف خانه باعث ایجاد بوی خوشی می شود و حس خوشایندی را در اهالی خانه ایجاد می کند چرا که اکالیپتوس از بوهای تند طبیعت است و با خود طبیعت را به همراه دارد. می توانید روغن اکالیپتوس را از عطاری‌ها تهیه کنید یا این که خودتان به صورت طبیعی آن را از گیاه اکالیپتوس استخراج کنید.

چه قسمت‌هایی از خانه را می توان با روغن اکالیپتوس تمیز کرد؟

از روغن معطر اوکالیپتوس می توان به روش های زیر در خانه استفاده کرد:

۱. پاک کننده همه منظوره

2 به میزان قاشق غذاخوری روغن اوکالیپتوس را با نصف فنجان سرکه، 2 قاشق غذاخوری مایع شوینده و یک فنجان آب گرم مخلوط کنید. از ترکیب به دست آمده می توانید برای شستن کفپوش و معطر کردن سطوح استفاده کنید.

۲. خوشبو کننده ماشین لباسشویی

چند قطره از این روغن می تواند به خوشبو کردن ماشین لباسشویی و لباس های شسته شده درون آن کمک کند. البته می بایست این نکته را مد نظر داشته باشید که ممکن است این روغن لباس ها را دچار لک کند. بتلبراین اکیدا توصیه می شود که حتما آن را با نرم‌کننده یا شوینده پارچه مخلوط و بعد از ترکیب حاصل استفاده کنید.

۳. به عنوان ماده دفع کننده حشرات

بوی روغن اوکالیپتوس حشرات و آفات را دور کرده و آن ها را دفع می کند. با ریختن این ماده در گوشه و کنار خانه و کمد لباس ها و رختخواب می توانید از شر حشرات خلاص شوید، خیلی ساده و کاربردی!

۴. از بین بردن سفیدک

آن قسمت هایی از آشپزخانه، دستشویی و حمام که سفیدک می زنند را می توانید با مخلوط سرکه، آب گرم، و روغن اوکالیپتوس به خوبی تمیز کنید. قطعا از نتیجه شگفت زده خواهید شد.

۵. خواص و مزایای استفاده از روغن اکالیپتوس

اکالیپتوس خواص ضد عفونی کننده دارد. بنابراین می‌ توانید آن را برای درمان بیماری های تنفسی مانند آنفولانزا یا سرماخوردگی به کار ببرید. خواص اکسپکتورانت یا ضدسرفه این ماده هم بسیار زیاد و قابل توجه است. یکی از بهترین راه ها برای استفاده از قابلیت های اکالیپتوس این است که با آن بخور بگیرید تا حال تان بهتر شود. خیلی ساده چند قطره از روغن را داخل آب جوش در یک کاسه بریزید. حوله روی سرتان بگیرید و صبر کنید تا معجزه کند!

۶. اکالیپتوس خواص ضد حشره و ضد باکتریایی دارد

می توانید روغن این گیاه دارویی را در شوینده ها و محصولات پاک کننده دیگر هم استفاده کنید تا از بوی خوبی که ایجاد می کند لذت ببرید. به عنوان مثال می توانید اکالیپتوس را با مایع لباسشویی یا مایع ظرفشویی ترکیب کنید تا لباس هایتان یا فضای آشپزخانه در حین شستشوی ظروف بوی خوبی بگیرند.

کلام پایانی

تمیز کردن خانه با روغن اکالیپتوس از آن دست کارهای لذت بخش است که می توانید هر زمان از سال آن را امتحان کنید. عطر و بوی خوش اکالیپتوس هم خواص درمانی دارد. به علاوه، این گیاه باعث بهبود روحیه و افزایش سطح اکسیژن می شود و حس طراوت و تازگی به شما می دهد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا