نحوه باز کردن گرفتگی لوله سینک ظرفشویی و حمام با مواد طبیعی

تخلیه آهسته، به ویژه سینک حمام، می‌تواند ناشی از گرفتگی‌های جزئی و تجمع کف صابون باشد. همچنین ممکن است روزانه مقدار زیادی مو و زباله در لوله سینک حمام جمع شود. این مشکل زهکشی به طور طبیعی در طول زمان اتفاق می‌افتد و اجتناب از آن دشوار است. تنها راه حل این است که لوله تخلیه را به صورت دوره ای تمیز کنید تا جریان آن حفظ شود. راه‌های مختلفی برای رفع مشکل زهکشی وجود دارد که در اینجا به آن اشاره شده است.

بهترین راه حل ها برای باز کردن انسداد لوله تخلیه

فهرست زیر برخی از بهترین راهکارها برای باز کردن لوله تخلیه را در اختیار شما قرار می دهد:

1. از تمیز کننده خانگی لوله تخلیه برای رفع انسداد استفاده کنید

از یک پاک کننده خانگی استفاده کنید. یک پاک کننده فاضلاب خانگی می‌تواند لوله‌های تخلیه را پس از بیرون کشیدن زباله‌های بزرگتر تمیز کند. واکنش شیمیایی ناشی از ترکیب دو محصول معمولی و ارزان خانگی، مانند سرکه و جوش شیرین، می‌تواند به شکستن رسوبات کثیف در داخل لوله‌های تخلیه کمک کند و زهکشی را دوباره باز کند.

  • 1/2 فنجان جوش شیرین را در یک سینک با زهکشی آهسته بریزید.
  • بعد از جوش شیرین نصف فنجان سرکه داخل لوله بریزید.
  • اجازه دهید مخلوط چند دقیقه بماند.
  • محلول را با آب داغ بشویید تا گرفتگی پاک شود.

نکته

استفاده از تمیز کننده خانگی از افزودن مواد شیمیایی خشن به منبع آب جلوگیری می‌کند و باعث صرفه جویی در هزینه می‌شود.

2. مایع ظرفشویی و آب داغ

حدود دو لیتر آب را بجوشانید و با چند قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی مایع مخلوط کنید. این مخلوط را بردارید و به آرامی در سینک بریزید. ممکن است لازم باشد این روش را چند بار انجام بدهید، اما روی گرفتگی گریس عالی عمل می‌کند، زیرا گریس را دوباره به مایع تبدیل می‌کند تا بتواند تمام مسیر را از لوله خارج شود.

3. نمک، بوراکس و سرکه

با 1/4 فنجان نمک، 1/4 فنجان بوراکس و سپس 1/2 فنجان سرکه این راهکار را شروع کنید. این مواد را به یک قابلمه آب در حال جوش اضافه کنید و بگذارید حداقل یک ساعت یا تا زمانی که صاف شود بماند.در انتها با آب   داغ لوله تخلیه سینک را آبکشی کنید تا همه مواد از زهکش پاک شوند.

4. جوش شیرین و نمک

جوش شیرین و نمک

نمک و جوش شیرین را با هم مخلوط کنید. از هر کدام حدود 1/2 فنجان داخل لوله تخلیه بریزید. بگذارید حداقل نیم ساعت یا به اندازه یک شب تا صبح بماند. در نهایت، یک قابلمه آب جوش داخل لوله بریزید تا همه زباله ها و گرفتگی ها را از بین ببرد. هر چه گرفتگی سخت تر باشد، نمک و جوش شیرین باید بیشتر بماند.

مزایای استفاده از محلول های سبز چیست؟

محلول های سبز ایمن تر از مواد شیمیایی سمی هستند. آنها لوله های سینک را دچار خوردگی نمی کنند، و به این ترتیب مانع بروز مشکلات جدی تر در آینده می شوند. به طور کلی این فقط یک راه عالی برای کمک به محیط زیست است!

استفاده از پاک کننده های مصنوعی چه اشکالی دارد؟

پاک کننده های مصنوعی حاوی هیدروکسید سدیم یا اسید سولفوریک هستند. این بدان معناست که آنها لوله ها را خواهند خورد. فرقی نمی‌کند که لوله‌ها از فلز ساخته شده باشند یا پلاستیک، این مواد شیمیایی به مرور زمان آنها را می‌خورند. استفاده از آنها وسوسه انگیز است زیرا این نوع پاک کننده ها سریعتر عمل می کنند، اما واقعیت این است که در دراز مدت مشکلات بیشتری ایجاد می کنند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا