6 چیزی که هرگز نباید با جوش شیرین تمیز کنید!

جوش شیرین پاک کننده ای بسیار پرکاربرد است و دلیل خوبی هم وجود دارد. این ماده بسیار ارزان قیمت و به راحتی در دسترس است. به علاوه، برای تمیز کردن همه چیز از لکه‌های قهوه و چای روی ماگ‌ها گرفته تا سفید کردن لباس‌های ورزشی در پروسه شستشو استفاده می‌شود. اما وقتی صحبت از تمیز کردن می‌شود، جوش شیرین هم محدودیت‌هایی دارد. خاصیت سایشی ملایم جوش شیرین باعث شده که برای تمیز کردن موادی که مستعد خراشیدگی هستند ایده آل نباشد. در ادامه فهرست چیزهایی که نباید با جوش شیرین تمیز کنیم آورده شده است:

چیزهایی که نباید با جوش شیرین تمیز کنیم

موارد زیر جمله موارد ممنوعه هستند:

آینه و پنجره ها را با جوش شیرین تمیز نکنید

جوش شیرین یک ساینده ملایم است و همین ویژگی آن را برای پاک کردن ملایم لکه‌ها از سطوح سخت عالی می‌کند، اما وقتی صحبت از تمیز کردن مواد مستعد خراش مانند شیشه به میان می‌آید، باید از جوش شیرین اجتناب کنید. جوش شیرین می‌تواند خراش‌های کوچکی روی آینه‌ها و پنجره‌ها ایجاد کند و باعث کد شدن‌شان شود.

تمیز نکردن اجاق گاز شیشه ای و سرامیکی با جوش شیرین

مانند آینه‌ و شیشه پنجره، وقتی صحبت از تمیز کردن اجاق شیشه ای و سرامیکی به میان می‌آید، بهتر است از جوش شیرین استفاده نکنید تا سطح آن خراشیده نشود. درعوض، از یک کرم پاک‌کننده استفاده کنید.

ورق طلا

آبکاری طلا روی ظروف، اقلام سرو، ظروف شیشه ای و موارد دیگر باید با احتیاط انجام شود تا از خراشیدگی یا فرسایش جلوگیری شود. از تمیز کردن روکش طلا با جوش شیرین خودداری کنید، به جای آن از پاک کننده‌های ملایم مانند مایع ظرفشویی، اسفنج‌های غیر ساینده و پارچه‌های میکروفیبر هنگام شستن این اقلام ظریف استفاده کنید.

چیزهایی که نباید با جوش شیرین تمیز کنیم: آلومینیوم

چیزهایی که نباید با جوش شیرین تمیز کنیم: آلومینیوم

جوش شیرین قلیایی است و هنگامی که آلومینیوم برای مدت طولانی در معرض هر نوع قلیایی قرار می‌گیرد، می‌تواند اکسید شود و تغییر رنگ بدهد. برای جلوگیری از اکسید شدن فلز و تغییر رنگ ناشی از آن هنگام استفاده از جوش شیرین برای تمیز کردن قابلمه آلومینیومی، بلافاصله و به طور کامل پس از شستشو آن را بشویید تا زمان قرار گرفتن در معرض آن کاهش یابد.

سنگ مرمر و کوارتز را با جوش شیرین تمیز نکنید

خواص ساینده جوش شیرین می‌تواند به مرور زمان به سنگ مرمر و کوارتز آسیب برساند. از آنجایی که جوش شیرین می‌تواند باعث خراشیدگی شود و لایه محافظ بالایی سطوح مرمر و کوارتز را از بین ببرد، از آن به عنوان یک پاک کننده روزمره صرف نظر کنید و در عوض به سراغ کرم یا پاک کننده‌های مایع بروید تا از آسیب دائمی و پرهزینه جلوگیری شود.

‌کفپوش و مبلمان چوبی

جوش شیرین باعث ایجاد خراش‌های کوچک روی کفپوش چوبی و مبلمان می‌شود، درزگیرها را از بین می‌برد و ظاهری کدر به چوب می‌دهد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا