14 چیزی که می‌ توانید در ماشین ظرفشویی بشویید!

ماشین ظرفشویی چیزی جز معجزه عصر مدرن نیست. چرا که نه تنها شستن ظروف با دست در زندگی شلوغ امروزی کاری طاقت فرساست، بلکه انرژی نیز بسیار گران است و این دستگاه به خوبی در مصرف آن صرفه جویی می‌کند. به علاوه، حتما می‌دانید که کیفیت شستشوی ماشین ظرفشویی بسیار بالاتر از شستشو با دست است. اما آنچه احتمالا نمی‌دانید این است که با این دستگاه به جز ظروف چیزهای دیگری هم می‌توان شست. در این نوشتار چیزهایی که می توان با ظرفشویی شست را خواهید دید.

چیزهایی که می توان با ظرفشویی شست

موارد زیر از جمله اقلامی هستند که امکان شستشوی آنها در ماشین ظرفشویی وجود دارد به این معنا که نه به دستگاه آسیبی وارد می‌شود و نه خود این اقلام بابت قرار گرفتن در ماشین ظرفشویی آسیب می‌بینند:

1. جا مسواکی

جا مسواکی به مرور زمان در حمام جرم می‌گیرد و تغییر رنگ می‌دهد. می‌توانید این وسیله را خیلی راحت در ماشین ظرفشویی بشویید و از نتیجه لذت ببرید.

2. شستشوی اسفنج ها با ظرفشویی

اگر معمولاً از اسفنج برای تمیز کردن خانه یا ظروف استفاده می‌کنید، به احتمال زیاد گاهی لازم است که آنها را عمقی تمیز کنید. خوشبختانه، اسفنج‌ها به خوبی روی قفسه بالایی ماشین ظرفشویی قرار می‌گیرند و می‌توانید آنها را با بقیه ظروف شستشو دهید. یکی از راه‌های مناسب برای تمیز کردن اسفنج آشپزخانه، استفاده از ماشین ظرفشویی است.

3. شستن گلدان در ماشین ظرفشویی

اکثر گلدان‌های تزئینی قابل شستشو در ماشین ظرفشویی هستند، به ویژه اگر گلدان‌های باریکی دارید که تمیز کردن داخل آنها با دست دشوار است. هرچند باید گلدان‌های با ارزش یا ظریف را با دست بشویید، می‌توانید از قفسه بالایی برای اکثر گلدان‌ها استفاده کنید.

4. چیزهایی که می توان با ظرفشویی شست، جاصابونی

اقلامی مانند جاصابونی با کف صابون و قسمت‌های نرم صابون کثیف می‌شوند. می‌توانید خیلی راحت آنها را در ظرفشویی بشویید تا جرم‌شان از بین برود و حسابی جلا پیدا کنند.

5. برس‌ ها و سَری‌ های جارو برقی

باور کنید یا نه، بسیاری از انواع لوازم جانبی جاروبرقی قابل شستشو در ماشین ظرفشویی هستند و به احتمال زیاد نیاز مبرمی به تمیز کردن دارند. برس‌های کوچک را خیلی ساده روی قفسه‌های ظرفشویی بچینید و شستشو دهید. البته پیش از این کار حتما دفترچه راهنمای دستگاه‌تان را بخوانید.

6. شستن برس‌ های پلاستیکی در ظرفشویی

برس‌ها و شانه‌های مو می‌توانند بسیار زبر باشند، اما خوشبختانه، برس‌های پلاستیکی را می‌توان در ماشین ظرفشویی شست. آنها را در قفسه ظرفشویی قرار دهید و یک چرخه معمولی را اجرا کنید. به یاد داشته باشید برس‌هایی که با موی طبیعی درست شده‌اند یا دسته چوبی دارند، قابل شستشو در ماشین ظرفشویی نیستند.

7. جارو و خاک انداز

جارو و خاک‌انداز خیلی کثیف می‌شوند. خوشبختانه می‌توانید آنها را در ماشین ظرفشویی بشویید. قبل از اجرای چرخه حتما گرد و غبار و موهای اضافی را پاک کنید.

8. گلدان های گیاهان طبیعی

باغبان‌های باتجربه می‌دانند که تمیز کردن گلدان‌ها قبل از کاشت در آنها چقدر مهم است تا از ابتلای گیاهان جدید به بیماری‌های گیاهی جلوگیری شود. خاک گلدان‌ها را حسابی بگیرید و سپس آنها را داخل ماشین ظرفشویی بگذرانید تا قبل از کاشت یک گیاه جدید حسابی تمیز شوند.

9. شستن پستانک و حلقه دندانگیر در ظرفشویی

شستن پستانک و حلقه دندانگیر در ظرفشویی

هر چیزی که نوزادان داخل دهان‌شان باید مرتباً تمیز شود و ماشین ظرفشویی می‌تواند برای والدین نجات دهنده باشد به ویژه برای شستشوی پستانک و حلقه دندانگیر.

10. توپ‌ گلف

هر کسی که گلف بازی می‌کند می‌داند که یک توپ تمیز به بهبود بازی چه کمک شایانی می‌کند. توپ‌های گلف کثیف را در یک کیسه توری قرار دهید و آنها را در یک چرخه معمولی ماشین ظرفشویی بشویید. درخشان بیرون خواهند آمد!

11. ابزار باغبانی

ابزار باغبانی را برای از بین بردن کثیفی‌ها، باکتری‌ها و آفت کش‌ها، روی قفسه بالایی ماشین ظرفشویی قرار دهید. فقط به یاد داشته باشید که هر ابزاری که دسته چوبی دارد باید با دست شسته شود.

12. دمپایی پلاستیکی

بیشتر دمپایی‌های پلاستیکی حمام و دستشویی قابل شستشو در ماشین ظرفشویی هستند. فقط مراقب باشید در صورتی که کفش شما دارای تکه‌های پارچه‌ای یا بند پارچه‌ای است از مواد شوینده حاوی سفید کننده برای شستشوی آن استفاده نکنید، زیرا ممکن است به مواد آسیب برساند یا باعث تغییر رنگ شود.

13. چیزهایی که می توان با ظرفشویی شست، سینی گردان مایکروویو

تمیز کردن صفحه گردان مایکروویو در سینک می‌تواند سخت باشد، اما خوشبختانه اکثر آنها، قابل شستشو در ماشین ظرفشویی هستند. برای خلاص شدن از شر کثیفی و مواد غذایی پاشیده شده روی سینی مایکروویو، آن را مانند ظروف معمولی در ماشین ظرفشویی بشویید.

14. اسباب بازی کودکان

اسباب بازی‌های کودکان احتمالاً پر از میکروب و عوامل بیماری‌زا هستند. قفسه بالایی را با اسباب بازی‌هایی مثل آجرهای پلاستیکی خانه سازی پر کنید. قطعه‌های کوچک باید در یک کیسه توری قرار گیرد تا نیفتند و به دستگاه آسیب وارد نکنند. به خاطر داشته باشید که همه اسباب بازی‌ها قابل شستشو در ماشین ظرفشویی نیستند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا