علت روشن نشدن سرخ کن بدون روغن

اگر سرخ کن بدون روغن شما روشن نمی‌شود، نگران نباشید! در این راهنمای عیب‌یابی جامع، با مشکلات رایج سرخ کن یا ایر فرایر آشنا خواهید شد. برخی راه حل‌های احتمالی رفع مشکل نیز در اختیار شما قرار خواهد گرفت. خواه یک راه حل ساده نیاز باشد و خواه یک تعمیر اساسی، به هر حال این راهنما به شما کمک می کند علت روشن نشدن سرخ کن بدون روغن و راهکارهای رفع مشکل را بدانید!

چرا سرخ کن یا ایر فرایر روشن نمی‌ شود؟

فرقی نمی‌کند ایر فرایر یا سرخ کن بدون روغن تان را تازه خریده‌اید یا مدتی است از آن استفاده می‌کنید، گاهی اوقات ممکن است با ایراداتی مواجه شود یا اصلا روشن نشود! البته باید بگوییم که اغلب راه‌های آسانی برای تعمیر آن وجود دارد. کافی است مراحل زیر را طی کنید و در کمترین زمان مشکل به وجود آمده را حل کنید.

1. آیا کد خطا وجود دارد؟

اگر دستگاه سرخ کن شما از تکنولوژی معرفی کد خطا برخوردار است که کارتان بسیار راحت می‌شود. خیلی ساده دفترچه راهنمای کاربر را برای اطلاع از علت کد خطای سرخ کن بدون روغن بررسی کنید تا ببینید کد خطا به چه معناست و دستورالعمل‌ها را برای رفع خطا دنبال کنید.

2. آیا ایر فرایر به برق وصل است؟

یک دلیل بسیار متداول که سرخ کن بدون روغن شما روشن نمی‌شود، این است که به برق متصل نیست. شاید واقعا موضوع به همین سادگی باشد.

نحوه تعمیر: اگر سرخ کن به برق وصل نیست، فقط کابل را وصل کرده و دوباره امتحان کنید! اگر وصل است، آن را از برق جدا کرده و دوباره وصل کنید. با این کار ممکن است مشکل برطرف شود.

3. آیا سبد سرخ کن در جای خود قرار گرفته است؟

آیا سبد سرخ کن در جای خود قرار گرفته است؟

گاهی اوقات سبد ایر فرایر کمی از جای خود خارج می‌شود و همین باعث می‌شود سرخ کن به درستی کار نکند.

نحوه تعمیر: سبد ایر فرایر را بردارید، سپس آن را به درستی در جای خود قرار دهید و دوباره امتحان کنید.

4. آیا درب یا کشوی سرخ کن کاملا بسته است؟

سرخ کن بدون روغن فقط در صورتی روشن می‌شود که در یا کشو کاملا بسته باشد. گاهی اوقات سبد مانع بسته شدن کامل در یا کشو می‌شود و گاهی اوقات فقط باید فشار بیشتری به آن وارد کنید تا بسته شود.

نحوه تعمیر: درب یا کشو را کاملا باز کنید، سپس دوباره ببندید. اگر باز هم کاملا بسته نشد، مطمئن شوید که سبد در جای خود قرار دارد و دوباره امتحان کنید.

5. آیا منبع برق کار می‌ کند؟

پریز برق را با وصل کردن دستگاه دیگری تست کنید. اگر این یکی هم کار نمی‌کرد که معما حل می‌شود؛ در واقع سرخ کن بدون روغن شما هیچ مشکلی ندارد!

نحوه تعمیر: سرخ کن را به یک پریز برق دیگر وصل و دوباره امتحان کنید.

6. آیا از سیم سیار استفاده می‌ کنید؟

اگر از سیم سیار استفاده می‌کنید، آن را کنار بگذارید و ایر فرایر را مستقیماً به پریز دیواری وصل کنید.

7. آیا کابل سرخ کن آسیب دیده است؟

سیم برق را به دنبال هر گونه آسیب خارجی بررسی کنید. اگر قسمت آسیب دیده ای پیدا کردید، باید کابل برق را توسط متخصص تعویض کنید.

8. علت روشن نشدن سرخ کن بدون روغن، ایراد در المنت گرمایش

گاهی اوقات بقایای مواد غذایی و چیزهای دیگر در المنت گرمایش یا فن ایر فرایر گیر می‌کند. اگر غذاهایی درست کنید که ذراتی از آنها جدا شوند و روی المنت بنشیند یا در حین پخت و پز از حوله کاغذی در سرخ کن استفاده کرده باشید، این اتفاق می‌افتد.

اگر این اتفاق افتاده باشد، حتما شاهد دود کردن سرخ کن بدون روغن بوده اید.

نحوه تعمیر: ایر فرایر را از برق بکشید و بررسی کنید که آیا چیزی گیر کرده و اگر چیزی وجود دارد آیا به راحتی جدا می‌شود. دقت کنید که نباید پوشش ایر فرایر را جدا کنید، بنابراین اگر چیزی نمی‌بینید، به جای آن با یک متخصص تماس بگیرید.

9. آیا قابلیت ایمنی دستگاه فعال شده است؟

برخی از سرخ کن‌های بدون روغن دارای ویژگی‌های ایمنی یا سوئیچ ایمنی هستند. دفترچه راهنمای دستگاه‌تان را بررسی کنید تا ببینید چنین قابلیتی دارد و آیا فعال شده است یا نه.

اگر هنوز مشکل را پیدا نکرده‌اید، برای عیب یابی سرخ کن بدون روغن دفترچه راهنمای سرخ کن را بخوانید و ببینید آیا مشکلات رایج آن و نحوه رفع آنها ذکر شده یا خیر.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا