5 کد خطای رایج سرخ کن بدون روغن

هر سرخ کن بدون روغن یا ایر فرایری منحصر به فرد است و هر سازنده اغلب لیستی از پیام‌های خطا خود را دارد، بنابراین تهیه فهرست کد خطای سرخ کن بدون روغن کمی مشکل است. نه اینکه کد رایجی وجود نداشته باشد، اما بسته به برندی که دارید، کدهای متفاوتی هم خواهید داشت. به همین دلیل، اولین توصیه ما این است که به دفترچه راهنمای کاربر برند دستگاه‌تان مراجعه کنید و با استفاده از کدهای موجود در آن عیب یابی را انجام بدهید.

با این حال، برخی کدهای خطای رایج سرخ کن بدون روغن برای مواردی مانند مشکلات سنسور دما، گرمای بیش از حد، مشکلات منبع تغذیه، مسدود شدن جریان هوا، عملکرد نادرست صفحه لمسی، مشکلات سبد، بسته نشدن صحیح کشوها و موارد دیگر وجود دارد. ما در این نوشتار به همین کدها خواهیم پرداخت.

کدهای خطای رایج ایر فرایر یا سرخ کن بدون روغن

پیش از پرداختن به معنای هر کد خطا، لطفاً به خاطر داشته باشید که این لیست بسیار کلی است و این کدهای خطا ممکن است برای برند یا مدل خاص شما درست نباشد. همانطور که در بالا ذکر شد، برای عیب یابی سرخ کن بدون روغن باید به دفترچه مخصوص سرخ کن خودتان مراجعه کنید، زیرا، برای مثال، کد خطای E1 می‌تواند به موارد کاملاً متفاوتی برای مارک‌های مختلف اشاره کند.

کد خطای E1 یا ارور 1 – مشکل سنسور دما

جایی در داخل محفظه پخت سرخ کن بدون روغن یک حسگر دما وجود دارد که اغلب یک ترموکوپل یا ترمیستور است. عملکرد این قطعه اندازه گیری مداوم دمای محفظه پخت و پز و ارسال اطلاعات به سیستم کنترل دستگاه است که اساساً مغز سرخ کن محسوب می‌شود.

عملکرد سیستم کنترل تنظیم المنت گرمایشی با توجه به اطلاعاتی است که از سنسور دریافت می‌کند. اگر سنسور آسیب دیده یا خراب شود، ممکن است این پیام خطا یا ارور را ایجاد کند.

بررسی کنید که آیا دفترچه راهنمای دستگاه محل قرارگیری سنسور را نشان می‌دهد و آن را بررسی کنید. اگر به سادگی قطع شده بود، سعی کنید دوباره آن را وصل کنید. اگر آسیب دیده بود، باید ببینید آیا قطعات جایگزینی برای آن وجود دارد یا خیر.

ارور E2 یا کد خطای 2 – گرمای بیش از حد

این کد خطای سرخ کن معمولاً به عنصر گرمایش مربوط می‌شود، که اغلب نشان دهنده این است که المنت در حال گرم شدن بیش از حد است. ممکن است خود المنت مشکل داشته باشد یا قطع شده باشد.

سرخ کن‌های بدون روغن به دلایل مختلفی ممکن است بیش از حد گرم شوند. به عنوان مثال اگر دریچه‌های هوا در پشت دستگاه مسدود شده و گردش هوا نامناسب شود، جریان ناکافی هوا می‌تواند باعث گرم شدن بیش از حد دستگاه شود. بررسی کنید که فن‌های ورودی و خروجی گرد و غبار، زباله یا هر چیز دیگری که ممکن است جریان هوا را مسدود کند، نداشته باشند.

تجمع بیش از حد روغن یا گریس می‌تواند منجر به گرم شدن بیش از حد شود. همچنین پر کردن بیش از حد سبد می‌تواند جریان هوا را محدود کرده و منجر به گرم شدن بیش از حد دستگاه شود.

اگر پیغام خطایی دریافت کردید که می‌گوید دستگاه شما به دلیل گرمای بیش از حد خاموش می‌شود، باید صبر کنید کاملاً خنک شود تا بتوانید دوباره از آن استفاده کنید. در آن مرحله، راه اندازی مجدد باید پیام خطا را حذف کند.

ارور E3 یا کد خطا 3 – مشکلات منبع تغذیه

ارور E3 یا کد خطا 3 - مشکلات منبع تغذیه

این خطا می‌تواند ناشی از مشکلات مربوط به هر یک از اجزای سرخ کن بدون روغن باشد، مانند عنصر گرمایش، فن یا موتور. مشکل سیم کشی یا منبع تغذیه می‌تواند به دلیل انسداد، نقص یا به دلیل تجمع چربی در داخل باشد. می‌توانید یک بررسی بصری انجام دهید و ببینید آیا می‌توانید مانعی در ناحیه موتور فن پیدا کنید، و هر چیزی را که پیدا کردید بردارید. با این حال، اگر مشکل سیم‌کشی یا برق کد خطا را ایجاد کرده است، احتمالاً باید سرخ‌کن توسط یک متخصص تعمیر شود.

ارورE4 یا کد خطا 4 – مشکلات صفحه لمسی

ممکن است مشکل از تایمر یا صفحه کنترل باشد – صفحه لمسی دستگاه. این احتمال وجود دارد که بتوانید با خاموش کردن دستگاه و سپس جدا کردن آن از پریز، کنترل پنل را بازیابی یا کالیبره کنید.

باید چند دقیقه صبر کنید تا جریان باقیمانده به طور کامل از بین برود، و سپس دستگاه را دوباره وصل کرده و روشن کنید. اگر خطا از بین رفت، ممکن است مشکل رفع شده باشد. اگر نه، ممکن است به یک کنترل پنل جدید نیاز داشته باشید. البته بررسی کنید و ببینید معنای این کد خطا در دستگاه شما هم همین است یا نه.

ارور E5 یا کد خطا 5 – عنصر گرمایش

این کد خطای سرخ کن بدون روغن می‌تواند نشان دهنده مشکل در المنت گرمایشی دستگاه باشد. در واقع المنت به دلایلی نمی‌تواند سرخ کن را به دمای تنظیم شده شما برساند. این مشکل ممکن است به دلایل مختلفی از جمله کمبود برق به المنت – مشکل سیم کشی – مشکل در برد کنترل یا ایراد پیدا کردن منبع تغذیه باشد.

برای رفع این ارور یا کد خطا دستگاه را از برق بکشید و آن را به پشت یا بالا روی سطح قرار دهید (هر کدام که تصویر خوبی از المنت گرمایشی به شما می‌دهد). بعد می‌توانید آن را برای هر گونه آسیب، از جمله آثار سوختگی، بررسی کنید. اگر آسیب دیده بود باید تعویض شود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا