صدای زیاد یخچال برایتان آزار دهنده است؟ بررسی علت صدا دادن یخچال

صدای آرام و زمزمه وار یخچال هیچ مشکلی ندارد! این صدای دلپذیر و اطمینان بخش به شما نشان می‌دهد که غذایتان سرد است و دستگاه به درستی کار می‌کند. اما گاهی اوقات، یخچال صداهای آزاردهنده تولید می‌کند. زمزمه می‌کند، وزوز می‌کند، و تغ تغ می‌کند – مثل اینکه شکسته است، یا شاید حتی خالی از سکنه شده است!

نگران نباشید: ما علت صدای زیاد یخچال را در اختیار شما قرار خواهیم داد. با هوم نگار همراه باشید.

علت صدای زیاد یخچال

قبل از اینکه بخواهید یخچال تان را عیب یابی و تعمیر کنید، مطمئن شوید که آن را از برق جدا کرده اید. شما که نمی خواهید دچار برق گرفتگی شوید.

مشکلات فن اواپراتور

اگر به نظر می‌رسد صدا از داخل یخچال می‌آید، فن اواپراتور می‌تواند علت صدای زیاد یخچال باشد. این قطعه که به طور معمول در پشت فریزر قرار دارد، معمولاً پشت یک پانل محافظ است که یا بسته شده یا در جای خود پیچ شده است. پس از برداشتن پنل (باز هم مطمئن شوید که یخچال از برق جدا شده است)، فن را به صورت دستی بچرخانید تا مطمئن شوید که به آرامی حرکت می‌کند و هیچ نشانه ای از آسیب دیده نمی شود. در غیر این صورت، برای نگهداری از یخچال و جلوگیری از آسیب به آن ممکن است لازم باشد یک تکنسین یخچال را بررسی کند.

سینی تخلیه از جای خود خارج شده است

به زیر یخچال خود نگاه کنید تا مطمئن شوید که سینی تخلیه در جای خود محکم است. در غیر این صورت، همیشه می‌توانید برای کمک به چسباندن آن و جلوگیری از صدای آزاردهنده اقدام لازم را صورت دهید.

کمپرسور خراب شده است

اگر یخچال شما صدای وزوز بسیار بلندی دارد – بر خلاف زمزمه ملایم – معمولاً کمپرسور علت آن است و ممکن است زمان تعمیر یا تعویض آن فرا رسیده باشد. قبل از تصمیم گیری، کویل‌های کندانسور و فن یخچال را تمیز کنید تا مطمئن شوید کثیفی و گرد و غبار ایجاد شده منبع صدا نباشد.

فن کندانسور یا کویل‌ های کندانسور کثیف هستند

فن کندانسور یا کویل‌ های کندانسور کثیف هستند

وقتی کویل‌های کندانسور یا فن کثیف هستند، یخچال باید بیشتر و با فشار بالاتر کار کند، که می‌تواند باعث گرم شدن و صدای بلند آن شود. حتما آنها را به طور مرتب تمیز کنید، یا دو بار در سال یا اگر حیوانات خانگی دارید کمی بیشتر تمیز کنید.

بسته به سن و مدل دستگاه، هم کویل کندانسور و هم فن را می‌توانید در پایین یخچال یا پشت یخچال پیدا کنید. از جاروبرقی برای تمیز کردن گرد و غبار اضافی و کثیفی استفاده کنید، سپس سیم پیچ‌ها را با استفاده از یک حوله مرطوب پاک کنید (آب و مایع ظرفشویی معمولی مناسب است). اطمینان حاصل کنید که قبل از اینکه یخچال را دوباره به برق وصل کنید، بگذارید کویل‌ها و فن کاملا خشک شوند تا ببینید آیا صدا از بین رفته است یا خیر.

مشکلات مربوط به خطوط آب

اگر یخچال شما دارای آبسرد کن و یخساز داخلی است، صدای بلندی که می‌شنوید می‌تواند تلاش ناموفق یخ ساز برای پر کردن آب باشد. سعی کنید برای خودتان یک لیوان آب از یخچال بریزید. اگر کار نکرد، احتمالا منبع مشکل یخ ساز است. سیستم خط آب پیچیده است و رفع مشکل آن اغلب به کمک یک متخصص نیاز دارد – همین امروز از یک تکنسین مجاز کمک بگیرید.

یخچال کاملا نو هم صدا ایجاد می کند

اگر یخچال شما نو است، این صداها ممکن است طبیعی باشند. همانطور که یخچال به دمای سرد عادت می‌کند، صداهایی هم ایجاد می‌کند. نو بودن یخچال می‌تواند باعث ایجاد صدای خش خش یا زمزمه شود. این صداها می‌توانند ترسناک باشند، اما دلیلی برای نگران شدن وجود ندارد.

مسائل مربوط به دما

کارشناسان توصیه می‌کنند یخچال خود را در دمای حدود 40 درجه فارنهایت (4.4 درجه سانتیگراد) نگه دارید تا از یخ زدن مواد غذایی یا خطوط خنک کننده جلوگیری شود. اگر یخچال شما خیلی سرد است، در داخل برخی از مکانیسم‌ها ممکن است یخ تشکیل شود و باعث شود یخچال سخت‌تر کار کرده و صدای بلند ایجاد کند. اگر یخچال شما بالایی دارد و صدای بلندی می‌شنوید، سعی کنید دما را پایین بیاورید و ببینید صدا از بین می‌رود یا خیر.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا