علائم شستشوی روی لباس چه معنایی دارند؟

همه ما حداقل یک بار این اتفاق ناخوشایند را تجربه کرده‌ایم، بیرون کشیدن یک لباس مورد علاقه از ماشین لباسشویی که تغییر رنگ داده یا آسیب دیده است! در این مرحله است که است که به خود می‌گویید ای کاش به علائم شستشوی روی لباس توجه بیشتری می‌کردید. در این مقاله، معنی علائم شستشوی روی لباس را بررسی خواهیم کرد.

نماد شستشو، اغلب روی برچسب‌های مراقبت از لباس‌های ظریف مانند البسه پشمی و ابریشمی یافت می‌شود. برای این اقلام، باید آنها را با مواد شوینده ای که مخصوص پارچه های ظریف طراحی شده است، با دست بشویید. OMO طیف وسیعی از مواد شوینده مناسب را ارائه می‌دهد.

اهمیت بررسی برچسب مراقبت از لباس قبل از شستشو

تنظیم درجه حرارت و انتخاب برنامه شستشوی مناسب برای دیدن نتایج عالی در شستشوی لباس‌ها مهم است و حتی می‌تواند از آسیب دیدن البسه شما جلوگیری کند. آشنایی با نمادهای شستشوی لباس، از آن جهت اهمیت دارد که می‌تواند از آسیب دیدن و رنگ دادن لباس جلوگیری کند.

مثلا برخی از لباس‌ها در صورت شستشو در ماشین لباسشویی ممکن است دچار آسیب یا تغییر رنگ شوند. از این رو باید با دست شستشو شوند. بنابراین لازم است قبل از شستشو ابتدا برچسب مراقبت از لباس را به خوبی بررسی کنید.

معنی علائم شستشوی روی لباس

وقتی به نمادهای شستشو نگاه می‌کنید، شکل فنجان سه طرفه نشان دهنده درام ماشین لباسشویی شما است و این نشان می‌دهد که چه نوع شستشو برای هر لباس خاص مناسب است.

Machine Wash (شستشو در ماشین لباسشویی): این علامت نشان می‌دهد که شستن لباس در لباسشویی با استفاده از دما و چرخه تعیین شده توسط سایر نمادها، امکان پذیر است.

Hand Wash (شستشو با دست): معنی این علامت شستشو روی لباس این است که شما نباید لباس را در ماشین لباسشویی بشویید و در عوض باید آن را با دست بشویید. به طور معمول، این نماد برای لباس‌های ظریف ساخته شده از پارچه‌هایی مانند ابریشم یا کتان اعمال می‌شود.

اگر لباسشویی شما دارای چرخه شستشوی دستی است، ممکن است شستشو با ماشین لباسشویی هم ایرادی نداشته باشد. در اینصورت می‌توانید برای محافظت بیشتر، لباس را در یک کیسه مخصوص شستشوی لباس قرار دهید.

Do Not Wash: لباس‌ها یا پارچه‌هایی که این نماد را دارند، نباید در ماشین لباسشویی یا به صورت دستی شسته شوند، اما در صورت کثیف شدن بهتر است شستشوی آنها را به خشکشویی بسپارید.

Dry Clean Only: اگر برچسب مراقبت دایره کوچکی دارد، باید لباس را برای پاک کردن لکه و سایر کثیفی ها به خشکشویی ببرید. اگر یک حرف کوچک داخل دایره وجود داشته باشد، به خشکشویی نشان می‌دهد که از چه ماده شیمیایی استفاده کند.

میله های بیشتری در زیر دایره نشان دهنده میزان احتیاط‌هایی است که خشکشویی باید انجام دهد.
اگر روی نماد دایره ضربدری وجود دارد، نباید مورد را خشک کنید.

Do Not Dry Clean: این نماد نشان دهنده این است که لباس نباید در خشکشویی شسته شود. این ممکن است به این دلیل باشد که اقلام برای مقاومت در برابر مواد شیمیایی که خشکشویی‌ها استفاده می‌کنند، بسیار ظریف هستند.

  • Cold Temperature Water: لباس‌های دارای این علامت باید در آب سرد، بین 65 تا 85 درجه فارنهایت شسته شوند.
  • Warm Temperature Water: لباس های دارای این علامت باید در آبگرم، با حداکثر دمای 105 درجه فارنهایت شسته شوند.
  • Hot Temperature Water: لباس های دارای این نماد باید در آب داغ، حدکثر دمای 120 درجه فارنهایت شسته شوند.

Normal Cycle: این نماد برای لباس‌های بادوام‌تر مانند تی‌شرت، جوراب یا شلوار جین که به سادگی می‌توان آن‌ها را داخل لباسشویی انداخت و شست، در نظر گرفته شده است. این چرخه دارای چرخش طولانی و زیاد است و برای از بین بردن کثیفی های سرسخت در نظر گرفته شده است.

معنی علائم شستشوی روی لباس، Permanent Press Cycle: این چرخه معمولا برای البسه الیاف مصنوعی و پلی استر استفاده می‌شود و با استفاده از آبگرم و چرخش کندتر، به جلوگیری از چین و چروک زیاد البسه کمک می‌کند.

Delicate Cycle: این چرخه برای لباس‌های ظریف در نظر گرفته شده و با استفاده از آب سرد و چرخش آهسته، از آسیب به لباس ها جلوگیری می‌کند.

Tumble Drying Allowed: هر لباسی که این علامت را داشته باشد می‌تواند وارد خشک‌کن لباسشویی شود، اما به علامت‌های اضافی که نشان‌دهنده تنظیمات حرارتی مناسب یا خطر آسیب به لباس‌شما هستند، توجه ویژه داشته باشید.

Do Not Tumble Dry: این علامت به این معنی است که لباس به هیچ وجه نباید در خشک کن قرار داده شود. درعوض، آنها را روی بند رخت آویزان کنید تا خشک شوند. همچنین می‌توانید این لباس‌ها را در یک چرخه چرخش اضافی قرار دهید تا قبل از آویزان کردن، تا حد امکان آب اضافی آنها خارج شود.

Hang to Dry: لباس‌هایی که این نماد را دارند باید در هوای آزاد خشک شوند. حتما لباس‌ها را درسایه و دور از تابش مستقیم آفتاب آویزان کنید، زیرا نور خورشید می‌تواند به لباس‌ها آسیب برساند و باعث تغییر رنگ آنها شود.

Dry Flat: لباس‌های دارای این علامت را نباید در خشک‌کن قرار دهید یا آویزان کنید، بلکه باید آن‌ها را روی یک قفسه خشک‌کن یا حوله نرم قرار دهید. لباس‌هایی که از الیاف طبیعی مانند پنبه، پشم، ابریشم، کنف یا کتان ساخته شده‌اند، معمولا باید در حالی که صاف هستند، خشک شوند تا از کشش الیاف جلوگیری شود.

Do Not Wring: لباس‌های دارای این نماد را نباید برای از بین بردن آب اضافی بیش از حد فشار دهید (بچلانید)، زیرا ممکن است به پارچه آسیب برساند یا کشیده شود.

Tumble Dry: این نماد نشان می‌دهد که امکان خشک کردن لباس در هر درجه حرارتی وجود دارد. توجه داشته باشید، در حالی که گرما به خشک شدن سریع‌تر لباس کمک می‌کند اما می‌تواند باعث چروک شدن البسه شود.

Low Heat: لباس‌های دارای این نماد باید با دمای کم خشک‌کن، خشک شوند. تنظیمات حرارتی بالاتر می‌تواند به لباس‌هایی که دارای این نماد هستند آسیب برساند.

Medium Heat: لباس‌های دارای این علامت باید با دمای متوسط خشک کن، خشک شوند.

High Heat: لباس‌های دارای این نماد را می‌توان در تنظیمات بالای خشک کن، خشک کرد.

No Heat/Air: لباس های دارای این علامت باید در خشک کن قرار داده شوند و بدون هیچ حرارتی خشک شوند. برای جلوگیری از آسیب، می‌توانید آن‌ها را روی بند رخت یا قفسه خشک کن، خشک کنید تا به پارچه‌های ظریف آسیب نرسانید.

برخی از پارچه‌ها بعد از اتو کردن عالی به نظر می‌رسند، اما برخی دیگر، مانند لباس‌های ظریف‌تر، ممکن است آسیب ببینند. حتی برخی از پارچه‌ها هستند که به مراقبت ویژه هنگام اتو کردن نیاز دارند.

  • Iron low: اتو کشیدن با درجه حرارت کم
  • Iron medium: اتو کشیدن با درجه حرارت متوسط
  • Iron high: اتو کشیدن با درجه حرارت بالا
  • Do not iron: در صورت مشاهده این نماد روی لباس نباید آن را اتو بکشید.
  • Not stream added to iron: اتو کشیدن بدون بخار

اگر می‌خواهید از سفید کننده استفاده کنید، باید به برچسب مراقبت از لباس خود نگاه کنید تا ببینید آیا امکان استفاده از سفید کننده وجود دارد یا خیر. تشخیص این علائم می تواند لباس شما را از آسیب توسط سفید کننده نجات دهد.

  • Bleaching allowed: امکان استفاده از سفید کننده وجود دارد.
  • Do not bleach: امکان استفاده از سفید کننده وجود ندارد.
  • Use non-chlorine bleach: امکان استفاده از سفید کننده به میزان زیاد وجود ندارد.

جمع بندی

برچسب‌های مراقبت روی لباس ها نقش بسیار مهمی در جلوگیری از آسیب به لباس دارند. علائم لباسشویی روی برچسب مراقبت، دمای دقیق و نحوه صحیح شستن لباس‌ها را توضیح می دهد. بنابراین، برچسب مراقبت به عنوان یک دستورالعمل برای افزایش طول عمر لباس‌ها عمل می‌کند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا