تفاوت جاروبرقی آب و خاک با جاروبرقی معمولی

جاروبرقی آب و خاک و جاروبرقی معمولی هر دو برای نظافت هستند، اما عملکرد آنها متفاوت است. درک تفاوت‌های این دو دستگاه برای اطمینان از خرید درست اهمیت زیادی دارد. در این نوشتار به تفاوت جاروبرقی آب و خاک با معمولی پرداخته‌ایم. اگر قرار است به زودی جاروبرقی بخرید و نمی‌دانید کدام یک از این دو مدل دستگاه به دردتان می‌خورد، این نوشتار ذهن‌تان را روشن خواهد کرد. با هوم نگار همراه باشید.

تفاوت جاروبرقی آب و خاک با معمولی

جاروبرقی خشک فقط مواد خشک را داخل محفظه خود می‌کشد، مواردی چون گرد و غبار، کثیفی و میکروب‌ها. با این نوع جاروبرقی هرگز نباید سطوح مرطوب را جارو بکشید. جاروبرقی خشک را می‌توان روی سطوح سخت، فرش و مبلمان استفاده کرد. این دستگاه زباله‌های ریز و گرد و خاک را می‌مکد و معمولاً در داخل یک محفظه یا کیسه جمع آوری می‌شود. اگر کیسه یا فیلتر خیس یا مرطوب شود، مسدود می‌شود و احتمالاً به موتور آسیب می‌رساند.

آب رفتن داخل جاروبرقی خطرناک است و باعث آسیب به موتور و سایر قطعات آن می‌شود.

نکات مثبت و منفی جاروبرقی معمولی

موارد مثبت

  • جاروبرقی‌های خشک در اشکال و اندازه‌های مختلفی برای کاربردهای مختلف تولید می‌شوند.
  • جاروبرقی‌های خشک در جمع آوری گرد و غبار موثر هستند.
  • سیستم‌های فیلتراسیون خلاء این دستگاه‌ها بسیار بهتر از جاروبرقی‌های مرطوب برای بهبود کیفیت هوا در فضاهای مختلف هستند.
  • جاروبرقی‌های خشک انتخاب گسترده تری را در مقایسه با جاروبرقی‌های مرطوب ارائه می‌دهند. طیف وسیعی از ساختارها شامل جاروبرقی ایستاده، جاروبرقی روباتیک، دستی و … است. جاروبرقی‌های خشک همچنین می‌توانند تخصصی باشند، از جمله می‌توان به جاروبرقی حیوانات خانگی، صنعتی و غیره اشاره کرد.

موارد منفی

  • هنگامی که یک جاروبرقی خشک آب را جمع آوری می‌کند، قسمت‌های داخلی آن در معرض آسیب قرار می‌گیرند.
  • جاروبرقی خشک به اندازه جاروبرقی آب و خاک عملکرد زیادی ندارد زیرا فقط می‌تواند ذرات خشک را بمکد.

جاروبرقی آب و خاک

جاروبرقی آب و خاک

جاروبرقی آب و خاک برای جذب خاک، نواحی مرطوب یا به هم ریختگی های حاوی مایعات مانند ریختن خورش که قرار بود برای ناهار بخورید استفاده می‌شود. جاروبرقی آب و خاک هنگام جمع آوری مایعات به دلیل سیستم فیلتراسیون، موتور و محفظه ضد آب که در آن کثیفی و مایعات جمع آوری شده را ذخیره می‌کند، آسیب نمی‌بیند.

نکات مثبت

  • جاروبرقی آب و خاک به دلیل مخزن بزرگی که دارد به راحتی آب و مقادیر زیادی زباله را می‌مکد.
  • جاروبرقی مرطوب شلنگ بلندتری دارد که برای دسترسی به مکان‌های سخت‌تر بسیار مناسب است.
  • از این نوع جاروبرقی می‌توان برای قالیشویی استفاده کرد و این کاربرد آن باعث صرفه جویی در هزینه می‌شود. این کار را می‌توان با استفاده از شامپو فرش و پاک کردن لکه‌ها و سپس استفاده از جاروبرقی مرطوب برای مکیدن آب اضافی انجام داد. اگرچه، این کار زمان زیادی نیاز دارد.
  • برخی از این جاروبرقی‌ها ممکن است حالت دمیدن داشته باشند. این ویژگی می‌تواند برای پاک کردن گرد و غبار از روی سطوح و کمک به تمیز کردن مناطق سخت باشد به این ترتیب که با استفاده از قابلیت دمیدن می‌توان کثیفی را به جای دیگری هدایت کرد.

نکات منفی

جاروبرقی‌های آب و خاک سنگین هستند بنابراین به درد اتاق‌های شلوغ و کوچک عالی نمی‌خورند و به راحتی قابل جابجایی و استفاده نیستند.

جاروبرقی‌های آب و خاک ممکن است گاهی بو بدهند. این به دلیل استفاده مکرر از قسمت مکش مایعات باعث می‌شود محفظه جمع آوری برخی بوها را آزاد کند. این بو شبیه نوعی نشت نم و رطوبت است، چیزی مثل بوی توالت. با این حال می‌توان با ضدعفونی کردن جاروبرقی و لوازم جانبی این مشکل را برطرف کرد.

جمع بندی

به طور کلی، اگر به جارویی علاقه مند هستید که گرد و غبار و آلودگی را به طور موثر جمع آوری کند، یک جاروبرقی خشک برای شما مناسب است. با این حال، اگر به دنبال جارویی هستید که مقادیر بیشتری زباله را بمکد و آب را با خیال راحت جمع کند، یک جاروبرقی آب و خاک توصیه می‌شود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا