10 نکته که کمک‌تان می‌کند بهترین جاروبرقی رباتیک را بخرید!

مطمئن نیستید که کدام جاروبرقی برای شما مناسب است؟ خوب شما تنها کسی نیستید که در تصمیم‌گیری برای خرید جاروبرقی رباتیک گیج شده‌اید. جاروبرقی‌های رباتیک ماشین‌های هوشمندی هستند که با فشار دادن یک دکمه کار تمیز کردن زمین را انجام می‌دهند. آنها برای افرادی که وقت زیادی برای جارو کشیدن ندارند، وسیله‌ای مفید و کابردی تلقی می‌شوند. با این حال، در سال‌های اخیر، بازارهای لوازم خانگی پر شده از انواع جاروبرقی رباتیک با ویژگی‌های مختلف. در این نوشتار ما به شما کمک می‌کنیم تا مناسب‌ترین مدل را با توجه به نیازهای خودتان تهیه کنید.

راهنمای خرید جاروبرقی رباتیک

پس از بررسی نیازهای مصرف کنندگان، ده موردی که باید هنگام خرید یک جاروبرقی رباتیک بدانید، گردآوری شده است:

۱. توانایی تشخیص مانع

مطمئناً همه جاروبرقی‌های رباتیک دارای حسگرهایی هستند. اما عملکرد این حسگرها یا سنسورها چقدر دقیق است؟ توانایی جاروبرقی رباتیک برای تشخیص اجسام در مسیر خود می‌تواند به معنای تفاوت بین بازگشت به یک خانه تمیز و ربات به دام افتاده با کابل‌های خراب باشد! بنابراین این نکته را حتما مد نظر داشته باشید.

۲. توانایی تشخیص ارتفاع (پرتگاه)

اکثر جاروبرقی‌های رباتیک دارای سنسورهای پرتگاه هستند تا از افتادن آنها از پله‌ها و سایر سطوح ناهموار خانه جلوگیری شود. هنگامی که این حسگرها پرتگاه را شناسایی می‌کنند، به ربات می‌گویند جهت حرکت خود را تغییر دهد تا از سقوط و شکستن آن جلوگیری شود. تقریباً هر ربات تمیزکننده ای این ویژگی را دارد، اما به دلیل اهمیت آن لازم است که حتما قبل از خرید در موردش پرس و جو کنید. شما که نمی‌خواهید یک جاروبرقی روباتیک بخرید که از بلندی بیفتد و بشکند!

۳. امکان کنترل از راه دور

ویژگی کنترل از راه دور، به شما امکان این را می‌دهد تا در هر زمان و هر مکان، جارو را کنترل کنید و تجربه تمیز کردن خانه را به سطح جدیدی ارتقا دهید.

۴. توانایی نقشه برداری خانه

کارایی جاروبرقی ربات زمانی واقعا قابل توجه است که بتواند گوشه و کنار خانه را بشناسد. علاوه بر این، نقشه برداری خانه، ربات را از مناطق به طور بالقوه ناامن دور نگه می‌دارد.

۵. راهنمای خرید جاروبرقی رباتیک، توانایی تی کشیدن سطوح

راهنمای خرید جاروبرقی رباتیک، توانایی تی کشیدن سطوح

برخی از جاروبرقی‌های روباتیک طوری طراحی و تولید شده‌اند که تمام نظافت خانه را به یک باره انجام می‌دهند، به این معنی که جارو می‌کشند و همزمان سطوح را تی هم می‌کشند.

این ویژگی ممکن است برای همه ضروری نباشد، اما اگر لازم است که بعد از جاروبرقی سطوح را تی بکشید و تمیز کنید، مطمئناً هنگام خرید جاروبرقی رباتیک باید این مورد را مد نظر داشته باشید.

۶. صدای کم

این نکته اهمیت زیادی دارد: ابتدا صدای جاروبرقی مورد نظرتان را تا آخرین سطح ممکن بشنوید و بعد در مورد خرید آن تصمیم بگیرید. اگر هم به صورت آنلاین خرید می‌کنید، نظرات ثبت شده در مورد محصول را بخوانید تا ببینید دیگران در موردش چه گفته‌اند. همه جاروبرقی‌های رباتیک مقداری صدا تولید می‌کنند، اما دانستن میزان سر و صدای مدل‌های مختلف باعث می‌شود چیزی نخرید که آرامش خانه را به هم بزند.

۷. قابلیت تخلیه خودکار

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم جاروی رباتیک که باید در نظر بگیرید این است که آیا قابلیت تخلیه خودکار زباله را دارد یا نه. البته خالی کردن دستی جارو مشکلی ندارد. با این حال، نداشتن این قابلیت ممکن است هنگام تمیز کردن فضاهای بزرگ مشکل ایجاد کند چرا که ممکن است لازم باشد قبل از اتمام کار چند بار آن را خالی کنید.

۸. بررسی عمر باتری جاروبرقی رباتیک

یکی از مزایای جاروبرقی‌های روباتیک این است که سیم ندارند و می‌توانند مسافت زیادی را طی کنند. با این حال، این ویژگی آنها هزینه دارد: باتری‌شان باید مدام شارژ شود.

این امر معمولاً مشکلی ایجاد نمی‌کند زیرا اکثر جاروبرقی‌های رباتیک با هر بار شارژ می‌توانند بیش از یک ساعت کار کنند. با این حال، اگر در یک خانه بزرگ زندگی می‌کنید، باید به دنبال مدلی باشید که باتری آن مدت زمان طولانی‌تری شارژ داشته باشد. به این ترتیب نیازی نیست وسط کار، جارو را شارژ کنید.

۹. توانایی حرکت هوشمند و آسان

نکته مهم دیگری که هنگام خرید جاروبرقی رباتیک باید مد نظر داشته باشید این است که نمی‌توان آن را هر جایی نگهداری کرد. یک فضای مسطح که اطرافش خالی باشد برای پایه خانگی جاروبرقی روباتیک، که به عنوان ایستگاه شارژ آن نیز عمل می‌کند، عالی ست.

به این ترتیب جاروبرقی رباتیک شما پس از اتمام کار به ایستگاه شارژ خود برمی‌گردد. بسیار مهم است که جارو بتواند به پایه خود برگردد تا همیشه شارژ داشته و قابل استفاده باشد. مقدار فضای باز مورد نیاز یک ربات بسته به مدل آن متفاوت است. برخی از جاروها به فضای کمتری در مقایسه با باقی مدل‌ها نیاز دارند.

۱۰. تعمیر و نگهداری جاروبرقی رباتیک

جاروهای رباتیک برای داشتن عملکرد بهینه نیاز به نگهداری و مراقبت منظم دارند. یک جاروبرقی رباتیک مسدود شده، نظافت درستی ارائه نمی‌دهد. اگر می‌خواهید به بهترین نحو ممکن کار خود را انجام دهد، باید موها و برس‌های آن را به طور منظم تمیز کنید.خبر خوب اینکه تمیز کردن جاروبرقی رباتیک کار سختی نیست و تنها چند دقیقه طول می‌کشد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا