آب رفتن داخل جاروبرقی خطرناک است؟

هنگام جارو زدن خانه به خصوص کف آشپزخانه، ممکن است وسوسه شوید که قطرات آب یا کمی آب ریخته روی کفپوش را هم با جاروبرقی جمع کنید، اما این کار احتمالاً منجر به مشکلات بزرگ‌تری از زحمت پاک کردن سطح با یک تکه دستمال می‌شود. حتی اگر در حین جارو زدن به طور تصادفی جاروبرقی فقط کمی آب مکیده باشد، ممکن است دچار مشکل شود. در حالی که برخی جاروبرقی‌ها، برای مکش مایعات طراحی شده اند، اکثر جاروبرقی‌ها فقط برای جذب گرد و خاک تولید شده‌اند و نباید آب واردشان شود.

البته که مقادیر کم آب رفتن داخل جاروبرقی احتمالاً این دستگاه را از بین نمی‌برد، اما این بدان معنا نیست که هر بار کمی آب روی زمین دیدید با جاروبرقی آن را بکشید. اگر چند قطره آب به جاروبرقی وارد شود، می‌تواند با کثیفی داخل محفظه یا کیسه مخلوط شود و یک آشفتگی گل آلود ایجاد کند. در این میان، نشت یا حجم بیشتر آب، احتمالا بروز مشکلات بسیار جدی تر را در پی دارد.

آب رفتن داخل جاروبرقی

مایعی که داخل جاروبرقی ریخته می‌شود گل ایجاد می‌کند و بسته به مقدار آبی که با آن سروکار دارید، خمیر کثیف ممکن است باعث گرفتگی داخل دستگاه شود. در حالی که گل همیشه جاروبرقی را مسدود نمی کند، قابلیت مکش آن را مختل کرده و کارایی آن را کاهش می‌دهد.

اگر آب به موتور برسد که کارش تمام است و بهتر است برای خرید یک جاروبرقی جدید برنامه بریزید. استفاده از جاروبرقی با موتور آسیب دیده در اثر آب بی خطر نیست و حتی اگر بخواهید از آن استفاده کنید، ممکن است کاملا ناگهانی شما را شوکه کند.

اگر جاروبرقی خود را با یک دستگاه نوع خشک و تر اشتباه گرفته اید، مکیدن مقادیر زیادی آب باعث آشفتگی زیادی خواهد شد. از آنجایی که جاروبرقی‌های معمولی برای مکش و نگه داشتن مایعات طراحی نشده اند، آب کثیف از دستگاه خارج می‌شود و به کف خانه برمی‌گردد. در حالی که مقادیر اندک آب ممکن است به طور دائم به جاروبرقی آسیب نرساند، مقادیر بیشتر احتمالا باعث سوختن دستگاه خواهد شد.

اگر آب وارد جاروبرقی شد چه اقدامی باید انجام بدهیم؟

به محض اینکه متوجه شدید روی یک منطقه مرطوب جاروبرقی کشیده‌اید، دستگاه را خاموش کرده و از برق بکشید. این کار از پخش شدن مایع به سایر قسمت‌های جاروبرقی مانند موتور جلوگیری می‌کند و شما را در مقابل برق گرفتگی احتمالی نیز ایمن نگه می‌دارد.

اگر جاروبرقی شما کیسه دار است، باید آن را دور بیندازید و با یک کیسه جدید جایگزین کنید، اما اگر دستگاه‌تان از نوع محفظه دار است، باید آن را خشک کنید. با خالی کردن گرد و خاک در سطل زباله کارتان را شروع کنید و سپس آن را باز بگذارید و صبر کنید تا خشک شود.

اگر جاروبرقی شما دارای فیلتر قابل شستشو است، می‌توانید آن را تمیز کنید و بگذارید در هوا خشک شود، اما اگر قابل شستشو نیست، احتمالاً باید فیلتر جدیدی تهیه کنید. هنگامی که تمام قسمت‌های جاروبرقی کاملاً خشک شد، می‌توانید آن را دوباره کنار هم قرار دهید و از آن استفاده کنید. به یاد داشته باشید، اگر می‌خواهید آب را با جاروبرقی بکشید، باید یک دستگاه دارای این قابلیت خریداری کنید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا