آیا من به یک یخچال هوشمند نیاز دارم؟

کته بسیار آشکار در مورد یخچال‌های هوشمند و به طور کلی تمام اقلام هوشمند خانه، این است که زندگی را هم ساده و هم بسیار جذاب کرده‌اند. با این حال نکته غیر قابل انکار دیگری نیز در مورد یخچال‌های هوشمند وجود دارد: مطمئناً می‌توانید بدون آن هم زندگی کنید! به خصوص اگر دغدغه‌های مالی هم دارید. به بیان ساده، یخچال‌های هوشمند ارزان نیستند و اینکه آیا پرداختن مبالغ گزاف بابت خرید آن ارزشش را دارد یا نه، واقعا به شما بستگی دارد.

یخچال هوشمند خوب است؟

برای برخی افراد، فناوری هوشمند به یخچال‌ها فاکتور جالب و جدیدی می‌دهد و زندگی را آسان‌تر می‌کند، و اینکه ما هر روز از یخچال‌هایمان استفاده می‌کنیم باعث می‌شود که پرداخت هزینه زیاد بابت خرید آن خیلی هم غیرمنطقی به نظر نرسد. برای برخی دیگر، “هوشمند” فقط کلمه‌ای برای “چاپیدن پول” به نظر می‌رسد. اگر شما هم از این دسته هستید، پس خرج کردن چندین و چند میلیون تومان یا بیشتر برای داشتن یک آشپزخانه پیشرفته احتمالاً برای‌تان هدر دادن پول به نظر می‌رسد!

با این اوصاف، خیلی سریع در را روی یخچال هوشمند نبندید، زیرا تعداد زیادی از آن‌ها واقعا لایق این نام هستند، و همچنین گزینه‌های متنوعی برای انتخاب وجود دارد. در سال 2017، ال‌جی حتی تا جایی پیش رفت که گفت قصد دارد رادیوهای Wi-Fi را در هر یخچالی که تولید می‌کند، قرار دهد. به عبارت دیگر، ممکن است به سرعت به نقطه‌ای نزدیک شویم که یخچال‌های هوشمند یک کالای معمول باشند، نه استثنا.

بررسی امکانات و ویژگی های یخچال های هوشمند

در اینجا خلاصه ای سریع از آنچه در حال حاضر یخچال‌های هوشمند ارائه می‌دهند، آورده شده است:

نظارت بر انرژی

یخچال‌های هوشمند می‌توانند به‌طور خودکار چرخه‌های یخ‌زدایی پرهزینه را برای زمان‌هایی که نرخ انرژی در پایین‌ترین حد خود است، برنامه‌ریزی کنند. یکی از مدل‌های Whirlpool حتی با ترموستات Nest Learning همگام‌سازی می‌شود تا از ویژگی کار در ساعت شلوغی بهره‌مند شود یا در صورت قطع شدن برق به تلفن شما هشدار ارسال می‌کند.

چندوظیفگی هوشمند

هدف برخی از یخچال‌های هوشمند کارآمدتر کردن روال آشپزخانه شماست. یخچال سری کافه K-Cup از جنرال الکتریک دارای Wi-Fi است که به شما امکان می‌دهد آب را از راه دور و از طریق تلفن‌تان گرم کنید.

 کنترل صوتی

 ویژگی کنترل صوتی یخچال هوشمند

یخچال‌های هوشمند همچنین سعی می‌کنند از افزایش محبوبیت فعلی پلت‌فرم‌های کنترل صدای خانه هوشمند استفاده کنند. یخچال‌های هوشمند جنرال الکتریک مهارت الکسای خاص خود را ارائه می‌کنند، که به شما امکان می‌دهد از دستیار صوتی آمازون بخواهید تا تنظیم سریع دما را انجام دهد یا به شما اطلاع دهد که آیا فیلتر آب نیاز به تعویض دارد یا نه.

سامسونگ و ال‌جی هر کدام یک قدم فراتر رفته‌اند و کنترل صوتی را مستقیماً در یخچال‌های هوشمند خود ایجاد کرده‌اند. همچنین کنترل‌های الکسای بومی را در یخچال هوشمند InstaView ال‌جی خواهید یافت، و یخچال هوشمند سامسونگ کنترل‌های صوتی را از طریق دستیار صوتی بیکسبی خودِ سامسونگ ارائه می‌کند.

مرکز فرمان‌دهی آشپزخانه

سامسونگ و ال‌جی، هر دو، یخچال‌های هوشمند خود را به عنوان مرکز فرمان مرکزی برای آشپزخانه هوشمند تصور می‌کنند. به همین دلیل است که هر کدام یک صفحه نمایش لمسی بزرگ روی در دارند که مجموعه ای از برنامه‌های خاص را ارائه می‌دهد.

چه بخواهید یک تایمر پخت و پز تنظیم کنید، یک دستور غذا را دنبال کنید، تقویم دیجیتال خانواده تان را به روز کنید یا فقط هنگام آشپزی کمی موسیقی پخش کنید، یخچال‌های هوشمند کار را به بهترین نحو ممکن انجام می‌دهند.

دوربین‌های یخچال

کم کم یخچال‌های هوشمندی را می‌بینیم که دارای دوربین‌های داخلی هستند. این دوربین‌ها به شما امکان می‌دهند از راه دور، از طریق تلفن‌تان، آنچه داخل یخچال است را بررسی کنید. همچنین می‌توانید تاریخ انقضای مواد غذایی را پیگیری کنید، که یک ویژگی کوچک شگفت‌آور خوب است.

اخیرا حتی سازندگانی مانند سامسونگ قصد دارند از هوش مصنوعی استفاده کنند تا به این یخچال‌های هوشمند یاد دهند که چگونه غذاها را به تنهایی و بدون هیچ گونه اقدامی از جانب شما شناسایی کنند.

جمع بندی

مهم‌ترین ویژگی‌های یخچال‌های هوشمند را در این مقاله دیدید. واقعیت این است که دنیا به سمت و سوی هوشمند شدن می‌رود و احتمالا یک روز نه چندان دور داشتن یخچال هوشمند کاملا معمول و عادی است. با این حال، تا آن زمان این شما هستید که با توجه به سبک زندگی‌تان و مهم‌تر از آن توانایی مالی‌تان، یخچال مناسب خانه‌تان را انتخاب می‌کنید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا