گیاهان آپارتمانی مناسب خانه های تاریک؛ معرفی 9 گیاه که در نور کم هم رشد می کنند

گیاهان آپارتمانی مختلف به لحاظ نور نیازهای متفاوتی دارند. گیاه آپارتمانی که به نور کامل نیاز دارد در اتاق تاریک رشد نمی کند و برعکس، گیاه آپارتمانی که به نور کمتری نیاز دارد در اتاق آفتابی رشد نمی کند. گیاهانی که در این نوشتار قید شده اند، در شرایط نور کم بسیار خوب عمل می کنند و اکثر آنها به هیچ وجه به نگهداری زیادی نیاز ندارند و همین باعث می شود که هم برای مبتدیان و هم برای افرادی که علاقه مند به پرورش گیاهان زیبا بدون تلاش و زحمت زیاد هستند ایده آل باشند.

10 گیاه آپارتمانی که با نور کم خوب رشد می کنند

گیاهان زیر نیازی به نور زیاد ندارند و در فضاهای تاریک هم به خوبی رشد می کنند:

1. سانسوریا

این گیاه که به خاطر برگ های صاف و تیزش معروف است، گیاهی سرسخت محسوب می شود. گیاه سانسوریا می تواند نور زیاد و کم را تحمل کند و فقط هر 2 تا 6 هفته یکبار به آب نیاز دارد. سانسوریا که زبان مادرشوهر نیز نامیده می شود، یکی از بهترین گیاهان برای پاکسازی هوا از بنزن، فرمالدئید و سایر سموم است.

2. پوتوس

پوتوس از جمله گیاهانی است که به نگهداری زیادی نیاز ندارد. این گیاه با نور کم و آبیاری نامنظم می تواند زنده بماند و برای رشد در داخل خانه نیازی به جنجال زیادی ندارد. پتوس یا پوتوس که به پیچک شیطان نیز معروف است، قادر است سموم خطرناکی مانند فرمالدئید را جذب کند.

اگر نحوه پرورش گیاه پتوس را بدانید، آنها می توانند تا 3 متر رشد کنند. این گیاه در سبدهای آویزان یا به عنوان گیاهان بالا رونده شگفت انگیز به نظر می رسد و زیبایی زیادی هم به فضا می دهد.

3. گیاه پرسیاوش

بسیاری از انواع سرخس در نور کم به خوبی عمل می کنند. سرخس های پرسیاوش به ویژه در نور کم خوب عمل می کنند و ظاهری شاداب دارند که برای افزودن رنگ سبز به هر خانه ای عالی است.

4. فیلودندرون

فیلودندرون یک گیاه آپارتمانی نمادین است که در شرایط نوری متوسط تا کم عملکرد بسیار خوبی دارد. این گیاه بدون نگهداری زیاد رشد می کند و به همین دلیل برای افرادی که در باغبانی و نگهداری از گل و گیاه مبتدی هستند، عالی است!

5. کالاتیا

گیاه کالاتیا کمی بیشتر از گیاهان آپارتمانی معمولی نیاز به نگهداری دارد. این گیاه برای رشد نیاز به مقدار ثابتی از رطوبت دارد، اما به شرایط آفتابی نیازی ندارد، بنابراین می تواند در نور کم رشد کند.

6. بگونیا رکس

اگر به دنبال گیاهان داخلی زیبا هستید که نیازی به نگهداری زیادی ندارند، بگونیا رکس یک انتخاب عالی است. این گیاه به خاطر برگ های رنگارنگ و ظاهر منحصر به فردش شناخته شده است که یکی از دلایل محبوبیت آن در بین دارندگان گل و گیاه است. گیاه رکس بگونیا هم در نور متوسط و هم در نور کم عملکرد خوبی دارند.

7. لاکی بامبو

لاکی بامبو یک گیاه منحصر به فرد است که برای رشد و شکوفایی نیازی به نگهداری زیادی ندارد. این گیاه در نور متوسط و کم بسیار خوب رشد می کند و اگر تمایلی به کاشت آن در گلدان ندارید، برای رشد به چیزی جز آب نیاز ندارد.

8. گل چمچمه ای

گلچمچمه ای یک گیاه گلدار محبوب است که چندین بار در سال شکوفا می شود، حتی در شرایط نور کم رشد می کند. این گاه همچنین می تواند در شرایط نور متوسط رشد کند، اما اگر نور کم دارید، نیازی به نگرانی نیست.

9. گل گندمی

گل گندمی به دلیل ظاهر منحصر به فرد و نگهداری کمی که نیاز دارد، یکی از محبوب ترین گیاهان آپارتمانی است. این گیاه می تواند در نور کم و نور غیر مستقیم رشد کند و برای فضاهای تاریک عالی محسوب می شود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا