چطور خراش روی درب یخچال استیل را از بین ببریم؟

از بین بردن خط و خش استیل به ویژه درب استیل یخچال، ظاهر بی عیب و نقص آنها را برمی‌گرداند. اگرچه وسوسه انگیز است، اما روی این ماده مقاوم در برابر باکتری، بادوام و براق از مواد ساینده استفاده نکنید. پاک کننده‌ها و تکنیک‌های مناسب می‌توانند لکه‌ها را پاک کنند، با این حال، خراش‌های ریز و عمیق در استیل باید به آرامی حذف شوند یا با تکنیک‌های صاف کردن ملایم به حداقل برسند. خراش‌های روی استیل را به محض دیدن رفع کنید تا از بدتر شدن آنها جلوگیری کنید.

در حالی که استیل به راحتی زنگ نمی‌زند، اما اگر کثیفی یا باکتری در خراش گیر کند، می‌تواند تغییر رنگ دهد. نحوه از بین بردن خط و خش درب استیل یخچال را در این نوشتار خواهید دید.

از بین بردن خراش درب یخچال استیل

قبل از اینکه شروع کنید…

نکات قید شده در زیر فقط باید روی استیلی استفاده شوند که دارای پوشش شفاف محافظ نیست. اگر دستگاهی با پوشش محافظ یا مصنوعی دارید، ممکن است پولیش‌های فولادی ضد زنگ تجاری برای دستگاه خاص شما وجود داشته باشد که به پنهان کردن خراش‌ها کمک می‌کند. پولیش‌ها پوششی موقتی ایجاد می‌کنند که هر بار پس از تمیز کردن می‌توان آن را دوباره اعمال کرد.

آنچه نیاز دارید:

  • پارچه میکروفیبر
  • بطری اسپری
  • سنباده
  • جوش شیرین
  • خمیر دندان غیر ژله ای
  • کاغذ سنباده ریز (400-600 گریت)
  • روغن زیتون، روغن معدنی یا روغن نباتی
  • سرکه سفید مقطر
  • آب
  • مایع ظرفشویی

روش رفع خراش درب استیل یخچال

هنگام تمیز کردن سطح استیل، جهت خراش را مشخص کنید. سپس قبل از اینکه آن را با سرکه سفید تمیز کنید، یک ماده صاف کننده مانند جوش شیرین یا خمیر دندان سفید کننده را انتخاب کنید. (استفاده از جوش شیرین در تمیز کاری تاثیر فوق العاده ای دارد.)

سطح یخچال را تمیز کنید

سطح دستگاه استیل را با استفاده از یک پاک کننده تجاری یا محلول آب گرم و صابون کاملاً تمیز کنید تا هرگونه چربی یا کثیفی از بین برود. زمانی که سطح تمیز باشد، خراش‌هایی را که نیاز به توجه دارند بیشتر نمایان می‌شود.

ترکیب پاک کننده را انتخاب کنید

پاک کننده‌های ضد خش استیل متعددی در بازار وجود دارد. یا، می‌توانید با چند قطره آب و پودری مانند جوش شیرین یا خمیر دندان غیر ژلی (یکی از کاربردهای خمیر دندان، از بین خط و خش است)، یک خمیر ساینده ملایم درست کنید.

خمیر را روی خراش بمالید

یک پارچه میکروفیبر مرطوب شده با آب را در خمیر فرو کنید. خمیر را با فشار ملایم روی خراش اعمال کنید. به صورت دایره ای مالش ندهید – از حرکات مستقیم در امتداد جهت دانه‌های ریز داخل بافت استیل استفاده کنید. اگر از ترکیب تجاری استفاده می‌کنید، دستورالعمل‌های برچسب را دنبال کنید.

خمیر را پاک کنید

از یک پارچه میکروفیبر مرطوب برای پاک کردن خمیر استفاده کنید. روی سطح سرکه سفید مقطر بپاشید و دوباره با یک پارچه میکروفایبر تمیز آن را پاک کنید تا هر اثری از خمیر پاک شود.

روی استیل جلادهنده بزنید

برای بازگرداندن درخشش استیل، از چند قطره روغن زیتون، نوعی روغن گیاهی یا معدنی روی یک پارچه میکروفیبر استفاده کنید و خوب سطح را جلا دهید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا