از بین بردن لک ریمل از روی لباس و پارچه با ترفندهای موثر

لک ریمل روی لباس جدا ناخوشایند است به ویژه اگر رنگ روشن و اتفاقا لباس محبوب‌تان باشد. خوشبختانه این لکه‌های زشت آرایشی را می‌توان به راحتی با استفاده از چندین روش و محصول مختلف از روی لباس پاک کرد. در این نوشتار به برخی از موثرترین ترفندهای پاک کردن لک ریمل از روی لباس پرداخته‌ایم. با هوم نگار همراه باشید!

پاک کردن لکه ریمل از روی لباس

قبل از شروع لکه زدایی…

ریمل از روغن، موم و رنگ تشکیل شده است که همین آن را به یک لکه ترکیبی تبدیل می‌کند. قبل از درمان لکه ریمل روی لباس، برچسب مراقبت از لباس را برای دستورالعمل‌های شستشو بررسی کنید. اگر برچسب مراقبت نشان می‌دهد که لباس فقط خشک شویی شود، آن را برای تمیز کردن به یک فرد حرفه‌ای بسپارید.

اگر برچسب مراقبت لباس نشان می‌دهد که آن را می‌توان با ماشین شستشو داد، به اطلاعات ارائه شده در مورد دمای آب توجه کنید. به دلیل ترکیب روغنی و مومی ریمل، اقلام قابل شستشو بهتر است در گرم ترین دمای آبی که می‌توانند تحمل کنند شسته شوند.

قبل از استفاده از هر نوع لکه درمانی، اگر لکه ای از ریمل روی لباس وجود داشت، آن را با قاشق یا چاقوی کره خوری بتراشید. مراقب باشید که لکه را نکشید یا مالش ندهید تا از بیشتر پخش شدن آن جلوگیری کنید.

پس از شستن لباس آغشته به ریمل، قبل از قرار دادن لباس در خشک کن، آن را بررسی کنید تا مطمئن شوید که لکه کاملا از بین رفته است. گرمای زیاد خشک کن می‌تواند لکه‌ها را قوی‌تر کند و به این ترتیب پاک کردن آنها بسیار دشوار و حتی غیرممکن می‌شود.

بنابراین، بسیار مهم است که هیچ اثری از لکه ریمل در زمانی که لباس داخل خشک کن می‌رود باقی نماند. اگر پس از شستشو هنوز لکه باقی مانده است، فرآیند استفاده از لکه بر را تکرار کرده و مجدداً لباس را بشویید یا آن را در سفید کننده اکسیژن خیس بگذارید.

نحوه پاک کردن ریمل از روی لباس با استفاده از مایع لباسشویی

نحوه پاک کردن ریمل از روی لباس با استفاده از مایع لباسشویی

بدون یک محصول تجاری، اقلام معمولی خانگی مانند مایع ظرفشویی و مواد شوینده مایع وجود دارند که می‌توانند برای از بین بردن موفقیت آمیز لکه ریمل از روی لباس استفاده شوند.

قطره ای به اندازه یک نخود از صابون ظرفشویی یا مایع شوینده لباسشویی را روی لکه بمالید. از یک برس، مسواک قدیمی یا بالشتک‌های انگشت برای ماساژ دادن ناحیه لکه دار استفاده کنید.

قبل از شستن لباس، اجازه دهید مواد شوینده به لکه ریمل نفوذ کند و حداقل 10 تا 15 دقیقه زمان بگذارید تا لکه را از بین ببرد. سپس، طبق دستورالعمل‌های مراقبتی ارائه‌شده، و با استفاده از گرم‌ترین دمای آبی که لباس می‌تواند تحمل کند، طبق معمول شستشو دهید.

پاک کردن ریمل از روی لباس با استفاده از دستمال مرطوب پاک کننده آرایش

از دستمال‌های پاک کننده آرایش می‌توان برای رفع لکه‌های ریمل روی لباس استفاده کرد. برای بهترین نتیجه، از یک دستمال پاک کننده آرایش استفاده کنید که برای حل کردن ریمل ضد آب فرموله شده است.

با قرار دادن لباس رو به پایین روی یک دستمال کاغذی یا پارچه تمیز شروع کنید. سپس، از داخل لباس کار کنید، از دستمال مرطوب آرایشی استفاده کنید تا لکه را از پارچه خارج کنید. ریمل توسط دستمال کاغذی جذب می‌شود. هنگامی که دستمال کاغذی دیگر باقیمانده ریمل را جمع نمی کند، یا با شستشوی آن با آب سرد خنک، محل را تمیز کنید یا طبق معمول لباس را بشویید. دستمال کاغذی و دستمال مرطوب آرایشی را دور بیندازید.

چگونه لکه‌ های عمیق ریمل را از روی لباس پاک کنیم؟

لکه‌های عمیق ریمل روی لباس‌ها بهتر است با خیساندن لباس در محلول سفیدکننده اکسیژن به مدت یک ساعت تا یک شب رفع و سپس طبق معمول شسته شوند.

سفیدکننده اکسیژن جایگزین ایمن‌تر و ملایم‌تری برای سفیدکننده کلر است که می‌تواند برای از بین بردن لکه‌ها و روشن‌کردن لباس‌ها و کالاهای خانگی که گچ گرفته‌اند استفاده شود. در حالی که سفید کننده اکسیژن ملایم تر از سفید کننده کلر است و مانند سفید کننده کلر باعث از بین رفتن رنگ نمی شود، استفاده از آن برای همه پارچه‌ها ایمن نیست. سفید کننده اکسیژن نباید روی پشم، ابریشم یا چرم استفاده شود و می‌تواند به برخی از تزئینات مانند مهره‌ها یا دکمه‌ها آسیب برساند.

برای استفاده از سفید کننده اکسیژن به عنوان یک ماده برای خیساندن، از یک فضای تمیز مانند سینک آشپزخانه، سینک ظرفشویی یا یک سطل شستشو که به اندازه کافی بزرگ است که لباس را به طور کامل در آب فرو کند و جایی که می‌تواند بدون مزاحمت بنشیند، استفاده کنید.

یک ساعت تا یک شب لباس را خیس بگذارید و سپس، با حل کردن سفید کننده اکسیژن در آب داغ، طبق دستورالعمل محصول، محلولی درست کنید. لباس را غوطه ور کنید و اجازه دهید حداقل یک ساعت تا یک شب در محلول سفید کننده اکسیژن خیس بخورد و بعد طبق دستورالعمل‌های موجود در برچسب مراقبت، لباس را بشویید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا