راه‌ های طبیعی از بین بردن برق اتو از روی پارچه

برق افتادن روی لباس به دلیل استفاده از اتوی داغ اتفاق ناخوشایندی است چرا که ظاهر لباس را حسابی به هم می‌ریزد. خوشبختانه راه حل‌هایی برای از بین بردن برق اتو از روی پارچه وجود دارد. براق شدن یا سوختگی ناخواسته روی لباس یک اشتباه ساده است که پیش می‌آید، اما همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. اگر این لکه‌ها سطحی باشند قابل ترمیم و جبران هستند. با این حال، اگر بافت پارچه در اثر اتو نازک شده یا ذوب شده باشد، قابل ترمیم نیست.

از بین بردن برق اتو از روی پارچه

راه‌های زیادی برای از بین بردن برق اتو از روی پارچه وجود دارد که در این نوشتار با آن‌ها آشنا خواهید شد. در صورت نیاز می‌توانید یکی از چندین روش پیشنهاد شده را امتحان کنید. این تکنیک‌ها الیاف را نرم کرده و به آنها کمک می‌کند تا به حالت طبیعی خود بازگردند.

با مقداری پراکسید هیدروژن یا برخی مواد دیگر، لک براق اتو را می‌توان از بین برد. در پارچه‌هایی با الیاف طبیعی که براق شده اند، استفاده از بخار یا سرکه در محل مورد نظر می‌تواند به بازگرداندن الیاف پارچه به حالت طبیعی و صاف شدن آنها کمک کند. در اینجا چند تکنیک وجود دارد که اگر مشکل را به طور کامل حل نکند، می‌تواند به بهبود آن کمک کند.

ابتدا باید نوع پارچه لباس را شناسایی کنید. از بین بردن برق اتو از پارچه‌های تولید شده از الیاف طبیعی، مانند پنبه، ساده تر از الیاف مصنوعی مانند پلی استر است. اگر الیاف مصنوعی به دلیل قرار گرفتن در معرض حرارت زیاد ذوب شوند، احتمال حذف لکه کمتر است.

خیساندن در آب

این روش برای از بین بردن برق روی پارچه موثر است. هر زمان که متوجه چنین علائمی شدید، لباس‌ها را به مدت 24 ساعت در آب سرد خیس کنید و سپس آنها را آبکشی کرده و بگذارید خشک شوند. این روش الیاف پارچه را نرم می‌کند و می‌تواند آنها را به حالت طبیعی بازگرداند.

از بین بردن برق اتو از روی پارچه با سرکه

برای شستن برق اتو از روی لباس با سرکه می‌توانید یکی از این روش‌ها را دنبال کنید.

  • اگر دیدید لباس‌ها چروک یا براق شده اند، می‌توانید آنها را با مقدار کمی سرکه و مواد شوینده بشویید. مقدار سرکه باید نصف مقدار شوینده باشد.
  • می توانید یک اسفنج را در سرکه سفید خیس کنید و بگذارید 15 تا 30 دقیقه روی لباس بماند. سپس با آب ولرم لباس را بشویید. از انواع دیگر سرکه استفاده نکنید زیرا باعث ایجاد لکه روی لباس می‌شود. این روش را چندین بار و به طور متناوب تکرار کنید تا لکه از بین برود.
  • هرگز از سرکه برای پاک کردن آثار اتو از پارچه ابریشمی استفاده نکنید.

استفاده از آب اکسیژنه برای از بین بردن برق اتو

استفاده از آب اکسیژنه برای از بین بردن برق اتو

می توانید یکی از این روش‌ها را برای از بین بردن رد اتو از روی لباس با پراکسید هیدروژن دنبال کنید.

پارچه ای را به محلول پراکسید هیدروژن آغشته کنید و روی لکه قرار دهید، سپس یک پارچه تمیز را روی پارچه هیدروژن پراکسید قرار دهید و پارچه خشک را با حرارت زیاد اتو کنید. این کار لکه را کمرنگ یا پاک می‌کند. این روش را تا زمانی که لکه براق کاملا از بین برود تکرار کنید.

بهتر است روش استفاده از پراکسید هیدروژن را روی پارچه‌های سفید انجام دهید. زیرا این ماده اثر سفید کنندگی ملایمی دارد. برای لباس مشکی یا رنگی، ابتدا مقدار کمی از آن را روی درز داخلی تست کنید تا مطمئن شوید که رنگ آن تغییر نمی‌کند. در نهایت پس از اتمام کار، لباس‌ها را به طور معمول بشویید و خشک کنید.

برای تمیز کردن برق اتو از روی پارچه نخی، می‌توانید به سرعت آب اکسیژنه را به مدت 1 دقیقه روی لکه بمالید. در مرحله بعد لباس را کاملا بشویید تا اثری از آب اکسیژنه روی آن باقی نماند. زیرا اگر خوب شسته نشود، الیاف لباس به تدریج پوسیده می‌شود.

مایع و پودر شوینده

قبل از هر کاری لباس را با آب داغ بشویید و برای از بین بردن لکه آماده کنید. مایع لباسشویی را روی لکه لباس بریزید و روی لکه پخش کنید. بگذارید مایع به مدت نیم ساعت تا یک ساعت روی لباس بماند. اگر لکه خیلی عمیق نباشد، مواد شوینده به پارچه لباس نفوذ کرده و لکه را خیلی سریع پاک می‌کند. اگر مایع شوینده در دسترس نیست، می‌توانید از پودر استفاده کنید.

استفاده از آب لیمو برای تمیز کردن لک اتو از روی لباس

استفاده از آب لیمو روش دیگری برای تمیز کردن لک اتو از روی لباس است. این روش به اندازه روش‌هایی که قبلا ذکر کردیم موثر نیست، اما می‌توانید آن را امتحان کنید. آب لیمو را روی برق اتو بریزید. سپس لباس را به مدت 15 تا 30 دقیقه در سینک آب داغ قرار دهید تا لکه از بین برود. اگر لباس شما پشمی و ابریشمی است، بهتر است از این روش استفاده نکنید.

از ایجاد برق اتو روی لباس و پارچه پیشگیری کنید

برای جلوگیری از براق شدن لباس‌های تیره هنگام اتو کشیدن، یکی از ترفندهای اتوکشی این است که یک پارچه روشن روی آن‌ها پهن کنید و سپس اتو کشی را انجام بدهید. از این روش می‌توانید برای اتو کردن پارچه‌های ظریف نیز استفاده کنید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا