5 علت ماندن پودر در جاپودری ماشین لباسشویی

حل نشدن پودر در جاپودری ماشین لباسشویی هم از آن دردسرهای آزاردهنده است چرا که هم ظاهر دستگاه را به هم می‌ریزد و هم گاهی پودر روی لباس‌ها نشت می‌کند و بعد از اتمام شستشو می‌بینیم که لباس‌ها سفیدک زده اند. اما علت ماندن پودر در جاپودری لباسشویی چیست؟ با هم در این نوشتار می‌بینیم.

دلایل ماندن پودر در جاپودری لباسشویی

غالب دلایل ماندن پودر در جاپودری ساده هستند و توسط خودتان قابل رفع هستند. برخی از شایع‌ترین دلایل را در زیر می‌بینید:

۱. بیش از اندازه بودن مقدار پودر مصرفی

این رایج‌ترین علت ماندن پودر در محفظه لباسشویی است. شاید تصور کنید که ریختن حجم زیادی از پودر در دستگاه به تمیزتر شدن لباس‌ها کمک می‌کند، در حالی که نتیجه فقط ماندن خمیری از پودر و آب داخل محفظه و لک شدن لباس‌ها خواهد بود. غالب جاپودری‌ها مقدار مناسب پودر را با علامت مشخص کرده اند.

برای اطلاع از اینکه چه مقدار مواد شوینده در لباسشویی بریزید، به دفترچه راهنمای دستگاه مراجعه کنید و حجم لباس‌ها و میزان کثیفی آنها را در نظر بگیرید.

۲. پایین بودن فشار آب ورودی به ماشین لباسشویی

این مشکل در مورد ساختمان‌های بلند که فشار آب پایینی دارند، صدق می‌کند. زمانی که فشار آب پایین است و آب کافی وارد محفظه نمی‌شود و بخشی از پودر باقی می‌ماند. البته در صورتی که فشار آب ساختمان نرمال باشد، این احتمال وجود دارد که شیر برقی خراب باشد. زمانی که شیر برقی خراب است آب کافی وارد جاپودری نشده و پودر حل نمی‌شود. توصیه می‌شود برطرف کردن این مشکل را به عهده یک تکنسین بگذارید.

۳. سخت بودن آب، علت ماندن پودر در جاپودری لباسشویی

یک علت ماندن پودر در جاپودری سخت بودن آب است. برای برطرف کردن این مشکل می‌توانید دمای آب را بالا ببرید تا پودر راحت‌تر حل شود. همچنین در صورت امکان می‌توانید از مایع لباسشویی به جای پودر استفاده کنید.

  1. علت ماندن پودر در جاپودری: پایین بودن دمای آبپودر ماشین لباسشویی برای اینکه به خوبی حل شود، به آب گرم نیاز دارد. زمانی که آب به اندازه کافی گرم نباشد پودر خوب حل نمی‌شود و در جاپودری یا روی لباس‌های آثار آن را می‌بینید. برای برطرف کردن این مشکل کافیست دمای آب دستگاه را هنگام اجرای چرخه به درستی تنظیم کنید.
  2. کثیف بودن محفظه پودر

توصیه می‌شود که هر از چند گاهی جاپودری را بیرون بیاورید و خوب شستشو دهید. این قسمت از لباسشویی همیشه باید تمیز و خشک باشد تا پودر در آن رسوب نکند. در صورتی که جاپودری نم یا رسوب داشته باشد، باعث باقی ماندن پودر می‌شود. هنگام تمیز کردن ماشین لباسشویی از تمیز کردن محفظه مواد شوینده غافل نشوید.

۴. پایین بودن کیفیت پودر مصرفی

پایین بودن کیفیت پودر مصرفی در ماشین لباسشویی

شاید بتوان توصیه کرد که برای اولین راهکار برطرف کردن این مشکل پودرتان را عوض کنید. استفاده از پودر ماشین لباسشویی بی کیفیت، یک علت ماندن پودر در جاپودری است. در صورتی که با عوض کردن پودر مشکل حل نشد می‌توانید راهکارهای دیگر را امتحان کنید.

۵. انسداد نازل‌ ها و باقی ماندن پودر در محفظه ماشین لباسشویی

با گذشت عمر ماشین لباسشویی این احتمال وجود دارد که شیلنگ‌های انتقال دهنده آب به جاپودری دچار انسداد شوند. نازل های جاپودری هم ممکن است مسدود شوند. این انسداد یک علت ماندن پودر در جاپودری ماشین لباسشویی است. برای رفع این مشکل باید نازل‌ها را تمیز کنید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا