چه مقدار مواد شوینده در ماشین لباسشویی بریزیم؟

برای شستشوی موثر لباس‌ها، باید اندازه دستگاه، میزان لباس‌های کثیف و نوع مواد شوینده را در نظر بگیرید. همچنین به میزان کثیف بودن لباس‌ها و سختی آب نیز توجه کنید. در این نوشتار توضیح داده‌ایم که مقدار استفاده از مواد شوینده در لباسشویی چه میزان باید باشد؟

نشانه های استفاده بیش از حد از مواد شوینده

اگر هر یک از مشکلات زیر را در لباس‌های شسته شده‌تان دیدید، احتمالا حجم بیش از اندازه‌ای از مواد شوینده داخل محفظه شستشو می‌ریزید:

  • جای مواد شوینده روی لباس باقی مانده است
  • لباس‌های شسته شده صابونی یا چسبناک هستند
  • لباس حالت سفتی و خشکی دارد
  • لباس‌های رنگی‌تان کدر و لباس‌های سفید خاکستری به نظر می‌رسند
  • ماشین لباسشویی بوی کپک یا بوی بدی می‌دهد

مقدار استفاده از مواد شوینده در لباسشویی

به عنوان یک قاعده کلی، باید فقط یک قاشق غذاخوری مواد شوینده لباسشویی برای شستشوی حجم معمول لباس‌ها استفاده کنید. (پیمانه اندازه گیری همراه با مایع لباسشویی شما تقریباً 10 برابر بزرگتر از مقدار واقعی شوینده مورد نیاز است). این قانون در مورد مواد شوینده مایع و پودری و حتی شوینده‌های لباسشویی خانگی صدق می‌کند. قرص لباسشویی هم معمولاً یکی کفایت می‌کند.

برای اطلاع از اینکه کدام نوع شوینده برای دستگاه شما مناسب است و چه مقدار ماده شوینده لباسشویی باید در هر بار استفاده کنید، راهنمای استفاده و مراقبت سازنده را بررسی کنید. هرگز مواد شوینده مایع را بدون اندازه گیری در دستگاه خود نریزید.

اگر ماشین لباسشویی جدیدتری دارید، ممکن است به شوینده مخصوص لباسشویی راندمان بالا (HE) نیاز داشته باشد که به طور ویژه برای جلوگیری از ایجاد کف بیش از حد تولید شده است. اگر از مواد شوینده لباسشویی HE در ماشین لباسشویی جدید خود استفاده نمی‌کنید، مقدار مصرف خود را تا حدود یک سوم از مواد شوینده توصیه شده کاهش دهید.

برای کمک به حل شدن و از بین بردن باقی مانده شوینده‌های ایجاد کننده بو در ماشین لباسشویی، از قرص‌های پاک کننده لباسشویی به صورت ماهانه استفاده کنید.

کلام پایانی

یادگیری نحوه بهتر شستن لباس‌ها نیز یک راه عالی برای نجات دستگاه شما از فرسودگی است. مهم است که از وارد کردن حجم بیش از اندازه لباس به ماشین لباسشویی خودداری کنید. حدود 75 درصد آن را لباس بریزید و از در هم پیچیدن لباس‌ها خودداری کنید. لباس‌ها را به طور جدا از هم داخل دیگ پخش کنید تا از آسیب به دستگاه جلوگیری شود.

قبل از قرار دادن لباس‌ها در دیگ مواد شوینده اضافه کنید، مگر اینکه دفترچه راهنمای استفاده و مراقبت ماشین لباسشویی شما دستور دیگری داده باشد. اگر ماشین لباسشویی شما دیسپنسر اتوماتیک برای مواد شوینده مایع دارد، مواد شوینده را به دیسپنسر اضافه کنید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا