تاریخچه برند فیلیپس، از بهترین‌های لوازم خانگی!

فیلیپس (Philips)، یکی از نام‌های بزرگ و معتبر در دنیای تکنولوژی و لوازم الکترونیک است که سابقه‌ای فراتر از یک قرن دارد. این برند هلندی، در سال 1891 توسط “جرارد فیلیپس” تأسیس شد و از آن زمان در بازار لوازم خانگی همواره به عنوان یکی از باکیفیت‌ترین برندها شناخته می‌شود. در این مقاله، ما به بررسی تاریخچه و پیشرفت‌های برند فیلیپس خواهیم پرداخت.

دهه 1890: کارآفرینان در نگاهی جدید

شرکت فیلیپس در سال 1891 در آیندهوون هلند توسط فردریک فیلیپس و پسرش جرارد تاسیس شد. با درک فرصتی که با عرضه انبوه برق به بازار ارائه شد و با الهام از علاقه شدید جرارد به علم و مهندسی، این پدر و پسر خیلی زود طرحی جسورانه را طراحی کردند: لامپ‌های رشته ای برقی مقرون به صرفه و قابل اعتماد.

دهه 1900: پیشگامان اجتماعی

دهه 1900 زمان تغییرات اجتماعی و اقتصادی چشمگیر بود. در این مدت، فیلیپس با بیش از 2000 کارمند به بزرگترین کارفرمای خصوصی در هلند تبدیل شد. با افزایش سرعت صنعتی شدن، جرارد و برادرش آنتون در تامین مسکن، مراقبت‌های بهداشتی و ورزش سرمایه گذاری کردند و فرهنگ مسئولیت اجتماعی را القا کردند که تا امروز ادامه دارد.

دهه 1910: رشد و موفقیت از طریق نوآوری

با درک ارزش تحقیقات علمی برای نوآوری محصول، اولین آزمایشگاه تحقیقاتی فیلیپس – معروف به     “Philips Nat Lab” –  در سال 1914 افتتاح شد. این آزمایشگاه به رهبری دکتر ژیل هولست، به دنبال بالاترین استانداردهای تحقیقاتی بود و پروژه‌های رویایی را آغاز کرد، مانند بررسی فن‌آوری‌های روشنایی نوظهور برای کشف منابع جدید نور، در حالی که پیشرفت‌های آن در لوله‌های اشعه ایکس در نهایت تبدیل به نقطه آغاز مشارکت فیلیپس در فناوری سلامت شد.

دهه 1920: پیشرو در طراحی

دهه 1920: پیشرو در طراحی

بیشتر تخصص طراحی فیلیپس را می‌توان به لوئیس کریستیان کالف نسبت داد. کالف که یک معمار با علاقه به طراحی گرافیک بود، اهمیت طراحی سازگار و موثر را درک کرد و نقش آن را در ایجاد اولویت مصرف کنندگان برای محصولات شرکت و همچنین برند تشخیص داد. اولین محصولی که این دیدگاه طراحی را منعکس کرد، رادیو فیلیپس بود.

دهه 1930: تغییر نحوه اصلاح صورت

در طول دهه 1930، فیلیپس ریش تراش برقی چرخشی خود، Philishave  را معرفی کرد. این محصول با ارگونومی و ظاهر جذاب خود، نوید عصر مصرف گرایی در بازار انبوه بود. فیلی‌شِیو یک موفقیت فوری بود و زمینه را برای محصولات جذاب و مشتری محور فراهم کرد. فیلیپس از زمان معرفی این محصول در سال 1939 به طور متوسط 700 عدد از آن را در ساعت فروخته است.

دهه 1940: عصر مدرن رسانه آغاز می‌شود

پس از جنگ جهانی دوم، Philips Research نوآوری‌هایی را برای کمک به بهبودی پس از جنگ توسعه داد. این موارد شامل استفاده از نور ماوراء بنفش برای از بین بردن باکتری‌ها، چراغ‌های فلورسنت لوله ای، مواد مغناطیسی و سرامیک‌های جدید، سمعک، گرامافون و همچنین کوچک سازی و نوسازی فناوری‌های رادیویی و ریش تراش بود. با این حال، مهم ترین معرفی، تلویزیون بازار انبوه بود.

دهه 1950: از محصول تا تجربه

نمایشگاه جهانی، بیان ایده آل‌های صلح و نوآوری پس از جنگ بود. فیلیپس در بین شرکت‌های چندملیتی تنها شرکتی بود که در نمایشگاه 1958 غرفه مستقل خود را دریافت کرد. فضای آینده‌نگر فیلیپس که به عنوان Le Poème Electronique شناخته می‌شود، میزبان نمایشی از رنگ‌ها، صداها و تصاویر بود که یک تجربه فراگیر منحصربه‌فرد را ایجاد کرد. مفهومی انقلابی در آن زمان و مقدمه ای برای تجربه محیطی فیلیپس.

دهه 1960: صدای دهه شصت

فیلیپس در پاسخ به فرهنگ عامه و قدرت مصرف کننده، روی دسترسی به فناوری‌های خود تمرکز کرد. اولین پخش کننده صوتی Compact Cassette – ایده آل برای بازار انبوه – یک موفقیت بی‌نظیر بود. این استاندارد جهانی را برای ضبط نوار تنظیم کرد و اولین پخش کننده کاست فشرده استریو و همچنین پخش کننده کاست رادیویی قابل حمل خودرو و قابل حمل را تولید کرد.

دهه 1970: نوآوری مداوم در صدا و تصویر

دهه 1970: نوآوری مداوم در صدا و تصویر

با آغاز عصر ویدئو، فیلیپس اولین ضبط کننده کاست (VCR) را در سال 1971 معرفی کرد. در حالی که VCR و نوآوری‌های مداوم، فیلیپس را در خط مقدم محصولات مصرفی نگه داشت، این شرکت نیز همگام با جهانی شدن جهان دستخوش تغییرات بیشتری شد.

دهه 1980: رهبری دنیای دیجیتال

فیلیپس با توجه به تولیدات پیشگامانه خود در زمینه تصویر، صدا و داده، در خط مقدم فناوری‌های دیجیتال مصرف کننده نوظهور در دهه 1980 باقی ماند. معرفی‌های این برند معتبر شامل دیسک نوری لیزِر ویژن، سیستم‌های مخابراتی نوری و یکی از بزرگ‌ترین موفقیت‌های آن، دیسک فشرده (CD) بود که همراه با سونی توسعه یافت.

دهه 1990: طراحی انسان محور

در حین اینکه فناوری پیچیده‌تر و همیشه حاضر شد، دهه 1990 شاهد ظهور محصولاتی بود که برای استفاده آسان‌تر و تجربه راحتی بیشتر طراحی شده بودند. فیلیپس یک رویکرد انسان محور برای طراحی محصولاتی با عنوان «طراحی برای زندگی» اتخاذ کرد که همه جنبه‌ها را هماهنگ و یکپارچه کرد و تجربه بیمار را بهبود بخشید.

دهه 2000: ارائه تجربیات جدید

فیلیپس حالا چیزی فراتر از یک نام است! برندی که هدف دارد. این دوره نشان‌دهنده تمرکز مردم‌محور تازه‌ای بود و اولین رویکرد کاملاً جامع شرکت برای ایجاد تجربه‌ای هماهنگ با نام تجاری فیلیپس، ارائه راه‌حل‌هایی پیشرفته و آسان برای استفاده.

دهه 2010: پیشرو در فناوری سلامت

فیلیپس با الهام از هدف خود برای بهبود سلامت و رفاه مردم از طریق نوآوری هدفمند، قصد دارد سالانه زندگی 2.5 میلیارد نفر را تا سال 2030 بهبود بخشد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا