بهترین شیشه شوی خانگی را با سه فرمول ساده بسازید!

شیشه شوی خانگی مزایای زیادی در مقایسه با شیشه پاک کن‌های تجاری دارد. اولاً، آماده کردن آن نسبتاً ارزان تمام می‌شود. این محصول خانگی همچنین سازگارتر با محیط زیست است. به علاوه با این کار مصرف بطری‌های پلاستیکی را کاهش می‌دهید و این خود به نفع طبیعت و کره زمین است. در این نوشتار نحوه ساخت شیشه پاک کن خانگی را در اختیار شما قرار داده‌ایم. با هوم نگار همراه باشید!

دستور العمل ساخت شیشه پاک کن خانگی

بیشتر شیشه پاک کن‌های خانگی از آب به عنوان پایه استفاده می‌کنند اما توصیه می‌کنیم برای جلوگیری از ایجاد لک روی شیشه از آب مقطر استفاده کنید. این دستور العمل ساده شیشه پاک کن خانگی سریع آماده می‌شود و به راحتی می‌توانید اسانس مورد علاقه‌تان را به آن اضافه کنید.

مواد لازم:

  • 2 فنجان آب مقطر
  • 1/2 فنجان سرکه سفید مقطر
  • 10 قطره اسانس (اختیاری)

مرحله 1: مواد را آماده کنید

اگر می‌خواهید رایحه ای به شیشه پاک کن اضافه کنید، در کنار آب و سرکه، از روغن‌های معطر استفاده کنید. ما از لیمو برای عطر خوب و طراوت بخشش استفاده کردیم.

مرحله 2: در یک بطری اسپری ترکیب کنید

همه مواد را در یک بطری اسپری مخلوط کرده و به آرامی تکان دهید تا کاملا ترکیب شوند.

ساخت شیشه پاک کن خانگی با الکل مالشی

ساخت شیشه پاک کن خانگی با الکل مالشی

افزودن الکل مالشی به این دستورالعمل به تبخیر سریع محلول روی سطوح شیشه ای کمک می‌کند و احتمال باقی ماندن لکه‌های آب را کاهش می‌دهد. به علاوه الکل مالشی یک ماده ضد عفونی کننده است، بنابراین برخلاف شیشه پاک کننده قبلی، از این ماده می‌توان برای ضدعفونی کردن سطوح و کشتن میکروب‌ها و سایر باکتری‌ها استفاده کرد.

مواد لازم:

  • 1 فنجان آب مقطر
  • 2-3 قاشق غذاخوری سرکه سفید مقطر
  • 1/4 فنجان الکل مالشی

مرحله 1: مواد را به ترتیب اضافه کنید

ابتدا الکل و سرکه را به یک بطری اسپری اضافه کنید. بعد بطری را با آب مقطر پر کنید.

‌مرحله 2: مواد را خوب مخلوط کنید

درب را محکم ببندید و کاملا تکان دهید. قبل از استفاده، از مخلوط شدن کامل مواد اطمینان حاصل کنید.

الکل مالشی به شدت قابل اشتعال است، بنابراین مطمئن شوید که این شیشه شوی خانگی را در مکانی امن و خنک و دور از کودکان و حیوانات خانگی نگهداری کنید.

شیشه پاک کن خانگی با استفاده از مایع ظرفشویی

صابون ظرفشویی یک ماده تمیز کننده ساده و موثر برای سطوح شیشه ای آماده می‌کند. توانایی چربی زدایی آن در مقایسه با پاک کننده‌های قبلی، به ویژه اگر با سطوح به خصوص کثیف یا روغنی سر و کار دارید، بسیار قوی‌تر است. به علاوه، اگر به بوهای تند حساس هستید، بوی ترش سرکه را ندارد.

مواد لازم:

  • مقداری آبگرم
  • چند قطره مایع ظرفشویی ملایم

مرحله 1: مواد را آماده کنید

مایع ظرفشویی و آب داغ را جمع آوری کنید. توصیه می‌کنیم از آب مقطر استفاده کنید تا سطح تمیز بدون رگه داشته باشید.

مرحله 2: مواد را با هم ترکیب کنید

آب و مایع ظرفشویی را در یک سطل بزرگ ترکیب کنید. کاملا مخلوط کنید و در بطری اسپری بریزید.

نحوه استفاده از شیشه پاک کن خانگی

نحوه استفاده از شیشه پاک کن خانگی

برای استفاده از شیشه پاک کن خانگی جدیدتان، محل را کاملا گردگیری کنید، سپس شیشه پاک کن را به طور یکنواخت در سراسر سطح، از بالا به پایین اسپری کنید. باید کمی صبر کنید تا اثر خود را بگذارد. اسپری کنید، چند دقیقه صبر کنید و بعد با یک پارچه میکروفیبر خشک کنید. توجه داشته باشید که پارچه قبل از استفاده روی سطوح شیشه ای، باید تمیز باشد.

از استفاده از هرگونه پاک کننده حاوی سرکه روی سنگ مرمر، گرانیت، تخته سنگ، کاشی یا سطوح جامد خودداری کنید، زیرا مواد اسیدی می‌توانند باعث آسیب دیدن آنها شوند. برای سایر پاک کننده‌ها، همیشه ابتدا یک نقطه کوچک را در یک مکان نامعلوم آزمایش کنید تا مطمئن شوید که به سطح آسیب نمی رساند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا