طرز تهیه اسپری ضد گرد و خاک خانگی

هیچ چیز بدتر از این نیست که یک روز از نظافت عمقی و کامل‌تان گذشته باشد و باز هم جمع شدن گرد و غبار را روی کانتر ببینید. هرچند جمع شدن و پاک کردن گرد و خاک بخشی اجتناب ناپذیر از زندگی ست، چند تکنیک نظافت وجود دارد که می‌تواند سرعت جمع شدن خاک را روی سطوح کاهش بدهد.

ساخت اسپری ضد گرد و خاک خانگی

یکی از موثرترین راه‌ها برای جلوگیری از تشکیل ذرات ناخواسته، ساختن اسپری گرد و خاک خانگی قید شده در این نوشتار است که گرد و خاک را برای مدت طولانی‌تری نسبت به سایر محلول‌های تمیزکننده دور نگه می‌دارد. نکته حائز اهمیت اینکه این اسپری گرد و غبار را می‌توان با استفاده از چند ماده خیلی ساده آماده کرد.

مواد و وسایل لازم برای ساخت اسپری نظافت خانگی:

  • بطری اسپری
  • سرکه سفید
  • آب
  • روغن زیتون فرابکر
  • روغن‌های معطر

روش تهیه:

گرد و غبار ترکیبی از سلول‌های مرده پوست، کنه‌های گرد و غبار، گرده، باکتری‌ها، موهای حیوانات خانگی و برخی ذرات دیگر است. کنترل گرد و خاک بخش مهمی از ایجاد یک فضای سالم در خانه است. گرد و خاک یک مشکل آزاردهنده است که می‌تواند سلامت اهل خانه را کاهش دهد و آلرژی ایجاد کند، اما ساختن این اسپری برای مبارزه با آن راه حلی بسیار ساده است.

اسپری حذف گرد و خاک درست کنید

1/2 فنجان سرکه سفید، 2 فنجان آب گرم و ¼ فنجان روغن زیتون فرا بکر را در یک بطری اسپری بریزید. تکان دهید تا مواد با هم ترکیب شوند.

اسانس‌ ها (روغن معطر) را اضافه کنید

چند قطره از اسانس مورد نظر خود را داخل بطری اسپری بریزید. ما چیزی طراوت‌بخش مانند لیمو یا اسطوخودوس را توصیه می‌کنیم. (اگر اسپری گرد و غبار بدون عطر را ترجیح می‌دهید از این مرحله صرف‌نظر کنید.)

نحوه استفاده از اسپری گرد و خاک خانگی

نحوه استفاده از اسپری گرد و خاک خانگی

قبل از استفاده از اسپری خانگی، سطح مورد نظرتان را با یک پارچه میکروفیبر خشک پاک کنید تا هرگونه گرد و غبار از بین برود. سپس مخلوط را روی سطح اسپری کنید و با یک پارچه میکروفیبر خشک پاک کنید. این کار به گرد و غبار زدایی کمک می‌کند و همچنین مانعی در برابر نشستن گرد و خاک در روزهای آینده ایجاد می‌کند.

نحوه نگهداری اسپری ضد خانگی گرد و خاک

اسپری را در یک بطری اسپری دربسته در مکانی خشک و خنک و دور از نور خورشید نگهداری کنید. از آنجایی که در ساخت این اسپری خانگی از آب استفاده می‌شود و هیچ ماده نگهدارنده ای ندارد، بهتر است پس از یک ماه آن را دور بریزید.

کلام پایانی

این اسپری را می‌توان تقریبا روی هر سطحی استفاده کرد، اما بهتر است از به کار بردن آن روی پارچه خودداری کنید. برای جلوگیری از هر گونه اتفاق ناخوشایند، قبل از به کار بردن اسپری حتما آن را در قسمت کوچکی از سطح مورد نظرتان تست کنید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا