نحوه نگهداری از گیاه زاموفیلیا

کلید رشد گیاه زاموفیلیا رعایت چند نکته اولیه است. در واقع این گیاه مقاوم است و در شرایطی که معمولاً در اکثر خانه ها وجود دارد، کاملاً خوب رشد می کند و دردسری برای کسانی که در نگهداری از گیاهان مبتدی هستند، ندارد. در این نوشتار نحوه نگهداری از گیاه زاموفیلیا را خواهیم دید! با هوم نگار همراه باشید!

نحوه نگهداری از گیاه زاموفیلیا

برای اینکه گیاه زاموفیلیای شما خوب رشد کند باید موارد زیر را به خوبی رعایت کنید:

نور مورد نیاز زاموفیلیا

گیاه زاموفیلیا نور کم را تحمل می کنند، اما داستان هایی که می گویند می توانند بدون نور زندگی کنند را باور نکنید. یک پنجره با نور غیر مستقیم یا فیلتر شده برای گیاه زاموفیلیا ایده آل است. از نور شدید و مستقیم خورشید که می‌تواند برگ‌های این گیاه را بسوزاند و آثار سوختگی باقی بگذارد، خودداری کنید.

خاک

خاک با زهکشی خوب برای ریزوم و ریشه گیاه زاموفیلیا حیاتی است. یک مخلوط گلدانی تجاری برای گیاهان داخلی یا یک مخلوط گلدانی که برای ساکولنت ها طراحی شده است، زهکشی خوبی را فراهم می کند که به خوبی برای گیاه زاموفیلیا نیز مناسب است.

چند وقت یک بار زاموفیلیا را آبیاری کنیم؟

بسته به شرایط خانه تان، گیاه زاموفیلیا می تواند هفته ها بین دو آبیاری بدون آب بماند و مشکلی هم نداشته باشد. همیشه قبل از آبیاری خاک را بررسی کنید و زمانی که خاک به عمق حدود ۸ سانت خشک بود آن را آبیاری کنید. در بهار و تابستان، آبیاری دو بار در ماه طبیعی است – البته در شرایطی که خاک خشک باشد. زاموفیلیا در زمستان استراحت می کند، بنابراین آبیاری را به یک بار در ماه کاهش دهید.

آیا گیاه زاموفیلیا هرس می خواهد؟

گیاه زاموفیلیا به هرس منظم نیاز ندارد. برگ ها یا برگچه های مرده یا آسیب دیده این گیاه را هر زمان که خواستید جدا کنید. شیره گیاه زاموفیلیا می‌تواند باعث واکنش‌های پوستی شود، بنابراین اگر هرس می‌کنید یا آن را اصلاح می‌کنید، از دستکش استفاده کنید.

تکثیر زاموفیلیا به چه صورت است؟

همانند گیاه چمچمه ای، تقسیم ساده ترین راه برای تکثیر زاموفیلیا است. گیاه را از گلدان خارج کرده و به آرامی ریزوم ها را از هم جدا کنید – آنها به راحتی جدا می شوند. سپس ریزوم‌ها را با “ساقه” و برگچه‌های متصل، در همان عمقی که قبلا رشد می‌کردند، قرار دهید.

چه زمانی گلدان زاموفیلیا را عوض کنیم؟

از آنجایی که گیاه زاموفیلیا به کندی رشد می کند و خیلی بزرگ نمی شود، نیازی ندارد که زود به زود گلدان آن را عوض کنید. اگر گیاه خود را تکثیر می کنید، می توانید با مخلوط گلدان تازه در همان ظرف گیاه را بکارید. در غیر این صورت، گلدانی را انتخاب کنید که سوراخ های زهکشی بدون مانع داشته باشد و فقط چند سانت بزرگتر از گلدان فعلی باشد.

مراقب حیوانات خانگی و بچه های کنجکاو باشید: تمام قسمت های گیاه زاموفیلیا اگر خورده شوند سمی هستند.

مشکلات رایج گیاه زاموفیلیا

گیاه زاموفیلیا تحت مراقبت و شرایط مناسب مشکلات بسیار کمی دارد. بیشتر مشکلات با آبیاری بیش از حد شروع می شود. برگ های نرم، ضعیف و آویزان نشان می دهد که خاک بیش از حد مرطوب است. برگ های گیاهانی که بیش از حد آبیاری شده اند ممکن است زرد، قهوه ای یا سیاه شوند. در این مرحله پوسیدگی ریزوم و ریشه نیز رخ می دهد.

اگر زاموفیلیای شما شل شد، رطوبت خاک را بررسی کنید. در صورت لزوم گیاه را با احتیاط از گلدان خارج کنید. ریزوم های نرم یا پوسیده را دور بریزید. سپس ریزوم های سفت و سالم را در مخلوط گلدان تازه قرار دهید .

تمام قسمت های گیاه زاموفیلیا اگر خورده شود برای انسان، سگ و گربه سمی هستند. برخی از افراد همچنین واکنش های آلرژیک ناشی از لمس گیاهان زاموفیلیا یا شیره آنها را گزارش می دهند. به حیوانات خانگی و کودکان بیاموزید که کنجکاوی خود را به جای دیگری هدایت کنند و از دست زدن به زاموفیلیا و سایر گیاهان آپارتمانی خودداری کنند.

کلام پایانی

با یادگیری نحوه رشد و مراقبت از گیاه زاموفیلیا، می توانید از زیبایی. آنها آن هم با نگهداری کم لذت ببرید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا