نحوه رفع بوی بد ماشین ظرفشویی

یکی از تعاریف تمیز نبودن بوی بد است. بنابراین، هنگامی که ماشین ظرفشویی خود را بعد از اجرای چرخه شستشو باز می‌کنید، نباید بوی بدی داشته باشد. اگر ظروف تمیز به نظر می‌رسند اما هنوز بوی نامطبوعی از ماشین ظرفشویی به مشام برسد چه؟ این یک سیگنال است که شما باید ماشین ظرفشویی بدبو را تمیز کنید.

وقتی ظروف را در مقدار زیادی آب گرم و مایع ظرفشویی می‌شویید، باز هم لایه ای وجود دارد که به سینک آشپزخانه می‌چسبد. همین اتفاق ممکن است در ماشین ظرفشویی رخ دهد. حتی اگر مواد شوینده ماشین ظرفشویی قوی تر باشند و اسپری آب هم قوی تر است، باقی مانده‌ها می‌توانند روی دیوارهای داخلی، فیلترها و خطوط تخلیه ماشین ظرفشویی جمع و باعث ایجاد بو شوند. متأسفانه، انباشتگی این جرم‌ها می‌تواند به قدری غلیظ شود که مقداری از باقیمانده‌ها دوباره روی ظروف رسوب کنند.

رفع بوی بد ظرفشویی

تمیز کردن ماشین ظرفشویی کار سختی نیست و احتمالاً اکثر پاک کننده‌های مورد نیاز را در انبار خود دارید. فقط یک بار تمیز کردن سریع ماهانه باعث می‌شود که ظرفشویی بوی تازگی داشته باشد و در بهترین حالت خود کار کند.

آنچه برای رفع بوی بد ماشین ظرفشویی نیاز دارید

  • جوش شیرین
  • سرکه سفید مقطر
  • برس شستشو با موهای نرم
  • مسواک قدیمی
  • سیم انعطاف پذیر (گیره کاغذ)
  • اسفنج

صافی زهکشی و بازوهای اسپری را تمیز کنید

محتمل ترین عامل بوی بد ظرفشویی، ذرات مواد غذایی است که در صافی یا فیلتر زهکشی واقع در کف ماشین ظرفشویی به دام افتاده اند. برای یافتن صافی به دفترچه راهنمای دستگاه مراجعه کنید یا به سایت سازنده به صورت آنلاین دسترسی داشته باشید. بسیاری از آنها را می‌توان به راحتی پس از برداشتن قفسه پایینی برای تمیز کردن جدا کرد.

یک برس کوچک یا مسواک قدیمی را به سرکه سفید مقطر آغشته کنید و تکه‌های غذا و برچسب‌های کاغذی را که ممکن است به فیلتر چسبیده باشند، بشویید. اگر می‌توانید آن را به طور کامل جدا کنید و خوب زیر آب جاری داغ بشویید و فیلتر را دوباره نصب کنید.

قفسه بالایی را بردارید و بازوهای اسپری بالا و پایین ماشین ظرفشویی را به دقت بررسی کنید تا هیچ گونه گرفتگی وجود نداشته باشد. این کار می‌تواند ذرات غذا یا تجمع مواد معدنی از آب باشد. از یک سیم منعطف (گیره کاغذ صاف شده به خوبی کار می‌کند) استفاده کنید تا به آرامی هر ماده ای را بیرون بیاورید.

یک چرخه شستشو را اجرا کنید

یک چرخه شستشو را اجرا کنید

در حالی که ماشین ظرفشویی خالی از ظروف کثیف است، یک کاسه کوچک را با یک فنجان سرکه سفید مقطر پر کنید و آن را روی قفسه ظروف بالایی قرار دهید. (اگر تا به حال ماشین ظرفشویی خود را تمیز نکرده اید، از دو فنجان سرکه برای از بین بردن تجمع فوق العاده سنگین استفاده کنید). یک چرخه شستشوی منظم را اجرا کنید اما از چرخه خشک کردن صرفنظر کنید. مواد شوینده ظرفشویی اضافه نکنید. سرکه سفید مقطر به از بین بردن هر گونه باقیمانده چرب که داخل ماشین ظرفشویی را پوشانده است کمک می‌کند و رسوبات معدنی کوچکی که از آب سخت به وجود می‌آیند را تجزیه می‌کند.

نکته

اگر سرکه سفید مقطر ندارید، می‌توانید از سرکه سیب، آب لیموی تازه یا صاف شده یا پودر اسید سیتریک برای تمیز کردن فضای داخلی ماشین ظرفشویی استفاده کنید. در صورت استفاده از پودر اسید سیتریک، قبل از اجرای چرخه شستشو، یک چهارم فنجان پودر را در کف ماشین ظرفشویی بپاشید.

یک چرخه شستشوی اضافی را اجرا کنید

پس از اتمام چرخه شستشو، در را باز کنید و یک فنجان جوش شیرین خشک را روی کف ماشین ظرفشویی بپاشید. یک چرخه شستشو با آب داغ (بدون چرخه خشک کردن) را اجرا کنید. وقتی چرخه تمام شد، در را باز کنید تا بتوانید در حالی که فضای داخلی مرطوب است، فرآیند تمیز کردن را کامل کنید.

هشدار

در حالی که جوش شیرین و سرکه سفید مقطر هر دو مواد غیر سمی و دوستدار محیط زیست هستند، اما در صورت ترکیب واکنش ایجاد می‌کنند – یک آتشفشان در حال فوران و پر از کف را به تصویر بکشید. بنابراین، سعی نکنید در زمان جرم گیری ماشین ظرفشویی در وقت صرفه جویی کنید و آنها را ترکیب کنید.

مخزن مواد شوینده و جای ظروف را برای احتمال وجود ذرات به دام افتاده بررسی کنید و در صورت نیاز با یک برس کوچک آغشته به سرکه سفید مقطر، آنها را سریع تمیز کنید. درزگیر درب را با اسفنج آغشته به سرکه پاک کنید.

درب ماشین ظرفشویی را برای یک ساعت یا بیشتر باز بگذارید و اجازه دهید داخل آن خشک شود و سپس ماشین ظرفشویی آماده استفاده است.

نمای بیرونی ماشین ظرفشویی را فراموش نکنید

نمای بیرونی ماشین ظرفشویی را فراموش نکنید

در حالی که یک بیرونی کثیف به ندرت باعث ایجاد بو می‌شود، به هر حال ناخوشایند است و باکتری‌ها می‌توانند روی صفحه دستگاه رشد کنند. یک برس کوچک را در سرکه مقطر آغشته کنید و اطراف صفحه‌ها و دکمه‌ها بمالید. هر گونه باقیمانده را با یک اسفنج پاک کنید. پنل جلویی را با یک استیل ضد زنگ مناسب یا پاک کننده لوازم خانگی تمیز کنید تا چکه‌ها و اثر انگشت پاک شود.

نکاتی برای خوشبو نگه داشتن بوی ماشین ظرفشویی

  • همیشه قبل از قرار دادن ظروف در ماشین ظرفشویی، غذای اضافی را از روی ظروف پاک کنید.
  • برای جلوگیری از بوی بد ماشین ظرفشویی را هر ماه تمیز کنید.
  • برای تمیز کردن ماشین ظرفشویی ماهانه یک یادآوری به تقویم اضافه کنید.
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا