نحوه جرم گیری ماشین ظرفشویی

خوب که فکر کنید، ماشین ظرفشویی یک وسیله جادویی است: دربِ دستگاهِ پر از بشقاب و لیوان‌های کثیف را می‌بندید و نیم ساعت بعد که آن را باز می‌کنید ظروف درخشان چشم‌ها و بوی خوش مشام‌تان را نوازش می‌کنند. اما اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که آب سخت دارد، می‌دانید که حتی بهترین ماشین ظرفشویی از بهترین برند هم با تجمع آهک و رسوب آب سخت به طور طبیعی در طول زمان ایجاد می‌شود، نمی‌تواند شما را به نتیجه دلخواه‌تان برساند. 6 نکته کلیدی قید شده در این نوشتار کمک‌تان می‌کند که هم به درستی از ظرفشویی مراقبت کنید و هم جرم گیری ماشین ظرفشویی را انجام بدهید.

رسوب آهک در ماشین ظرفشویی چگونه است؟

هنگامی که توده‌های ضخیم باقی مانده سفید یا خاکستری جامد را روی دیواره‌های داخلی ماشین ظرفشویی می‌بینید، معلوم می‌شود که آب سخت دارید و دستگاه تان رسوب می‌گیرد. به هر حال اگر آب لوله کشی خانه تان سخت است، احتمالا دیر یا زود با آهک مواجه خواهید شد.

این نوع آب دارای مواد معدنی زیادی مانند کلسیم و منیزیم است. این مواد معدنی زمان گرم شدن روی هم جمع می‌شوند – یا کلسیفه می‌شوند – و وقتی آب ماشین ظرفشویی خشک می‌شود، باقی می‌مانند. به همین دلیل، رسوب آهک را گاهی تجمع آب سخت نیز می‌نامند.

ماشین ظرفشویی چند وقت یک بار باید رسوب زدایی شود؟

شما باید هر شش ماه یک بار ماشین ظرفشویی را رسوب زدایی یا عمیقا تمیز کنید تا به بهترین شکل ممکن کار کند. به علاوه، باید هر زمان که متوجه شدید ظروف از ماشین ظرفشویی با رسوب و به صورت کدر بیرون می‌آیند، می‌بایست تمیزکاری عمیق انجام دهید.

تمیز کردن منظم و از بین بردن رسوب ماشین ظرفشویی به آب و مواد شوینده اجازه می‌دهد تا با قدرت کامل در دستگاه عمل کنند. در نتیجه، ماشین ظرفشویی ظروف را به طور موثرتری تمیز می‌کند و ماشین ظرفشویی پس از استفاده، تمیز و خوشبو به نظر می‌رسد.

آب سخت می‌تواند بهره وری انرژی را کاهش دهد، هزینه قبض برق و آب را بالا ببرد و به ظرفشویی آسیب برساند.

جرم گیری ماشین ظرفشویی

خبر عالی: لازم نیست همیشه با لکه و رسوب ظروف دست و پنجه نرم کنید. تنها چیزی که لازم است یک دوز پیشگیری و کمی زحمت است و می‌توانید از تجمع آهک و رسوب آب سخت در ماشین ظرفشویی جلوگیری کنید. موارد زیر به شما کمک خواهند کرد که دستگاه‌تان را در بهترین حالت ممکن نگه دارید:

فیلتر ماشین ظرفشویی را به طور مرتب تمیز کنید

احتمالاً شنیده اید که تمیز کردن هر چند وقت یکبار ماشین ظرفشویی ایده بسیار خوبی است. اما آیا می‌دانستید دستگاه شما دارای فیلتری است که به مراقبت‌های پرمهر شما نیاز دارد؟ تمیز کردن این قطعه بسیار آسان است؛ فقط دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی‌تان را بررسی کنید تا فیلتر را پیدا کنید و دستورالعمل‌های نحوه برداشتن و تمیز کردن کامل آن را دنبال کنید.

نکته: فیلتر ظرفشویی یک قطعه بسیار ظریف است و می‌تواند به راحتی توسط مالش تهاجمی آسیب ببیند. فیلتر را به آرامی تمیز کنید تا مجبور به تعویض آن نشوید.

از یک محصول جرم گیر ماشین ظرفشویی استفاده کنید

از یک محصول جرم گیر ماشین ظرفشویی استفاده کنید

یک روش خوب برای تمیز کردن ماشین ظرفشویی این است که وقتی دستگاه خالی است یک دور آن را روشن کنید. اما استفاده از محصولات جرمگیر نیز بسیار کمک کننده هستند.

بیشتر تمیز کننده های حرفه ای ماشین ظرفشویی موادی دارند که به حذف رسوبات معدنی به جا مانده از آب سخت کمک می‌کنند. اگر به طور منظم از این محصولات در ماشین ظرفشویی استفاده کنید، تا حد زیادی دستگاه را سالم و تمیز نگه می‌دارید و به این زودی‌ها راه تان به تکنسین و مراکز تعمیرات باز نمی‌شود.

شستشو با جوش شیرین و سرکه را امتحان کنید

متوجه لکه‌هایی روی ظروف شیشه ای خود شده اید؟ فکر می‌کنید آب سخت ممکن است مقصر باشد؟ در این صورت توصیه می‌شود راهکار قدیمی مبارزه با مواد معدنی و آهک را امتحان کنید. تنها چیزی که نیاز دارید کمی جوش شیرین و سرکه است. استفاده از جوش شیرین برای تمیزکاری یک روش موثر است و به از بین رفتن بوی بد نیز کمک می‌کند.

در اینجا مراحل تمیز کردن ماشین ظرفشویی با سرکه و جوش شیرین آورده شده است:

  • 1 فنجان سرکه سفید را به یک کاسه اضافه کنید.
  • کاسه سرکه را روی قفسه بالایی ماشین ظرفشویی قرار دهید.
  • یک چرخه را بدون هیچ ماده شوینده ای تا پایان اجرا کنید.
  • ماشین ظرفشویی را باز کنید و 2 قاشق غذاخوری جوش شیرین را ته دستگاه از جمله روی بازوی اسپری بپاشید.
  • یک چرخه دیگر اجرا کنید.

شستشوی منظم ماشین ظرفشویی با جوش شیرین و سرکه نه تنها به جلوگیری از تجمع آهک و آب سخت کمک می‌کند، بلکه هر گونه عطر و بوی نامطبوع را از بین می‌برد و به تخریب باقی مانده مواد غذایی کمک می‌کند.

از المنت گرمایشی در ماشین ظرفشویی به خوبی مراقبت کنید

کارد و چنگال و ماهیتابه‌ها تنها چیزهایی نیستند که می‌توانند تحت تأثیر رسوبات آهک و مواد معدنی قرار گیرند، المنت گرم کننده (آن ابزار جادویی که ظروف را خشک می‌کند) نیز در خطر است.

هنگامی که ماشین ظرفشویی خود را برای یافتن رسوبات آب سخت بررسی می‌کنید، فراموش نکنید که المنت حرارتی را نیز بررسی و تمیز کنید. نمی توانید آن را پیدا کنید؟ معمولاً در قسمت پشت دستگاه یا در پایین دستگاه قرار دارد. اگر مطمئن نیستید، می‌توانید مشخصات مدل دستگاه را در وب سایت سازنده بررسی کنید. برای تمیز کردن آن از یک اسفنج ملایم استفاده کنید تا آسیب نبیند.

یک سیستم نرم کننده آب تهیه کنید

گاهی اوقات مشکل آب سخت به حدی زیاد است که به هیچ وجه نمی‌توانید آن را کنترل کنید. اگر همه چیز را امتحان کرده اید و هنوز هم روی ظروف رسوب می‌بینید، شاید لازم باشد یک نرم کننده آب را در نظر بگیرید. کارکرد آن ساده است: دستگاه نرم کننده آب به طور کلی سختی آب را از بین می‌برد و از شر همه دردسرهای آن خلاص خواهید شد.

چگونه از تجمع آهک و رسوبات آب سخت جلوگیری کنیم

استفاده صحیح و مراقبت از ماشین ظرفشویی می‌تواند به شما کمک کند تا از رسوب آهک و آب سخت جلوگیری کنید. از این نکات پیشگیرانه برای صرفه جویی در زمان و جلوگیری از ایجاد لکه روی ظروف استفاده کنید:

  1. هر 6 ماه یک بار ماشین ظرفشویی را جرم گیری و رسوب زدایی کنید
  2. ظروف را طوری قرار دهید که فضای کافی بین آنها وجود داشته باشد تا بازوهای اسپری به درستی بچرخند و آب به همه سطوح برسد.
  3. اگر ماشین ظرفشویی چرخه ضدعفونی کننده خود تمیز شونده دارد، آن را هر ماه اجرا کنید.
  4. اگر ماشین لباسشویی شما چرخه ضدعفونی ندارد، می‌توانید یک چرخه کامل منظم را با قرص‌های فوم‌دار خریداری‌شده در فروشگاه که برای مبارزه با باقی‌مانده و تجمع طراحی شده‌اند، اجرا کنید.
  5. آبگرمکن را طوری تنظیم کنید که دمای ماشین ظرفشویی خود را بین 50 تا 65 درجه سانتی گراد تنظیم کند. این محدوده دما برای تمیز کردن ظروف موثرترین دماست. روی یک نرم کننده آب با نصب حرفه ای سرمایه گذاری کنید.
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا