نحوه برق انداختن سینک ظرفشویی

سینک آشپزخانه معمولا بعد از گذشت مدت کوتاهی کدر و کثیف می‌شود. از این گذشته، به این دلیل که معمولاً ظروف، کارد و چنگال و سایر وسایل آشپزخانه را در سینک شستشو می‌دهید، جای تعجب نیست که به سرعت کدر شود و زیبایی و درخشش اولیه‌اش را از دست بدهد. اگرچه استیل ضد زنگ دوام بسیار بالایی دارد، حفظ درخشش سینک استیل، به رعایت برخی نکات و انجام چند راهکار بستگی دارد. در این نوشتار چند راهکار ساده برای درخشان کردن دوباره سینک ظرفشویی در اختیار شما قرار داده‌ایم. با ما همراه باشید.

راهکارهایی برای برق انداختن سینک ظرفشویی

برای تمیز کردن سینک ظرفشویی، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

1. استفاده از جوش شیرین

وقتی پای نظافت و از بین بردن بو به میان بیاید، بین راهکارهای احتمالی حتما جوش شیرین یا ترکیبی با این ماده وجود دارد! استفاده از جوش شیرین احتمالا رایج‌ترین روش برای تمیز کردن سینک استیل ضد زنگ و براق کردن دوباره آن است. برای رسیدن به این هدف کافی است کمی جوش شیرین و آب را ترکیب کنید تا یک بافت خمیری حاصل شود. خمیر به دست آمده را روی سینک بمالید.

جوش شیرین برای برق انداختن سینک فوق العاده است زیرا در حذف لکه‌های غذا، چربی و رسوبات آب عالی عمل می‌کند. اگر هم مقدار کمی سرکه به جوش شیرین اضافه کنید که اثربخشی آن بیشتر هم می‌شود. پس از استفاده از ترکیب جوش شیرین و سرکه، سینک بسیار تمیزتر به نظر می‌رسد.

2. آرد برای برق انداختن سینک ظرفشویی

آرد برای برق انداختن سینک ظرفشویی

این روش را خیلی‌ها نمی‌دانند، اما می‌تواند بسیار موثر باشد! چند قاشق غذاخوری آرد همه منظوره را داخل سینک بریزید و سپس از یک پارچه نرم برای مالیدن آن به همه قسمت‌های سینک استفاده کنید.

مسلماً، این کار به کمی زحمت نیاز دارد اما نتیجه عالی خواهد بود. وقتی آرد را خوب روی سینک مالش دادید، به سادگی آن را بشویید. بعد از شستشو می‌بینید که سینک استیل ضد زنگ شما بخشی از درخشش خود را دوباره به دست آورده است و همچنین تمیزتر به نظر می‌رسد.

3. سرکه برای حذف لکه‌ های آب روی سینک

لکه‌های آب می‌توانند آثار آزاردهنده‌ای روی سینک استیل باقی بگذارند، اما از بین بردن آنها بسیار آسان است.

خیلی ساده یک اسفنج را به مقداری سرکه سفید آغشته کنید و آن را روی سینک مالش دهید! برای تمیز کردن لکه‌های آب از سینک واقعاً تلاش زیادی لازم نیست و سرکه بلافاصله آنها را حذف می‌کند. فقط باید سینک را آبکشی کنید و تمام! اگر هم زنگ زدگی روی سینک دارید، می‌توانید از الکل مالشی استفاده کنید و به راحتی آن را از بین ببرید.

4. روغن بچه برای برق انداختن سینک ظرفشویی

آیا فکرش را می‌کردید که می‌توانید از روغن بچه برای برگرداندن درخشش سینک استیل استفاده کنید؟ فقط چند قطره روغن بچه را روی یک دستمال کاغذی اضافه کنید و سینک استیل را با آن پاک کنید. این ماده سینک را حتی از روز اولی که آن را استفاده کرده‌اید هم درخشان‌تر می‌کند. استفاده از روغن بچه یک راهکار خیلی ساده است اما به ندرت از آن استفاده می‌شود.

چگونه یک سینک استیل را دوباره براق کنیم

حفظ درخشش سینک استیل کار سختی نیست اما اغلب از راهکارهای موثر برای این منظور اصلا استفاده نمی‌شود. سینک‌های استیل اغلب محبوب‌ترین و رایج‌ترین نوع سینک هستند که در هر خانه‌ای یافت می‌شوند. با پیروی از راهکارهایی که در بالا ذکر کردیم، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که سینک استیل ضد زنگ‌تان، سال‌ها پس از شروع استفاده، کاملا نو به نظر برسد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا