آیا می‌ توان فر را با لیمو تمیز کرد؟ آنچه در مورد این روش غیر سمی باید بدانید

اگر از گذاشتن چند ساعت زمان برای تمیز کردن اجاق کثیف خسته شده‌اید، این ترفند تمیز کردن اجاق گاز راهی تقریباً بدون دردسر است برای اینکه درخشش دستگاه تان برگردد. تنها چیزی که نیاز دارید یک ظرف،‌ چند عدد لیمو و آب است—بدون نیاز به مواد شیمیایی خشن یا شستشوی سنگین.

آشفتگی‌های سوخته چسبنده که هر بار که فر را روشن می‌کنید دود می‌کنند یا پنجره‌ ی فر که به سختی می‌توانید پشت آن را ببینید، چیزهایی هستند که نشان می‌دهند زمان تمیز کردن کامل دستگاه فرا رسیده است. اگر به دنبال راهی غیر سمی، ارزان و آسان برای تمیز کردن فر هستید، این روش تمیز کردن ویروسی را امتحان کنید.

چگونه فر را با لیمو تمیز کنیم؟

یکی از کاربردهای لیمو در تمیز کاری، تمیز کردن فر است. برای اینکه این ترفند پاکسازی فر را که حسابی هم وایرال شده امتحان کنید، با دو تا سه لیمو کارتان را شروع کنید. آنها را با استفاده از یک چاقوی تیز به چهار قسمت یا برش های ضخیم خرد کنید، سپس آنها را در یک ظرف کم عمق به صورت یک لایه قرار دهید. در ظرف به اندازه ای آب بریزید که روی لیموها را بپوشاند و مطمئن شوید که به طور یکنواخت پخش شوند. فر را از قبل با دمای 390 درجه گرم کنید و ظرف را به مدت 30 دقیقه داخل فر قرار دهید.

وقتی نیم ساعت تمام شد فر را خاموش کنید. می‌توانید در را بسته بگذارید یا کمی آن را باز کنید تا لیموها، آب و خود دستگاه خنک شوند. بخار آب لیمو باعث از بین رفتن هر گونه آثار غذای پاشیده شده و سوختگی می‌شود، بنابراین هنگامی که فر خنک شد، دیواره ها، قفسه ها و درب اجاق را پاک کنید و لکه های سرسخت را تمیز کنید.

آیا لیموها به اندازه مواد شیمیایی تمیز می‌ کنند؟

یکی از متداول ترین سؤالات در مورد روش تمیز کردن غیر شیمیایی این است که آیا واقعاً کار می‌کند یا خیر. پاسخ این است: «اگر اجاق گاز شما کمی کثیف باشد و همیشه از نشت‌ و پاشیدن غذاها جلوگیری می‌کنید، این روش ممکن است کارساز باشد. اما وقتی صحبت از یک دستگاه به طور جدی کثیف می‌شود، بهتر است از محصولات پاکسازی قوی استفاده کنید.

بنابراین اگر به دنبال یک روش تمیز کردن آسان فر هستید تا آن را در روال تمیز کردن معمولی خود بگنجانید، در صورتی که دستگاه لزوماً نیازی به شستشوی سنگین ندارد، استفااده از لیمو یک گزینه عالی است.

در حالی که لیمو به طور طبیعی دارای خاصیت پاک کنندگی و خوشبو کنندگی است، اما مانند سفید کننده ها یا پاک کننده های سنگین سطح را ضدعفونی نمی کند و در واقع باکتری ها را از بین نمی برد. اگر به دنبال یک جایگزین طبیعی برای سفید کننده و سایر پاک کننده های شیمیایی هستید، سرکه یک پاک کننده غیر سمی است که حاوی اسید استیک است که اگرچه به اندازه سفید کننده ها قوی نیست، اما ضدعفونی می‌کند.

راه های طبیعی دیگر برای تمیز کردن اجاق گاز

راه های طبیعی دیگر برای تمیز کردن اجاق گاز

چندین روش طبیعی دیگر برای تمیز کردن اجاق گاز وجود دارد که از استفاده از مواد شیمیایی خشن و احتمالاً سمی جلوگیری می‌کند. جوش شیرین یکی از بهترین مواد برای بازگرداندن درخشش دستگاه است و می‌توانید از آن به روش های مختلف استفاده کنید. جوش شیرین به طور طبیعی کثیفی را تجزیه می‌کند و در عین حال بوی نامطبوع را از بین می‌برد.

روش اول شامل خمیر جوش شیرین است که می‌توانید با اضافه کردن آب درست کنید. این روش مشابه روش تمیز کردن لیمو، برای فرهایی طراحی شده است که خیلی کثیف نیستند. از یک کاسه کوچک برای مخلوط کردن جوش شیرین و آب استفاده کنید و به اندازه کافی مایع به آن اضافه کنید تا خمیر قابل پخش درست شود.

سپس یک قاشق یا کاردک بردارید و خمیر را روی نقاط کثیف کف، دیوارها و درب فر بمالید. اگر به تازگی از فر استفاده کرده اید، مطمئن شوید که فر خنک است. اجازه دهید خمیر به مدت 30 دقیقه بماند، سپس آن را با یک پارچه مرطوب پاک کنید.

روش دوم تمیز کردن نیز از خمیر جوش شیرین استفاده می‌کند، اما سرکه هم دارد که باعث می‌شود محلول قوی‌تر شود و قادر به هدف قرار دادن نقاط سرسخت باشد. درست مانند روش قبلی، با مخلوط کردن جوش شیرین و آب، خمیری غلیظ اما قابل پخش درست کنید. خوب هم بزنید، سپس داخل فر را با استفاده از دستکش لاستیکی با خمیر بپوشانید.

حتما قبل از شروع به کار، خرده ها یا تکه های شل را از فر خارج کرده اید تا مطمئن شوید که با خمیر مخلوط نمی شوند. هنگامی که داخل فر با خمیر پوشانده شد، اجازه دهید تا 30 دقیقه بماند، اما در صورت لزوم می‌توانید بگذارید یک شب تا صبح بماند. هنگامی که آماده پاک کردن خمیر هستید، سه قسمت آب را با یک قسمت سرکه سفید مخلوط کنید و مخلوط را در یک بطری اسپری بریزید.

محلول سرکه را روی خمیر خشک شده اسپری کنید، سپس بگذارید 30 دقیقه دیگر بماند. در این مرحله باید یک واکنش شیمیایی مشاهده کنید، زیرا سرکه با جوش شیرین واکنش می‌دهد. وقتی 30 دقیقه تمام شد، یک دستمال مرطوب بردارید و تمام خمیر را پاک کنید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا