نحوه تمیز کردن مایکروویو

خواه مایکروویو شما قربانی انفجار باقیمانده پوره سیب زمینی شده یا یک کیسه پاپ کورن سوخته، فرقی نمی‌کند! به هر حال مهم است که نحوه تمیز کردن مایکروویو را بدانید. در این نوشتار بهترین روش تمیز کردن مایکروویو و مایکروفر را خواهید دید. با هوم نگار همراه باشید.

هر چند وقت یکبار مایکروویو را تمیز کنیم؟

توصیه می‌شود که مایکروویو را هر روز با یک پارچه مرطوب پاک کنید تا خرده‌ها و غذاهایی که تازه روی آن پاشیده‌ از بین بروند و تا تمیز کردن‌های عمیق دوره‌ای کارتان خیلی سخت نشود. اگر چیزی که در مایکروویو پاشیده شده فرصت خشک شدن داشته باشد، تمیز کردن دستگاه تبدیل به یک کابوس خواهد شد. اگر بعد از هر بار استفاده دستگاه را پاک کنید – به خصوص اگر انفجار کوچکی رخ داده – همیشه تمیز می‌ماند.

اینکه چند وقت یک‌بار مایکروویو خود را به طور عمقی تمیز ‌کنید بستگی به تعداد دفعات و میزان استفاده از آن دارد. هفته‌ای یک بار برای افرادی که زیاد از مایکروویو استفاده می‌کنند و ماهی یک بار برای کسانی که استفاده زیادی از دستگاه ندارند منطقی به نظر می‌رسد. اگر هم فرزندانی دارید که مدام از دستگاه استفاده می‌کنند شاید لازم باشد دو سه روز یک بار دستگاه را تمیز کنید.

نحوه تمیز کردن مایکروویو

از آنجایی که مایکروویو به طور کلی یکی از وسایل کوچک‌ خانه است، پاک کردن روزانه آن زمان زیادی طول نمی‌کشد؛ فقط تمیز کردن آن قسمتی که غالب آدم ها فراموش می‌کنند را یادتان نرود.

  1. از بالای مایکروویو شروع کنید و به سمت پایین حرکت کنید. بالای قسمت داخلی مایکروویو ناحیه‌ای است که همه آن را فراموش می‌کنند. معمولا وقتی مایکروویو را تمیز می‌کنیم، واقعاً نمی‌توانیم سقف آن را ببینیم. به همین دلیل این قسمت حسابی جرم می‌گیرد و کثیف می‌شود.
  2. بعد از اینکه سقف و دیوارهای داخلی را پاک کردید، سینی را از مایکروویو خارج کرده و طبق دستور سازنده آن را بشویید.
  3. خرده‌های زیر سینی را پاک کنید.
  4. داخل و خارج در، دستگیره و صفحه کلید (پنل مایکروفر) را پاک کنید.

تمیز کردن مایکروفر با سرکه و جوش شیرین

تمیز کردن مایکروفر با سرکه و جوش شیرین

اگر غذای گیر کرده و سوخته ای دیدید، وقت آن است که مایکروویو را حسابی تمیز کنید.

خمیر جوش شیرین

برای نظافت عمقی مایکروفر یا مایکروویو می‌توانید از خمیر خانگی جوش شیرین و آب با دستمال میکروفیبر استفاده کنید. برای مواد غذایی چون پنیر ذوب شده که در سطوح داخلی دستگاه چسبیده می‌توانید یک اسکرابر رنگ پلاستیکی را امتحان کنید. ناحیه دارای لکه سخت را با مقداری آب گرم خیس کنید و لکه باید بلافاصله جدا شود. (برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به مقاله کاربرد جوش شیرین در نظافت مراجعه کنید.)

لیمو و سرکه

لیمو بو را از بین می‌برد و سرکه و پارچه میکروفیبر ذرات غذای ایجادکننده باکتری را از بین می‌برند. بهترین بخش استفاده از لیمو برای نظافت این است که انجام آن کمتر از پنج دقیقه طول می‌کشد.

  • یک کاسه شیشه ای کوچک را با آب پر کنید و روی صفحه گردان مایکروویو قرار دهید.
  • لیموی تازه را داخل کاسه بریزید تا دستگاه عطر خوشی بگیرد.
  • در را ببندید و اجازه دهید مایکروویو به مدت دو دقیقه با حرارت بالا کار کند.
  • وقتی چرخه به پایان رسید، کاسه و صفحه گردان را بردارید. حواس‌تان باشد که نسوزید زیرا محتویات کاسه داغ خواهد بود.
  • یک پارچه میکروفیبر تمیز را با آب و سرکه مقطر سفید مرطوب کنید و هر گونه کثیفی را پاک کنید.

چگونه بوی بد مایکروویو را از بین ببریم

بوی مواد غذایی مختلفی که در مایکروفر می‌پزید یا گرم می‌کنید در این دستگاه می‌ماند و به مرور بسیار ناخوشایند می‌شود. با پاک کردن مایکروویو با استفاده از یک پارچه مرطوب شده با آب و سرکه، می‌توانید از شر هر بویی خلاص شوید. همچنین می‌توانید یک کاسه آب با حدود 4/1 فنجان سرکه را در طول شب کنار مایکروویو بگذارید. سرکه بو را جذب می‌کند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا