چگونه سرخ کن بدون روغن (ایر فرایر) را تمیز کنیم؟

احتمالا اگر ایر فرایر یا سرخ کن بدون روغن در خانه داشته باشید عاشق آن هستید و دائماً از آن استفاده ‌می‌کنید. به همین دلیل هم زود به زود کثیف می‌شود، دود ‌می‌گیرد و از زیبایی ظاهر دستگاه کاسته می‌شود. از این رو بد نیست نحوه تمیز کردن سرخ کن بدون روغن را بلد باشید تا دستگاه سال‌ها زیبایی خود را حفظ کند.

نحوه تمیز کردن سرخ کن بدون روغن

برندها و مدل‌های مختلف سرخ کن بدون روغن، به لحاظ ظاهری و مونتاژ قطعات کمی متفاوت هستند، اما پروتکل اصلی تمیز کردن یکسان آنها است. یکی از مزایای سرخ کن کن بدون روغن این است که تمیز کردن آن آسان بوده و می‌توانید خیلی راحت آن را تمیز کنید.

نکته مهم: واحد اصلی شامل قطعه الکتریکی است و نمی تواند در آب شسته شود.

1. سرخ کن را بلافاصله پس از استفاده تمیز کنید

پس از استفاده، دستگاه را خاموش کرده، از برق بکشید و اجازه دهید خنک شود. منتظر نمانید تا بعداً آن را تمیز کنید. همیشه بهترین زمان تمیزکاری هر دستگاهی بلافاصله بعد از استفاده است.

2. سبد و تابه را با شوینده شستشو دهید

سبد داخلی قابل جابجایی و تابه باید بیرون کشیده شود، پاک شود و با آب گرم و مایع ظرفشویی شسته شود.

3. برای حذف مواد غذایی سرسخت، سبد یا تابه را خیس بگذارید

سبد و تابه داخل سرخ کن را ‌می‌توانید در آب و مایع ظرفشویی قرار بدهید. البته برخی از برندها سبدها و تابه‌هایی دارند که قابل شستشو در ماشین ظرفشویی هستند.

4. برای تمیز کردن سرخ کن بدون روغن ، محفظه پایینی را با دستمال و اسپری پاک کنید

تمیز کردن محفظه پایینی سرخ کن ‌می‌تواند کمی پیچیده و دشوار باشد، اما در واقع تمیز نگه داشتن این قسمت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. خرده‌ها، باقی مانده روغن و تکه‌های گوشت ‌می‌توانند به ته محفظه بیفتند (و خواهند افتاد). پس از برداشتن سبد و ماهیتابه، داخل دستگاه را با یک حوله کاغذی مرطوب یا حوله تمیز و کمی اسپری چربی زدا پاک کنید و اجازه دهید در هوا خشک شود.

5. المنت گرمایشی را پاک کنید

المنت گرمایش را ‌می‌توان پاک کرد، اما فقط زمانی که دستگاه کاملاً خنک شود. برای اینکه این قسمت را راحت تمیز کنید شاید لازم باشد دستگاه را برعکس کنید.

6. قبل از سر هم کردن قطعات، اجازه بدهید خشک شوند

اجازه دهید قطعات کاملا خشک شوند، سپس آنها را سر هم کنید.

برای جلوگیری از دود کردن سرخ کن بدون روغن، آسیب به قطعات و بروز کد خطای سرخ کن بدون روغن، از تمیز کردن منظم و اصولی دستگاه غافل نشوید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا