بهترین جایگزین های پودر ماشین لباسشویی وقتی شوینده تان ته کشیده!

در هیاهوی زندگی، گاهی اوقات فراموش می‌کنید قبل از اتمام مواد شوینده لباسشویی، به خرید بروید و پودر یا مایع شستشوی لباس بخرید. بدتر اینکه گاهی ممکن است لازم باشد لباسی را فوری بشویید. اطلاع از بهترین جایگزین های پودر ماشین لباسشویی کمک می‌کند تا بدانید چه چیزی به عنوان یک ماده شوینده جایگزین ایمن تلقی می‌شود. می‌توانید با استفاده از محصولاتی که برای سینک ایمن هستند، چند مورد ضروری را با دست بشویید. اما اگر عجله دارید و باید از لباسشویی استفاده کنید، لازم است در انتخاب شوینده جایگزین دقت بیشتری داشته باشید. نکات و ترفندهای زیر به شما کمک می‌کنند تصمیم بگیرید که چه چیزی را می‌توانید به عنوان جایگزین پودر لباسشویی استفاده کنید.

جایگزین های مواد شوینده لباسشویی

موارد زیر بهترین اقلامی هستند که زمان تمام شدن شوینده می‌توانید استفده کنید:

ته بطری یا جعبه را دربیاورید!

بطری مایع لباسشویی “خالی” یا جعبه پودر شوینده خود را با آب گرم پر کنید. آن را به خوبی تکان دهید و مایع را داخل دیگ شستشو خالی کنید. به قدر کافی شوینده دریافت خواهید کرد که بتوانید مقدار متوسطی از لباس را بشویید.

نکته:

اکثر ما مقدار بیش از حدی از مواد شوینده را در محفظه شوینده می‌ریزیم: یک ماشین لباسشویی با راندمان بالا فقط به دو قاشق چایخوری ماده شوینده باکیفیت نیاز دارد. حرکت لباسشویی مقدار زیادی از آلودگی را از بین می‌برد، به خصوص اگر لکه‌ها را از قبل تمیز کنید. حتماً دستورالعمل‌های شستشو روی برچسب مراقبت از لباس را رعایت کنید و از دمای آب مناسب برای پارچه‌ها استفاده کنید.

از بوراکس لباسشویی یا جوش شیرین استفاده کنید

برای تقویت آخرین ذره شوینده، نصف فنجان بوراکس یا جوش شیرین به آن اضافه کنید. این محصولات به عنوان تقویت کننده مواد شوینده عمل و به تمیز شدن لباس کمک می‌کنند. قبل از افزودن مواد شوینده، لباس‌های کثیف و آب و جوش شیرین را مستقیم در دیگ ماشین لباسشویی قرار دهید.

اگر اصلا مواد شوینده ندارید، از یک فنجان بوراکس یا جوش شیرین برای مقدار متوسط لباس استفاده کنید. به لطف باقی مانده‌های مواد پاک کننده، آب و تکان های لباسشویی، لباس‌ها تمیزتر از آن چیزی خواهند شد که تصور می‌کنید. مجدداً قبل از شستن لباس ها در لباسشویی، لکه‌ها را تمیز کنید و از گرم ترین دمای آب توصیه شده برای لباس‌ها استفاده کنید.

از سفید کننده‌های مبتنی بر اکسیژن استفاده کنید

به عنوان آخرین راه حل زمانی که هیچ ماده شوینده لباسشویی ندارید، می‌توانید از نصف فنجان سفید کننده اکسیژن پودری استفاده کنید. قبل از اضافه کردن لباس‌های کثیف و آب، پودر را به دیگ خالی ماشین لباسشویی اضافه کنید.

‌مواد شوینده خانگی درست کنید

‌مواد شوینده خانگی درست کنید

اگر وقت دارید، می‌توانید مواد شوینده خانگی خودتان را با استفاده از صابون، بوراکس و جوش شیرین بسازید.

محصولاتی که هرگز نباید در ماشین لباسشویی استفاده کنید

برای جلوگیری از آسیب به ماشین لباسشویی، از این مواد هرگز در دستگاه استفاده نکنید:

شوینده ماشین ظرفشویی

اکثر شوینده‌های ماشین ظرفشویی اتوماتیک حاوی موادی بسیار سخت تر از مواد شوینده لباسشویی هستند و می‌توانند باعث محو و سفید شدن رنگ‌ها شوند. این مواد همچنین می‌توانند در پارچه‌ها بقایایی باقی بگذارند که ممکن است پوست فرد را تحریک کند.

مایع ظرفشویی، شامپو یا شامپو بدن

این محصولات حباب‌های زیادی تولید می‌کنند که در طول چرخه آبکشی به سختی حذف می‌شوند. استفاده از مایع ظرفشویی در ماشین لباسشویی با راندمان بالا می‌تواند آنقدر کف تولید کند که سرریز شده و به سیستم الکترونیکی دستگاه آسیب برساند و گارانتی را از بین ببرد. برای جلوگیری از آب دادن ماشین لباسشویی و آسیب به دستگاه، حتما از شوینده های مخصوص لباسشویی استفاده کنید.

پاک کننده‌های خانگی یا آمونیاک

هر دوی این محصولات برای اکثر پارچه‌ها خیلی خشن هستند و می‌توانند پوست را تحریک کنند. پاک کننده‌ها همچنین حاوی موادی هستند که می‌توانند باعث از بین رفتن رنگ و بروز لکه روی پارچه شوند. پاک کننده‌های خانگی همچنین می‌توانند حاوی مواد تشکیل دهنده کف باشند که به ماشین لباسشویی با راندمان بالا آسیب می‌رساند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا