چطور از پرز گرفتن لباس ها در لباسشویی جلوگیری کنیم؟

پرز واژه ای است که برای الیاف ریز پارچه که به لباس می چسبند استفاده می شود، به ویژه زمانی که آنها را در ماشین لباسشویی می شویید. این الیاف معمولا به سطوح لباس‌ها بچسبند و باعث می‌شوند که لباس ها نه چندان تمیز به نظر برسند و نه خیلی نو! در واقع ظاهر لباس ها را کهنه می کند.

پارچه های ساخته شده از الیاف طبیعی مانند پشم و پنبه نسبت به پارچه های ساخته شده از مواد مصنوعی، پرز بیشتری تولید می کنند و برخی از ماشین های لباسشویی ممکن است بیشتر از سایرین مشکلات پرز ایجاد کنند.

پرز گرفتن لباسها حتی می تواند نشانه معیوب بودن ماشین لباسشویی باشد، یا ممکن است مشکلی در فرایند شستشو وجود داشته باشد.

پرزهایی که از لباس‌های روشن‌تر روی لباس‌های تیره‌تر ریخته می‌شوند و بالعکس می‌توانند به لباس‌ها ظاهری کهنه، از سکه افتاده یا گرد و خاکی ببخشند. وقتی این اتفاق می افتد هر بار که لباس های خود را در ماشین لباسشویی می شویید، حس می کنید که دوست ندارید دیگر این لباس را استفاده کنید.

به همین دلیل است که ما فهرست از نکاتی را گردآوری کرده ایم که می توانید برای جلوگیری از پرز روی لباس ها دنبال کنید و به لباس هایتان دوباره ظاهری تمیز بدهید.

چگونه از پرز روی لباس جلوگیری کنیم

نکات زیر کمک تان می کنند که لباس های تان بدون پرز باشند:

فیلترهای لباسشویی و خشک کن را قبل از پر شدن تمیز کنید

این ساده ترین نکته ای است که برای جلوگیری از ئرز گرفتن لباس در لباسشویی باید دنبال کنید. از شناور شدن کرک در ماشین لباسشویی در حین شستن لباس‌ها با تمیز کردن فیلتر جلوگیری کنید. این کلید اصلی جلوگیری از پرز روی لباس هایی است که دوست دارید.

انباشته شدن کرک در فیلترهای ماشین لباسشویی باعث می شود که پرزهای جدید که هنگام شستشو از لباس شما جدا می شود نتوانند از درام فیلتر شود و همین باعث می شود که لباس ها فیلتر بگیرند. فیلتر مسدود شده همچنین می تواند به طور بالقوه یک خطر آتش سوزی باشد، زیرا می تواند باعث شود دستگاه تا دمای بالاتر از حد انتظار گرم شود.

تمیز کردن فیلترهای ماشین لباسشویی یا خشک کن قبل از گرفتگی باعث می شود پرزها به لباس شما نچسبند و به طور کلی ماشین لباسشویی را برای مدت طولانی تری موثر و کارآمد نگه می دارد.

لباس های مستعد جذب پرز را پشت و رو کنید

قبل از قرار دادن لباس‌ها در ماشین لباس‌شویی یا خشک‌کن، با پشت و رو کردن آنها، تا حد ممکن فرصت کمتری برای چسبیدن پرز به سطح لباس‌ها بدهید. این بدان معناست که هر پرزی که چسبیده باشد، احتمالا از داخل لباس خواهد بود و بنابراین برای افراد دیگر قابل مشاهده نیست.

لباس ها را بر اساس رنگ جدا کنید

جدا کردن لباس ها به دسته های رنگی مجزا باعث کاهش بیشتر پرز روی لباس شما می شود. ایده این است که حتی اگر پرز به لباس شما بچسبد، تقریباً همان رنگ لباس تان است و بنابراین بسیار کمتر دیده می شود.

اقلام پر پرز را با دست بشویید

جدا کردن لباس هایی که بیشتر پرز می ریزند، یا لباس هایی که به احتمال زیاد پرز را جذب می کنند و پرز نشان می دهند و شستن آنها با دست، گزینه دیگری برای کمک به کاهش احتمال جابجایی پرز از یک لباس به لباس دیگر است. این به ویژه در مورد لباس هایی که بسیار مستعد ریزش پرز هستند مفید است، مانند لباس هایی که از پشم و پنبه خوب تهیه می شوند، صادق است.

لباس های پرزدار را در یک چرخه ملایم بشویید

شستن لباس هایی که پرز می ریزند در چرخه ملایم تر به این معنی است که الیاف پارچه کمتر دچار فشار می شوند و در نتیجه پرز کمتری داخل لباسشویی می ریزند.

کمتر بشویید

ببینید که آیا لباس‌هایی وجود دارد که پرز می‌ریزند و می‌توانید آنها را کمتر بشویید. این کار همچنین باعث می شود که الیاف آنها کمتر دچار فشار شود و احتمالاً متوجه خواهید شد که کمتر شستن لباس ها به سالم و نو ماندن آنها نیز کمک می کند. برای مثال، اگر یک جامپر روی پیراهن پوشیده‌اید، ممکن است لزوماً نیازی به شستن آن نداشته باشید و می‌توانید دسته‌ای از لباس‌ها را از پرز گرفتن نجات دهید.

ماشین لباسشویی را با سرکه تمیز کنید

کرک در ماشین لباسشویی همچنین می تواند به دلیل ایجاد پرز در قسمت هایی از ماشین لباسشویی به غیر از فیلتر باشد. اگر ماشین لباسشویی را در یک چرخه خالی با یک فنجان سرکه سفید یا پاک کننده ماشین لباسشویی روشن کنید، پرزها از بین می روند.

کلام پایانی

اگر تمام این توصیه‌ها را رعایت کنید تا حد زیادی مانع پرز گرفتن لباس ها خواهید شد. همچنین نظافت لباسشویی به طور مرتب کمک تان می کند که لباس ها خوشبو و بدون پرز بمانند و در عین حال راندمان لباسشویی بالا برود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا