نحوه پاک کردن اسلایم از روی مبل و لباس

اسلایم سرگرم کننده است، نه فقط برای بچه ها بلکه برای بزرگ تر ها هم جذابیت دارد، اما لکه های آن چندان جذاب نیستند. در این نوشتار نحوه پاک کردن اسلایم از روی مبل و لباس ارائه شده است. با هوم نگار همراه باشید.

چگونه اسلایم خیس را از مبل پاک کنیم؟

پاک کردن اسلایم از روی مبل

اگر لکه را زود تشخیص داده اید، رفع لکه باید نسبتاً ساده باشد.

  • کار پاک کردن اسلایم را با برداشتن آن با دست تا جایی که می توانید، شروع کنید. همچنین می توانید از یک قاشق برای پاک کردن لکه از روی مبل استفاده کنید.
  • از مخلوط دو قسمت سرکه و یک قسمت آب استفاده کنید. حتماً ابتدا محلول را در محلی نامشخص اسپری کنید تا مطمئن شوید که روی رنگ مبل شما تأثیری ندارد.
  • اجازه دهید محلول سرکه و آب برای چند دقیقه در پارچه خیس بخورد. همچنین می توانید از یک برس اسکراب یا مسواک استفاده کنید تا مخلوط را به آرامی روی پارچه بمالید.
  • از یک پارچه مرطوب برای پاک کردن لکه و کشیدن اسلایم به سمت بالا استفاده کنید. این کار همچنین به شما کمک می کند تا بوی سرکه را از بین ببرید.
  • لکه مرطوب را بگذارید تا خشک شود. مطمئن شوید که لکه از بین رفته است.

نکته: اگر ترجیح می دهید از سرکه روی مبل استفاده نکنید، به جای آن از کمی مایع ظرفشویی و آب گرم یا حتی نوشابه استفاده کنید. اگر نگران تغییر رنگ طولانی مدت روی مبل هستید، به دنبال لکه‌بر بر پایه آنزیمی بگردید که برای استفاده در مبلمان روکش دار ایمن باشد.

چگونه اسلایم خشک را از کاناپه پاک کنیم؟

برای تمیز کردن مبل و کاناپه و از بین بردن اسلایم به صورت زیر عمل کنید:

اگر اسلایم را بعد از خشک شدن کشف کرده اید، چند گزینه دارید

گزینه 1: از یک تکه یخ استفاده کنید تا اسلایم باقی مانده را به آرامی منجمد کنید. پس از چند دقیقه، باید بتوانید قطعات یخ زده را بردارید، آرام خراش دهید و جاروبرقی بکشید.
گزینه 2: همچنین می توانید تکه های اسلایم خشک شده را با پارچه مرطوب پاک کنید. این کار باعث افزایش رطوبت در اسلایم می شود، پس از آن می توانید دستورالعمل های ذکر شده در بالا را برای حذف اسلایم خشک نشده دنبال کنید.

پاک کردن اسلایم از روی فرش

پاک کردن اسلایم از روی فرش

مانند کاناپه، ممکن است بتوانید اسلایم را از روی فرش با محلول سرکه و آب پاک کنید:

  • تا آنجا که ممکن است اسلایم را با انگشتان تان جدا کنید. مراقب باشید که اسلایم بیشتری را به الیاف فرش فشار ندهید.
  • یک قسمت آب و دو قسمت سرکه را مخلوط کنید. آن را روی اسلایم باقی مانده بمالید.
  • لکه را با پارچه خشک پاک کنید تا اسلایم پاک شود. اسلایم را روی فرش نکشید.
  • اسلایم باقی مانده را جاروبرقی بکشید.

چگونه اسلایم را از لباس پاک کنیم؟

چه تصادفی و چه عمدی، بسیاری از بچه ها روی لباس های خود اسلایم می چسبانند و پارچه را لکه دار می کنند. خوشبختانه راه هایی برای مقابله با این لکه های سخت وجود دارد.

  • تا آنجا که ممکن است اسلایم را با انگشتان خود جدا کنید. همچنین می توانید از یک قاشق یا حتی یک کارت اعتباری برای بلند کردن آن از روی لباس استفاده کنید.
  • از محلول سرکه و آب (دو قسمت سرکه، یک قسمت آب) برای رفع اسلایم باقی مانده استفاده کنید. مخلوط را روی ماده اسپری کنید و بگذارید حدود پنج دقیقه بماند.
  • لباس را مثل همیشه بشویید.

نکته: در حالی که این فرآیند می تواند لکه های اسلایم را از انواع مختلف پارچه پاک کند، همیشه قبل از انجام، برچسب روی لباس را بررسی کنید.

چگونه اسلایم را از دیوار پاک کنیم؟

پاک نکردن اسلایم می تواند دیوارها را حسابی لکه دار کند به خصوص اگر دیوارهای شما سفید باشد، بنابراین مهم است که باقی مانده اسلایم را در اسرع وقت تمیز کنید. در حین انجام این کار، ملایم باشید و از استفاده از ابزارهایی مانند قاشق برای بلند کردن اسلایم خودداری کنید، زیرا ممکن است به رنگ یا بافت دیوار آسیب برساند.

  • تا جایی که می توانید با انگشتان خود اسلایم را بردارید. ممکن است بعد از اولین مرحله متوجه اسلایم هایی شوید که در بافت دیوارتان گیر کرده یا شاید حتی تغییر رنگ جزئی داشته باشید.
  • از یک پارچه مرطوب و مقداری مایع ظرفشویی ملایم برای از بین بردن لکه استفاده کنید. از حداقل فشار استفاده کنید تا به بافت دیوار آسیبی وارد نشود.
  • در صورتی که مایع ظرفشویی اثرگذار نبود، از جوش شیرین و آب خمیر درست کنید. این خمیر یک ماده ساینده ملایم است که می توانید با استفاده از آن اسلایم را به آرامی از شکاف های بافت دیوار پاک کنید. اگر اسلایم لکه ای باقی گذاشته است، می توانید خمیر جوش شیرین را نیز روی لکه بگذارید تا خشک شود.
  • در نهایت خمیر را با یک دستمال کاغذی پاک کنید.
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا