سبک مینیمال چیست؟ هر چی می خوای در مورد این سبک بدونی اینجا هست!

امروزه اکثر مردم با مفهوم مینیمالیسم آشنا هستند، سبکی که شامل از بین بردن چیزهای غیر اضافی و ساده نگه داشتن همه چیز تا حد امکان است. می توان آن را برای هر چیزی از هنر و سبک زندگی گرفته تا معماری و طراحی داخلی اعمال کرد. طراحی داخلی مینیمالیستی بسیار شبیه به طراحی داخلی مدرن است و شامل استفاده از ملزومات ساده برای ایجاد فضایی ساده و کاملا مرتب است. سبک مینیمال با سادگی، خطوط تمیز، و پالت تک رنگ مشخص می شود. این سبک معمولاً یک پلان طبقه باز، نور زیاد و مبلمان کاربردی را با هم ترکیب می کند و بر شکل، رنگ و بافت فقط تعداد انگشت شماری از عناصر ضروری تمرکز می کند. اگر با جستجوی پاسخ این سوال که سبک مینیمال چیست به این مقاله رسیده اید، جای درستی هستید. با هوم نگارهمراه باشید.

عناصر طراحی مینیمالیستی

موارد زیر اصلی ترین عناصر طراحی مینیمال هستند:

• ملزومات خالی

رویکرد مینیمالیستی تنها از عناصر ضروری استفاده می کند: نور، فرم و متریال زیبا، معمولاً در یک طرح باز، برای ایجاد حس آزادی و آرامش. تزئینات بیش از حد در سبک مینیمال وجود ندارد. در عوض، جزئیات اندکی که استفاده می‌شوند، پیچیده نیستند و به‌طور هماهنگ با محیط ترکیب می‌شوند. این جزئیات ممکن است به شکل یک اثر هنری خاص باشد که دیوار اتاق نشیمن را تزئین می کند، یا یک گلدان زیبا روی میز ناهارخوری.

• خطوط تمیز

مبلمان و لوازم جانبی مینیمالیستی بر عملکرد و کاربردی بودن تمرکز دارند. سطوح صاف و خطوط قوی و تمیز، حالات جسورانه ای را ایجاد می کنند که بر ماهیت اساسی هر مورد تأکید می کند. اثاثیه و لوازم جانبی طرح دار یا تزئینات بسیار دقیق پیدا نمی کنید. در عوض، تمرکز بر خلوص و سادگی شکل و فرم است.

نیمکت ها و سطوح شفاف و تمیز، دیوارهای لخت با حداقل آثار هنری، و از بین بردن هرگونه درهم و برهمی، از جمله انبوهی از کاغذها و مجموعه ای از چیزهای زیبا نیز برای ایجاد یک فضای مینیمالیستی ضروری هستند.

• پالت رنگ تک رنگ

طرح رنگی تک رنگ متشکل از رنگ های سفید، بژ و خاکستری مخصوص فضاهای مینیمالیستی است. سبک مینیمال به دنبال کاهش فرم‌ها و رنگ‌ها به ساده‌ترین حالت‌ها، ایجاد فضاهای مطبوع، روشن و ظریف است. پالت رنگ شامل سایه های طبیعی روشن و ملایم مانند خاکستری سرد و گرم است که با رنگ های آبی و نود متعادل می شود.

ایجاد یک فضای مینیمالیستی گرم و دلپذیر

فضاهای مینیمالیستی فوراً به دلیل ظاهر واضح، تمیز، بدون درهم و برهمی و تک رنگشان قابل تشخیص هستند. نبود هر گونه شلوغی فضا به ایجاد حس آرامش بصری کمک می کند. با این حال، برخی از طرح‌های مینیمالیستی این خطر را دارند که کمی بی روح شوند. برای جلوگیری از این امر، و برای اطمینان از اینکه فضای طراحی شده مینیمالیستی شما حسی خوشایند دارد، چند نکته کوچک وجود دارد که می توانید انجام دهید. در اینجا چند راه برای اضافه کردن گرما و رنگ به اتاق های مینیمالیستی شما وجود دارد.

• سایه ها و بافت های مختلف را با هم ترکیب کنید

هنگام استفاده از پالت رنگی تک رنگ، یک راه عالی برای آوردن گرما به فضا، ترکیب سایه های مختلف و ترکیب بافت ها است. به عنوان مثال، استفاده از کاغذ دیواری کتان و پارچه‌های پشمی نرم و استفاده از فرش در اتاق خواب گرمای آرامش‌بخشی به فضا می‌افزاید. در حمام، بافت و الگوهای کاشی می‌تواند در عین حفظ پالت رنگ خنثی، جذابیت بصری ایجاد کند، در حالی که لوازم چوبی می‌توانند عناصر تیره، سفید یا بتنی را کمی نرم و متعادل کنند.

• منسوجات را ترکیب کنید

منسوجات بافت می افزایند و ابعاد و گرمای بیشتری به فضا می دهند. شال مبل، ملافه‌ها، کوسن‌ها و فرش در منسوجات مختلف مانند کتان، پشم و پنبه تنها نمونه‌هایی از این هستند که چگونه می‌توانید گرما و راحتی را به اتاق اضافه کنید و در عین حال سبک مینیمالیستی را حفظ کنید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا