5 ایده کاربردی برای طراحی مینیمال منزل؛ اگر دنبال یه فضای مینیمالی، این ایده ها رو از دست نده!

مینیمالیسم اساسا حول محور این ایده می چرخد که «حتی کم هم زیاد است.» فضا باید تمیز باشد و انبوهی از چیزهای غیر ضروری در آن دیده نشود. اساس طراحی مینیمالیستی، حس باز بودن، حضور رنگ‌های خنثی و خطوط تمیز است. در این نوشتار 5 ایده کاربردی برای مینیمال کردن فضا به شما خواهیم داد.

ایده های کاربردی برای طراحی مینیمال

اگر به این سبک مینیمال علاقه دارید این 5 ایده را از دست ندهید!

1. روی پاکسازی لوازم غیرضروری تمرکز کنید

مینیمالیسم با تمیز کردن آشفتگی شروع می‌شود. برای بسیاری از مردم طبیعی است که چیزهای قدیمی را نگهداری کنند – به عنوان مثال، جعبه‌ها و ظروف هدایا برای یادآوری رویداد. با این حال، اگر این چیزها اضافی هستند و مناسب خانه شما نیستند، باید آنها را دور بیندازید. استفاده از آنها در آینده بعید است. عدم وجود نویز بصری کلید طراحی مینیمالیستی است. بنابراین ما می‌خواهیم نکاتی را در مورد نحوه پاک سازی آشفتگی ارائه دهیم:

در اتاق فقط مبلمان و اثاثیه ضروری و بسیار کاربردی بگذارید. علاوه بر این، مبلمانی را انتخاب کنید که می‌تواند چند منظوره باشد، مانند یک میز قهوه با فضای ذخیره سازی داخلی یا تخت خوابی که زیرش کشو دارد. می‌توانید آنها را در فروشگاه خریداری کنید یا خودتان آنها را بسازید.

میزان لوازم آشپزخانه را کاهش دهید. آشپزخانه باید دارای سطوح تمیز باشد تا زمان تمیز کردن کاهش بیابد. تجهیزات آشپزخانه باید در جایگاه مخصوص نگهداری شود.

لباس‌هایی را که نیاز ندارید دور بیندازید یا بدهید به دوست و آشنا. اگر چیزهایی دارید که چند سال است از آنها استفاده نکرده اید، احتمالاً به آنها نیازی ندارید.

2. ذخیره سازی را برنامه ریزی کنید

پس از دور ریختن چیزهای غیر ضروری، اقلامی را که می‌خواهید رها کنید فهرست کنید. شما باید درک روشنی از نیازهای منزل خود داشته باشید. برای مینیمالیسم، داشتن فضای باز زیاد بسیار مهم است. تا جایی که ممکن است از فضاهای عمودی استفاده کنید زیرا به آزاد کردن سطح کف و ایجاد حس باز بودن کمک می‌کند. علاوه بر این، می‌توانید کابینت، کشو و کمد توکار داشته باشید. آنها فضای زیادی را ذخیره می‌کنند و جلوه زیبایی به خانه شما می‌بخشند.

یک ایده خوب دیگر این است که برای چیزهای کوچک، ارگانایزرهای ویژه بخرید. باید آنها را دسته بندی کنید و به ترتیب خاصی در کمد قرار دهید. در حال حاضر سازمان دهنده‌های زیبای زیادی در مغازه‌ها وجود دارد. علاوه بر این، در اینجا راهنمای نحوه نگهداری اشیا در اتاق‌های مختلف را می بینید:

  • اتاق خواب: المان های اصلی اتاق خواب شما می‌توانند به یک تخت بزرگ با کشوهای توکار، کمد لباس و قفسه‌های کاربردی یا میزهای دیواری تبدیل شوند. کمد لباس باید تا حد امکان جادار باشد و فضای کافی برای تمام وسایل شما داشته باشد. تخت با کشوهای توکار به طور ایده آل یک فضای داخلی مینیمالیستی ایجاد می‌کند. این کشوها بدون اینکه فضایی را اشغال کنند، فضای کافی برای همه اقلام شما خواهد داشت. اگر یک تخت معمولی دارید، می‌توانید با خرید ارگانایزرها بخشی از وسایل تان را زیر تخت سازمان دهی کنید.
  • اتاق نشیمن: برای اتاق نشیمن، انتخاب یک میز تلویزیون با فضای مخفی برای پنهان کردن وسایل الکترونیکی، کابل‌ها و لوازم جانبی رسانه ضروری است. مبلمان نیز باید چند منظوره باشد – به عنوان مثال، میز با محفظه‌های مخفی برای ذخیره سازی. همچنین می‌توانید قفسه‌های داخلی یا یونیت های دیواری مدولار را برای نمایش مجموعه کتاب‌ها، آثار هنری و غیره اضافه کنید.
  • آشپزخانه: اولین مرحله در سازمان‌دهی آشپزخانه، انتخاب سازمان‌دهنده‌های مختلف برای انواع ابزار آشپزی است: مواردی که برای مصارف روزانه، پخت، کباب کردن و غیره استفاده می‌کنید. برای نمایش ظروف، ظروف شیشه‌ای و تزئینی، قفسه‌های باز یا کابینت‌های شیشه‌ای را در نظر بگیرید. این قفسه ها جذابیت بصری را به فضا اضافه می‌کند. علاوه بر این، می‌توانید یک انباری با قفسه‌های قابل تنظیم یا قفسه‌های بیرون‌کش اضافه کنید تا مواد غذایی را به طور موثر در خود جای دهد.
  • حمام: برای حمام، ایده خوبی است که کابینت‌های یکپارچه یا دیواری را انتخاب کنید تا لوازم بهداشتی، لوازم آرایش و لوازم نظافتی را از دید دور نگه دارید. لوازم جانبی مینیمالیستی زیادی مانند قلاب حوله، محفظه دیواری شوینده ها و ظروف ذخیره‌سازی شیک برای حفظ محیطی عاری از شلوغی وجود دارد.

3. کیفیت مهم تر از کمیت است

اساس مینیمالیسم این است که چند تکه مبلمان باکیفیت بهتر از کلی وسیله به درد نخور است. این ایده کمک می‌کند خانه تان لوکس به نظر برسد. شما می‌توانید مبلمانی را خریداری کنید که از مواد گران قیمت ساخته شود. علاوه بر این، می‌توانید یک دکوراسیون خاص برای خانه خود ایجاد کنید. برای این کار پیش یک طراح داخلی بروید و به او بگویید برای شکل منزل تان مبلمان طراحی کند.

4. از رنگ های خنثی استفاده کنید

شما باید پالت رنگی را برای خانه تان انتخاب کنید که کم رنگ و نرم باشد. سایه‌های سفید، بژ، خاکستری و ماتریس پالتی را تشکیل می‌دهند که زمینه را برای رویکرد مینیمالیستی فراهم می‌کند. انتخاب پایه رنگ خنثی ایده خوبی است زیرا می‌تواند در برابر هر مبلمانی انعطاف پذیر باشد.

5. نور می تواند فضا را فوق العاده کند

نور می‌تواند هر فضای داخلی را بهتر کند. اساس زیبایی شناسی مینیمالیستی نور است. نور باید سادگی، وضوح و محیط یک فضا را بهبود دهد و اجسامی را که اساس یک فضای داخلی مینیمالیستی هستند برجسته کند.

لامپ‌ها باید به گونه ای قرار گیرند که این اثر را حتی در شب حفظ کنند. این ایده به شما امکان می‌دهد بدون توجه به زمان روز از خانه تان لذت ببرید. لامپ‌ها نیز باید متناسب با پالت رنگ خانه شما باشند. در حال حاضر انواع زیادی در بازار وجود دارد. شما ممکن است لامپ‌های کوچک و نامرئی یا لامپ‌های بزرگی را انتخاب کنید که در خانه تان سبک خاصی ایجاد می‌کنند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا