این کاربردهای جوش شیرین رو که یاد بگیری سراغ هیچ شوینده ای نمی ری!

گاهی اوقات بی کربنات سدیم یا جوش شیرین تمام چیزی است که برای تمیز کردن آشپزخانه نیاز دارید، اما بسته به سطح و میزان سختی لکه ها، ممکن است لازم باشد آن را با اضافه کردن یک اسید طبیعی مانند سرکه سفید یا آب لیمو قوی تر کنید. این کار باعث ایجاد یک واکنش شیمیایی حباب دار و کف شده، به از بین بردن لکه ها و چربی کمک می کند.

کاربردهای جوش شیرین در آشپزخانه

در اینجا 9 راه برای استفاده از جوش شیرین برای تمیز کردن آشپزخانه آورده شده است:

مایکروویو را برق بیندازید

مایکروویو به سرعت کثیف می شود، اما اگر آن را با جوش شیرین بشویید، در کمترین زمان برق می افتد. جوش شیرین را روی یک اسفنج مرطوب بپاشید و تمام قسمت های داخل مایکروویو را پاک کنید. دوباره با یک اسفنج تمیز از روی سطوح عبور دهید تا باقیمانده جوش شیرین پاک شود.

تخته های برش را خوشبو کنید

هرازگاهی، جدا از تمیز کردن تخته های برش پس از هر بار استفاده، پاکسازی عمقی تخته لازم است. کمی جوش شیرین را روی سطح برش بپاشید، با یک اسفنج روی آن را مالش دهید و سپس آبکشی کنید تا نو و براق شود.

ماشین ظرفشویی را تمیز کنید

گاهی اوقات ماشین ظرفشویی برای تمیز شدن به کمک اضافی نیاز دارد. جوش شیرین عنصر اصلی است. مقدار کمی بی کربنات سدیم را کف ماشین ظرفشویی بپاشید و سپس در یک چرخه معمولی آن را روشن کنید یا با ترکیب جوش شیرین و سرکه آن را بشویید.

گرفتگی لوله ها را باز کنید

گرفتگی لوله های فاضلاب می تواند باعث ایجاد بوی وحشتناکی شود. برای باز کردن لوله چند قاشق غذاخوری جوش شیرین را در خروجی بریزید و به دنبال آن سرکه داغ بریزید (می توانید آن را در مایکروویو یا روی اجاق گاز گرم کنید). این کار باعث ایجاد واکنش و کف می شود و کمک می کند که انسداد از بین برود. پس از آن، آب داغ را در زهکشی بریزید تا مسیر خروج آب کاملا شسته شود.

چربی و لکه های سخت را از قابلمه ها و تابه ها پاک کنید

از بین بردن چربی و لکه های سخت می تواند دشوار باشد اما این ترفند آسان روند تمیز کردن را ساده می کند. جوش شیرین را مستقیماً روی قابلمه ها و تابه های چرب بپاشید. سرکه در حال جوش را اضافه کنید و حدود 30 دقیقه صبر کنید تا مخلوط روی لکه ها و ذرات سفت شده عمل کند. از یک اسفنج برای شستشو استفاده کنید و لکه ها باید به راحتی و به سرعت از بین بروند. در صورت نیاز فرآیند را تکرار کنید. اگر ظروف آلومینیومی را تمیز می کنید مراقب باشید، زیرا ماندن جوش شیرین در این ظروف به مدت طولانی می تواند باعث اکسیداسیون و در نتیجه تغییر رنگ شود.

فر را تمیز کنید

تمیز کردن فر می تواند کار سختی به نظر برسد، اما ترکیب جوش شیرین و سرکه سفید کار را آسان تر می کند. برای شروع، با مخلوط کردن بی کربنات سدیم و آب، خمیری درست کنید و سپس آن را همه جای فر بمالید. سرکه را روی خمیر اسپری کنید تا شروع به کف کردن کند. اجازه دهید چند دقیقه بماند و سپس با اسفنج یا پارچه پاک کنید. لکه های سخت و ذرات غذای سفت شده باید به راحتی از بین بروند. اگر از بین نرفتند سرکه بیشتری اسپری کنید تا زمانی که جدا کردن ذرات مانده وخشک شده آسان شود.

کاهش بوی یخچال و فریزر

این ترفند برای بی بو نگه داشتن یخچال و فریزر مفید است. بی کربنات سدیم را در یک ظرف یا ظرف شیشه ای کوچک و دهان گشاد بریزید و آن را تا سه ماه در یخچال و/یا فریزر قرار دهید تا بو از بین برود. در صورت تمایل، ظروف متعددی را در سرتاسر یخچال قرار دهید. جوش شیرین بوهای قوی و ماندگار را جذب می کند و به حفظ بوی خنثی در سراسر دستگاه کمک می کند.

سینک استیل را تمیز کنید

هرازگاهی سینک استیل ضد زنگ سزاوار این است که حسابی تمیز شود تا درخشندگی و بوی خوبی داشته باشد. یک لیمو را بردارید و از وسط نصف کنید و مقدار کمی بی کربنات سدیم را روی قسمت بریده شده لیمو بریزید. از لیمو مانند یک اسفنج استفاده کنید و سینک را بشویید و تمیز کنید. گزینه دیگر این است که خمیری از جوش شیرین و آب لیمو درست کنید و مخلوط را با یک اسفنج یا پارچه روی سینک مالش دهید تا تمیز شود.

اجاق گاز را تمیز کنید

اجاق گاز یکی از آن سطوحی است که با پختن مکرر به سرعت کثیف می شود. جوش شیرین را روی اجاق گاز بریزید و سپس سرکه سفید بپاشید و تماشا کنید که چطور کف می کند. اجازه دهید پنج دقیقه بماند و سپس به آرامی با یک اسفنج مرطوب گاز را بشویید. سطح گاز را با یک پارچه پاک کنید یا دوباره با یک اسفنج تمیز روی آن را مالش دهید تا حسابی برق بیفتد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا