افزایش ماندگاری مواد غذایی در یخچال

اختراع یخچال نحوه نگاه ما به غذا را برای همیشه تغییر و ماندگاری بسیاری از غذاهایی را که همه ما از آنها لذت می بریم تا حد زیادی افزایش داد. البته، این بدان معنا نیست که شما از یخچال خود بیشترین بهره را می برید! گاهی اوقات، نحوه استفاده ما از یخچال می تواند منجر به فاسد شدن سریعتر مواد غذایی شود. در این نوشتار چند نکته و ترفند سریع برای افزایش ماندگاری غذاهای یخچالی آورده شده است.

جریان هوا را حفظ کنید

در حالی که برخی ممکن است تصویر یخچال خود را که تا لبه پر شده دوست داشته باشند، اما این کار درستی برای تازه ماندن مواد غذایی نیست. چیدن مواد غذایی در یخچال و عدم ایجاد فاصله بین اقلام در واقع می تواند تنظیم مناسب دمای داخل یخچال را از بین ببرد. مسدود کردن دریچه‌ها و جریان هوا می‌تواند قسمت هایی در فضا ایجاد کند که به سردی بقیه نیستند و می‌تواند منجر به رشد کپک و باکتری شود. دمای ثابت و یکنواخت برای تازه نگه داشتن همه چیز تا حد امکان کلیدی است!

میوه و سبزیجات را بشویید

فاسد شدن میوه ها و سبزی ها اغلب به دلیل رشد باکتری ها است. بنابراین، چگونه می توانید از شر برخی از این میکروب های مزاحم خلاص شوید؟ ترکیب آب و سرکه! سینک را با آب پر کنید و 1 فنجان سرکه سفید مقطر به آن اضافه کنید. سپس، میوه ها و سبزیجات را در ترکیب بریزید و اجازه دهید حدود 10 دقیقه در مخلوط خیس بخورند. آنها را بیرون بیاورید، کمی آبکشی کنید و بگذارید قبل از گذاشتن در یخچال خشک شوند (خشک کردن با حوله می تواند به این روند کمک کند.) این روند به جلوگیری از رشد باکتری در محصولات تازه شما کمک می کند.

یخچال خود را تمیز نگه دارید

تمیز کردن یخچال ممکن است در صدر فهرست کارهای شما قرار نگیرد اما برای تازه نگه داشتن مواد غذایی تا حد امکان ضروری است. بیرون آوردن همه چیز از یخچال برای انجام یک نظافت کامل، راهی قطعی برای افزایش ماندگاری مواد غذایی در یخچال است. در واقع خلاص شدن از هر مکان احتمالی برای رشد باکتری ها و کپک ها یک تاکتیک پیشگیرانه کلیدی است.

خامه ترش و پنیر دلمه را وارونه نگه دارید

این یک نکته منحصر به فرد و مفید برای کسانی است که عاشق خامه ترش و پنیر دلمه هستند. راه حل برای افزایش عمر مفید آنها چیست؟ آنها را وارونه کنید. با این کار، حفره هوایی که به طور طبیعی بین محصول واقعی و درب آن ایجاد می‌شود، از بین می رود . با چرخاندن آن به سمت پایین، اکسیژنی که از درب وارد می‌شود، وجود نخواهد داشت. این کار هوا را خارج می کند و به مهار رشد باکتری کمک می کند.

لازم نیست همه چیز در یخچال بماند

این یکی ممکن است کمی عجیب به نظر برسد، اما یخچال همیشه بهترین مکان برای جلوگیری از فاسد شدن غذاها نیست. بدیهی است که چیزهایی مانند شیر همیشه باید در آنجا نگهداری شود، اما برخی از میوه ها و سبزیجات در واقع به یخچال نیاز ندارند. نه تنها این، بلکه این میوه ها و سبزیجات در واقع با تولید گاز اتیلن عامل خراب شدن برخی از چیزهای اطراف خود هستند! برخی از میوه های عامل فساد مانند سیب، موز و آووکادو نباید در یخچال نگهداری شوند. .

دقت کنید که فضای داخل یخچال به اندازه کافی خنک باشد

بدیهی است که از یخچال به این دلیل استفاده می شود که غذا را خنک نگه می دارد، اما ممکن است آن را آنطور که می تواند یا باید خنک نگه ندارد. به گفته کارشناسان، دمای ایده آل شما باید بین 35 تا 38 فارنهایت ( ۱ تا ۳ درجه سانتی گراد) باشد. اگر یخچال جدیدتر است، باید دماسنج دیجیتال داشته باشد. در غیر این صورت، ممکن است مجبور شوید یکی از این محصول را خودتان تهیه کنید و کمی با تنظیمات یخچال سر و کله بزنید تا نقطه مناسب را پیدا کنید. سردتر از ۱ درجه نیز خوب نخواهد بود زیرا کریستال های یخ ممکن است روی غذاها تشکیل شوند. دمای خنک 36 تا 37 فارنهایت احتمالاً دمای ایده آل برای افزایش ماندگاری غذاهای یخچالی است.

کلام پایانی

ترد و تازه نگه داشتن این میوه ها و سبزیجات گرانبها برای مدت طولانی اهمیت زیادی دارد. هیچ چیز بدتر از این نیست که مشتاقانه منتظر کمی توت تازه باشید که دو روز پیش خریده اید، اما متوجه شوید که خراب شده اند. رعایت این ترفندها و نکات کمک می کند تا غذای شما برای مدت طولانی تری تازه تر بماند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا