گیاهان ثروت ساز: معرفی 9 گیاه برای جذب ثروت به فضای خانه و کار (بر اساس فنگ شویی)

این رویکرد چینی باستان می‌گوید برخی گیاهان می‌توانند ورود ثروت به خانه و زندگی تان را تسهیل کنند. در واقع اینها گیاهان ثروت ساز هستند.

اگر عاشق گیاهان هستید و از اصول فنگ شویی پیروی می‌کنید، به مقاله درستی رسیده اید. ما تحقیق کرده‌ایم که کدام گیاهان می‌توانند طبق فلسفه چینی باستان پول، ثروت و فراوانی را به خانه شما جذب کنند و نام آنها را در همین نوشتار با شما در میان می‌گذاریم. نکته مهم اینکه این گیاهان علاوه بر اینکه ثروت ساز هستند، زیبا هم به نظر می‌رسند و مراقبت از آنها آسان است.

گیاهان ثروت ساز

با توجه به فضای خانه تان و سلیقه تان می‌توانید یکی از این گیاهان ثروت ساز را انتخاب کنید:

بامبو

بامبو

این گیاه، انتخاب ایده آل برای افرادی است که می‌خواهند ثروت را به زندگی خود جذب کنند، اما نمی خواهند زمان زیادی را برای مراقبت از گیاهان اختصاص دهند یا خیلی این کار را بلد نیستند. مطابق با فنگ شویی این گیاه توانایی جذب ثروت و انرژی مثبت را دارد. به علاوه بامبو ارزان است و به مقدار متوسطی از نور و آب نیاز دارد.

یشم

یشم

گیاه یشم نه تنها زیباست، بلکه می‌تواند خوش شانسی نیز برای‌تان بیاورد. مطمئناً می‌خواهید در خانه و محل کارتان برای این گیاه که نام‌های مختلفی دارد جایی باز کنید، حداقل اگر می‌خواهید پول به سمت‌تان سرازیر شود! این گیاه ثروت ساز بر اساس فنگ شویی، بومی آفریقای جنوبی و موزامبیک است و در حال حاضر در سراسر جهان محبوبیت دارد. گیاه ثروت ساز یشم به نور فراوان خورشید و مقدار متوسط آب نیاز دارد.

یاس، از گیاهان ثروت ساز

یاس، از گیاهان ثروت ساز

مطابق با فنگ شویی، یاس با رایحه ملایم و مطبوع خود گزینه ای شیک و خاص است که پول را نیز جذب می‌کند. البته این گیاه برای رشد سالم و قوی نیاز به مراقبت زیادی دارد، نور غیرمستقیم زیاد، آبیاری‌های مکرر، و اگر در فضای باز باشد، محافظت از درجه حرارت‌ شدید برای این گیاه ضروری است.

ریحان

ریحان

ریحان، گیاه مورد علاقه سرآشپزها در آشپزخانه شما ضروری است. این گیاه معطر به عنوان یک آهنربای شانس عمل می‌کند و در عین حال انرژی منفی را دفع می‌کند. ریحان به آفتاب زیادی نیاز دارد بنابراین کنار پنجره جای خوبی برای آن است. خاک ریحان هم باید مرطوب نگه داشته شود، اگرچه آبیاری بیش از حد هم توصیه نمی‌شود.

انجیر تیغی

انجیر تیغی

اگر از طرفداران کاکتوس‌ها و گیاهان غیرعادی هستید، در افزودن یک گلدان انجیرتیغی به مجموعه خود تردید نکنید. این کاکتوس‌های گرد کوچک با میوه‌های قرمز رنگ بسیار زیبا متفاوت هستند. این گیاه را باید نزدیک پنجره، اما دور از درها قرار گیرند. انجیرتیغی وقتی در گلدان رشد می‌کند کوچک می‌ماند و فضای زیادی را اشغال نمی کند.

گیاه سکه چینی

گیاه سکه چینی

آیا می‌خواهید برای یک دوست یا یکی از عزیزانتان گیاهی پر از انرژی مثبت بفرستید؟ با دادن این گیاه ثروت چینی به آنها شروع کنید. ظاهر چشمگیر و زیبای این گیاه، آن را مورد علاقه طراحان داخلی قرار داده است، در حالی که به لطف برگ‌هایش که به شکل سکه هستند، در بین کارشناسان فنگ شویی نیز محبوب است. گیاه سکه چینی با کمی آب، دمای بالا و نور غیر مستقیم خورشید، به خوبی رشد خواهد کرد.

اسطوخودوس

اسطوخودوس

اسطوخودوس به لطف رنگ، بافت و عطری که دارد یک مکمل عالی برای هر خانه ای است و همچنین به دفع انرژی منفی کمک می‌کند.

اسطوخودوس گیاهی است که دوست داشتن آن آسان است و به گفته فنگ شویی، در عین محافظت در برابر انرژی منفی، شانس و اقبال خوب را نیز جذب می‌کند. رنگ بنفش زیبا و رایحه دلپذیر آن مجموعه ای از گزینه‌ها فوق العاده را برای حضورش در فضا فراهم می‌کند – حتی می‌توانید آن را به عنوان یک چای آرامش بخش مصرف کنید. آبرسانی کافی و زهکشی خوب کلید تضمین رشد اسطوخودوس است.

سرخس، از گیاهان ثروت ساز

سرخس، از گیاهان ثروت ساز

سرخس یکی از گیاهانی است که نگهداری بسیار ساده ای دارد. کارشناسان فنگ شویی توصیه می‌کنند سرخس را در نزدیکی ورودی خانه یا محل کار قرار دهید تا بتواند پول جذب کند و شانس را برای ورود به خانه دعوت کند. این گیاه مقاوم است و مراقبت از آن چندان دشوار نیست، به آب متوسطی نیاز دارد – بگذارید بین دو آبیاری خشک شود – و می‌بایست در یک فضای نیمه سایه قرار داده شود.

پاچیرا

پاچیرا

گیاه پاچیرا به لطف تنه بافته شده‌اش به راحتی قابل تشخیص است.

گیاه Pachira aquatica با نام‌های رایجی از جمله شاه بلوط مالابار، شاه بلوط گویانا و درخت پول خطاب می‌شود. پاچیرا با برگ‌های نوک تیز، تنه بافته شده و رنگ سبز تند، گیاهی جذاب است و مورد علاقه طراحان داخلی قرار گرفته است. از آنجایی که این گیاه گرمسیری است، دمای سرد مهم ترین تهدید برایش تلقی می‌شود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا