لباس های بافتنی ت رو اینطوری بشور که چروک و شل نشن!

پشم یک فیبر طبیعی متشکل از کراتین است، پروتئینی که در موهای انسان نیز یافت می شود. پشم گوسفند اغلب از گوسفند گرفته می شود، اما می تواند از حیوانات دیگر مانند خرگوش و بز نیز تهیه شود. هر رشته نخ دارای بافتی چین خورده است که برای حفظ گرما عالی است، اما می تواند در هنگام شستن چالش هایی ایجاد کند.

هنگام انتخاب مواد شوینده مناسب برای پشم و تعیین بهترین روش های شستشو، خشک کردن و نگهداری، توجه ویژه ای لازم است. با این حال، با مراقبت مناسب، لباس های پشمی سال‌ها اقلام ارزشمندی در کمد لباس شما باقی خواهند ماند.

قبل از شروع شستشوی لباس های پشمی…

اگرچه پارچه‌های پشمی امروزی نسبت به گذشته انعطاف‌پذیرتر هستند، اما مراقبت مناسب از آن‌ها مهم است و این مراقبت با انتخاب مواد شوینده مناسب شروع می‌شود. نسخه‌ای با pH خنثی را انتخاب کنید که فاقد لکه‌برها، روشن‌کننده‌ها و نرم‌کننده‌های پارچه باشد، زیرا اینها می‌توانند پارچه را از بین ببرند.

همچنین در صورت انتخاب این مسیر، باید از تنظیمات دمای صحیح در ماشین لباسشویی استفاده کنید. یک چرخه ظریف با آب سرد باید به اندازه کافی ملایم باشد تا از اقلم پشمی محافظت کند، اگرچه اگر دستگاه شما دارای یک چرخه مخصوص شستشوی پشم باشد ایده آل است.

مقدمات شستشو را آماده کنید

مواد شوینده پشم را به سینک یا وانی پر از آب سرد اضافه کنید. برای بهترین نتیجه از نسبت های تجویز شده توسط سازنده مواد شوینده پشم استفاده کنید.

لباس پشمی را با دست بشویید

لباس را در سینک یا وان قرار دهید و پارچه را به آرامی در آب بچرخانید تا خیس شود. از مالش دادن شدید لباس خودداری کنید، زیرا ممکن است باعث ایجاد موج در لباس شود. اجازه دهید لباس تان به مدت 30 دقیقه خیس بخورد.

آبکشی کنید

لباس را زیر آب خنک قرار دهید تا زمانی که دیگر کف نماند و تمام مواد شوینده پاک شود.

آب اضافی را حذف کنید

لباس را به آرامی فشار دهید تا آب اضافی از آن خارج شود، مراقب باشید که لباس را کشیده یا مچاله نکنید، زیرا ممکن است باعث بدشکل شدن یا آسیب دیدن آن شود.

لباس را در معرض هوا قرار دهید تا خشک شود

لباس را در معرض هوا قرار دهید تا خشک شود

هرگونه چین و چروک روی لباس را از بین ببرید و آن را خوب پهن کنید (روی یک قفسه خشک کن). همچنین می توانید لباس پشمی را روی یک حوله تمیز قرار دهید تا کاملا خشک شود. آویزان کردن اقلام پشمی باعث بدشکل شدن و کشیده شدن پارچه می شود که احتمالاً دائمی است، بنابراین در این مرحله دقت و توجه لازم را داشته باشید.

نحوه شستشوی پشم در ماشین لباسشویی

شستن پشم در ماشین لباسشویی امکان پذیر است، اگرچه باید مراقبت ویژه ای داشته باشید تا مطمئن شوید که لباس شما در این فرآیند آسیب نبیند.

  • از مواد شوینده پشمی استفاده کنید و از نرم کننده پارچه چشم پوشی کنید.
  • پشم فقط باید در یک چرخه ملایم با آب سرد شسته شود.
  • در صورت امکان، قبل از شستن لباس، آن را پشت و رو کنید.
  • هنگامی که چرخه به پایان رسید، لباس را از ماشین لباسشویی خارج کنید. آن را در معرض هوا خشک کنید، البته به همان روشی که در دستورالعمل های شستشوی دستی گفته شد.
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا