آیا شستن لباس‌ها در آب سرد بهتر است؟

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که آیا شستن لباس‌ها در آب سرد واقعا بهتر است؟ در این مقاله این قضیه را روشن خواهیم کرد. اگر فکر می‌کنید که تنظیم دمای آب گرم راه اصلی شستن لباس‌هاست، اشکالی ندارد. اما اگر مدام از آب گرم برای شستن لباس‌های خود استفاده می‌کنید، باید از آب سرد نیز استفاده کنید. در این نوشتار همه چیزهایی را که باید در مورد شستن لباس در آب سرد بدانید توضیح خواهیم داد.

آشنایی با دمای چرخه‌های لباسشویی

تنظیمات دما در ماشین لباسشویی‌های مختلف، متفاوت است. 60 درجه شستشوی خیلی گرم و 30-40 درجه شستشوی گرم محسوب می‌شود. اگر می‌خواهید لباس‌های خود را در آب سرد بشویید، به سادگی دکمه تنظیم شستشوی سرد را فشار دهید، این چرخه مانع استفاده از آب گرم در شستشوی لباس‌ها می‌شود.

مزایای شستن لباس در آب سرد

بدون شک شستن لباس‌ها با آب داغ برای از بین بردن باکتری‌ها و میکروب‌ها عالی است. با این حال، شستن لباس‌ها با آب سرد هم می‌تواند به همان اندازه مؤثر باشد و حتی فواید دیگری نیز به همراه داشته باشد.

ممکن است قبلاً این را نشنیده باشید، اما تنظیم آب سرد در واقع پارچه را سالم‌تر نگه می‌دارد و طول عمر لباس‌ها را افزایش می‌دهد. علاوه بر این، شستن لباس‌ها در آب سرد به کاهش احتمال ایجاد چین و چروک کمک می‌کند. مهمتر از همه، در مصرف انرژی صرفه جویی خواهید کرد زیرا شستشو با آب سرد به این معناست که حرارت و مواد شوینده کمتری مصرف خواهید کرد.

چه چیزهایی را می‌ توانیم با آب سرد بشوییم؟

همه لباس‌ها به درد شستشو با آب سرد نمی‌خورند. برای گرفتن بهترین نتیجه، شستن لباس‌های ظریف مانند پیراهن، بلوز و ژاکت کش باف پشمی را در آب سرد توصیه می‌کنیم.

همچنین اگر رنگ‌های روشن یا لباس‌هایی دارید که به تازگی خریداری کرده‌اید، معمولاً بهتر است آن‌ها را در آب سرد بشویید به این دلیل که آب گرم رنگ لباس‌های روشن را کم کم از بین می‌برد و باعث می‌شود رنگ به سرعت پخش شود.

به همین دلیل است که همیشه توصیه می‌شود قبل از شستشوی لباس، برچسب‌های مراقبتی روی آن را بررسی کنید. شستن برخی از لباس‌ها در دمای نامناسب ممکن است منجر به اتفاقات نامطلوب در شستشو شود. هیچ کسی هم که این را نمی خواهد.

معایب شستن لباس‌ ها با آب سرد

معایب شستن لباس‌ ها با آب سرد

وقتی مزایایی وجود دارد، معایبی هم وجود خواهد داشت. هنگام شستشو با آب سرد مراقب باشید. لباس‌های خود را بر اساس رنگ جدا کنید زیرا آب سرد ممکن است باعث شود که لباس‌ها به هم رنگ پس بدهند.

حتما بررسی کنید که آیا ماشین لباسشویی شما به درستی تمیز شده است یا خیر. دلیل آن این است که اگر لباسشویی به خوبی تمیز نشود، میکروب‌ها و کپک‌ها در چرخه آب سرد رشد می‌کنند.

کلام پایانی

شستن لباس‌ها در آب سرد به طور کلی برای تمیز کردن لباس‌ها ایمن و موثر است. در حقیقت ثابت شده است که شستشوی سرد باعث دوام بیشتر لباس‌ها و حفظ رنگ آنها می‌شود. با این حال، هنگام شستن با آب سرد هم باید مراقب باشید زیرا ممکن است برخی از لباس‌ها به باقی لباس‌ها لک رنگ بدهند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا