استفاده از نمک را در ماشین لباسشویی شروع کنید و حیرت زده شوید!

هر کسی می‌تواند لباس‌ها را بشوید، اما شستن درست و اصولی لباس‌ها یک هنر است. بایدها و نبایدهای زیادی در این فرآیند وجود دارد، مانند ترکیب نکردن لباس سفید با پارچه‌های رنگی، استفاده از سفید کننده ایمن در صورت نیاز، و دانستن اینکه ژاکت و بافت را چطور باید بشوییم تا چروک نشود. یکی از مواردی که بسیاری از افراد را دچار مشکل می‌کند این است که چگونه از محو شدن رنگ پارچه جلوگیری کنید. خوشبختانه، یک ترفند ساده وجود دارد که به شما اطمینان می‌دهد لباس‌های‌تان در شست‌وشو براق می‌شوند و بدون تغییر رنگ بیرون می‌آیند، و تنها چیزی که نیاز دارید یک ماده از آشپزخانه‌تان است – نمک!

استفاده از نمک در لباسشویی

نمک فقط یک افزودنی به غذاها نیست، زیرا کاربردهای دیگری هم در خانه دارد. چیزی که احتمالا در مورد نمک نمی‌دانید این است که می‌توان از آن برای اطمینان از ماندگاری رنگ لباس در لباسشویی استفاده کرد. زیبایی لباس در شادابی رنگ آن است.

همه ما می‌دانیم که چه حس بدی است وقتی تاپ جدید زیبای‌تان را داخل لباسشویی می‌اندازید و ظاهری کدر به خود می‌گیرد. استفاده از نمک در لباسشویی واقعا کمک می‌کند که لباس‌ها بدون تغییر رنگ از لباسشویی بیرون بیایند.

چه مقدار نمک در ماشین لباسشویی بریزیم؟

به نظر می‌رسد وقت آن رسیده که ظرف نمک را کنار مواد شوینده لباس قرار دهید. افزودن مقدار کمی نمک به ماشین لباسشویی لباس‌ها را شاداب نگه می‌دارد. این ترفند می‌تواند به ویژه هنگام شستن پارچه‌های جدیدی که اخیرا رنگ شده اند یا تا به حال آنها را نشسته اید مفید باشد، زیرا از خروج رنگ‌ها جلوگیری می‌کند.

برای انجام این ترفند لباس‌ها را مثل همیشه داخل دیگ شستشو بریزید. سپس، قبل از ریختن مواد شوینده مایع در محفظه مربوطه، ¼ فنجان نمک خوراکی را به لباس‌ها اضافه می‌کند. همچنین می‌توانید نرم کننده پارچه خانگی را با ½ فنجان سرکه سفید جایگزین کنید، که راه دیگری برای جلوگیری از از بین رفتن رنگ است.

هنگامی که چرخه شستشو به پایان برسد حیرت زده خواهید شد. افزودن مقدار کمی نمک به روند شستشوی لباس‌ها، پارچه‌های قدیمی را درخشان کرده و اقلام جدید را درخشان نگه می‌دارد.

چرا نمک رنگ‌ ها را زنده نگه می‌دارد؟

نمک سفره که از نظر شیمیایی با نام سدیم کلرید شناخته می‌شود، به مولکول‌های رنگ کمک می‌کند تا با پارچه پیوند بخورند. علاوه بر این، نمک نه تنها می‌تواند رنگ لباس‌ها را حفظ کند، بلکه اگر پارچه‌ها قبلا رنگ خود را از دست داده باشند، ممکن است نمک بتواند مقداری از آن درخشندگی برگرداند. برای شستن لباس های سفید و حفظ درخشندگی آنها از نمک استفاده کنید.

با این حال، اگر می‌خواهید این ترفند استفاده از نمک در لباسشویی را امتحان کنید، باید برخی نکات دیگر را هم رعایت کنید، مثلا ضروری است که از آب سرد برای چرخه شستشو استفاده کنید. در حالی که شستن لباس‌ها در آب داغ می‌تواند برخی از عوامل بیماری‌زای حساس به حرارت را از بین ببرد و لباس‌ها را ضد عفونی کند، بر برخی از انواع پارچه‌ها هم تأثیر منفی می‌گذارد و باعث کم‌رنگ شدن و چروک شدن آن‌ها می‌شود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا