چرا لباس‌ ها بعد از شستشو سوراخ می‌ شوند؟

چرا مدام سوراخ های کوچکی در لباس های خود پیدا می کنید؟ این احتمال وجود دارد که ماشین لباسشویی شما باعث آسیب دیدن لباس‌ها شود. وسایلی که در دیگ شستشو قرار می دهید می توانند به راحتی هنگام شستن با هم گیر، پارگی و سوراخ های کوچک ایجاد کنند. دلایل سوراخ شدن لباس‌ها پس از شستن لباس و نحوه جلوگیری از ایجاد سوراخ در لباس را در این نوشتار خواهید دید.

علت سوراخ شدن لباس بعد از شستشو

برای اینکه بفهمید چرا مدام سوراخ‌هایی در لباس‌هایتان پیدا می‌کنید، چند دقیقه وقت بگذارید و کمد تان را بررسی کنید. اگر لباس‌های شما خیلی فشرده در کمدتان قرار می‌گیرند، می‌توانند با نزدیک‌شدن بیش از حد به هم باعث ایجاد گیر و سوراخ شوند و این مشکلات بعد از شست‌وشو بدتر می‌شوند.

پروانه و سایر آفات

علاوه بر شب پره، حشراتی مانند جیرجیرک، سوسک و سوسک فرش همگی می توانند باعث ایجاد سوراخ در انواع مختلف پارچه شوند. این آفت‌های لباس‌خوار جذب آثار روغن‌های بدن و رایحه‌های دیگر در لباس شما می‌شوند و کمد را به هدف اصلی تبدیل می‌کنند.

لباس‌های خود را بررسی کنید و در صورت مشاهده هر گونه نشانه‌ای از هجوم این حشرات، فوراً آنها را از کمد خارج کنید. سوراخ‌های پروانه در لباس‌ها مانند سوراخ‌های کوچکی هستند که به تدریج در طول زمان رشد می‌کنند، بنابراین بهتر است این هجوم را زود تشخیص دهید.

مرتب سازی نامناسب

قبل از شستن و خشک کردن لباس ها از سوراخ شدن آنها جلوگیری کنید. هرگز لباس‌های ظریف را با شلوار جین سنگین، لباس‌های زیپ دار، یا سایر تزیینات نشویید. موارد ظریف را قبل از شستن در کیسه لباس های مشبک قرار دهید.

استفاده نادرست از سفید کننده کلر، علت سوراخ شدن لباس بعد از شستشو

استفاده نادرست از سفید کننده کلر، علت سوراخ شدن لباس بعد از شستشو

در صورت استفاده بیش از حد از سفید کننده کلر در شستشو، سوراخ هایی در لباس ایجاد می شود. اگر سفید کننده قبل از شستشو به خوبی با آب مخلوط نشود، می تواند روی پارچه ها زیادی قوی باشد.

برای جلوگیری از بروز این مشکل لازم است نحوه استفاده از وایتکس در ماشین لباسشویی را بدانید.

گیر کردن به لبه ها و سطوح ساینده

لبه ها و سطوح ساینده می توانند به پارچه ها گیر کنند و سوراخ های کوچکی ایجاد کنند که پس از شستشو بدتر می شوند. ببینید آیا میز پیشخوانی دارید که به تازگی با لبه های ناهموار نصب شده است یا میزی که سطح زبری دارد و ممکن است روی لباس شما گیر کرده باشد.

کمربند و تزئینات لباس

توجه داشته باشید که آیا لباس‌های شما لوازم جانبی مانند کمربند یا کیف پول با دکمه های بیرون زده و زیپ، بند یا گیره دارد. لبه های زبر لباس را با سمباده صاف کنید و تفاوت را مشاهده خواهید کرد.

سرعت چرخشِ چرخه لباسشویی، علت سوراخ شدن لباس بعد از شستشو در لباسشویی

سرعت چرخش نهایی در ماشین لباسشویی ممکن است برای نوع پارچه لباس‌تان خیلی زیاد باشد. چرخش سریع لباس ها را به شدت به داخل دیگ ماشین لباسشویی این سو و آن سو می کشد و به الیاف لباس آسیب می رساند. در اینجا چند دستورالعمل چرخش مناسب برای دور در دقیقه (RPM) آمده است:

  • لباس های نخی: حداکثر چرخش 600 دور در دقیقه
  • ملحفه و حوله: حداکثر چرخش 1400 دور در دقیقه
  • شلوار جین: حداکثر چرخش 900 دور در دقیقه
  • محصولات ظریف و ابریشمی: حداکثر چرخش 400 دور در دقیقه

برای دریافت این اطلاعات دفترچه راهنمای لباسشویی خود را بررسی کنید. در صورت لزوم دفترچه راهنما را به صورت آنلاین پیدا کنید. چرخش خیلی سریع می تواند باعث سوراخ، پارگی یا شکاف در لباس‌ها شود.

قرار دادن مقدار زیادی لباس در لباسشویی

قرار دادن مقدار بیش از حد لباس در ماشین لباسشویی بر سطح تمیز کردن هر چرخه تأثیر می گذارد و می تواند باعث گره خوردن لباس با تزئینات، زیپ ها و دکمه های لباس های دیگر شود. هنگام دسته‌بندی لباس‌ها، همیشه زیپ و دکمه را ببندید و قبل از انداختن لباس ها در ماشین لباسشویی، آن‌ها را پشت و رو کنید.

مفقود شدن سیم سوتین

سیم سوتین می تواند به لباس ها گیر کند. در واقع گاهی اوقات سیم سوتین شل شده و در نهایت در لبه‌های دیگ لباسشویی پنهان می‌شود و پارچه ها را سوراخ می‌کند. اگر یک سوتین با سیم گم شده پیدا کرده اید، ممکن است علت سوراخ شدن لباس ها همین باشد. با برداشتن محفظه بیرونی لباسشویی، دنبال سیم بگردید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا