دیزاین اتاق خواب کوچک

دیزاین اتاق خواب کوچک اغلب می‌تواند چالش برانگیز باشد زیرا لازم است در سبک و کاربردی بودن متعادل باشید: ایجاد فضایی زیبا و خوب طراحی شده که عاری از درهم و برهمی باشد و برای آرامش مناسب باشد. اینها لازم هستند در حالی که با یک فضای خیلی کوچک سر و کار دارید. برای دیزاین یک اتاق خواب کوچک لازم است خیلی هوشمندانه عمل کنید، وگرنه نتیجه حسابی توی ذوق تان خواهد زد.

ما در این نوشتار موثرترین نکات را در مورد نحوه استفاده از فضای کوچک در اختیارتان قرار داده ایم: استفاده هوشمندانه از رنگ برای ایجاد توهم بزرگ بودن فضا، میزهای مناسب کنار تخت کربردی و تختخواب‌های چند منظوره برای ذخیره وسایل ضروری و بسیاری دیگر.

بهترین ایده های دیزاین اتاق خواب کوچک

این ایده ها کاملا فکر شده و بر اساس نظریات کارشناسان دکوراسیون هستند. آنها را بخوانید و قطعا بعد از اتمام این مقاله در مورد نوع چیدمان و دیزاین اتاق خواب تان به نتیجه خوبی رسیده اید!

فضای ذخیره سازی مخفی

فضای ذخیره سازی مخفی

وقتی صحبت از ذخیره سازی در یک اتاق خواب کوچک به میان می‌آید، قفسه بندی و ریل‌های اضافی همیشه فضایی بیشتر در اختیار شما قرار می‌دهد.

داشتن اتاق خواب کوچکتر لزوماً به معنای داشتن لباس کمتر نیست. با ساخت محفظه‌های ذخیره سازی هوشمندانه مانند، می‌توان لباس‌ها را مرتب کرد و در عین حال اتاق را مرتب نگه داشت. کافیست از یک طراح بخواهید یک کمد بخش بندی شده تا سقف برای تان بسازد. خواهید دید که فضای اضافی هم در اختیارتان قرار دارد.

یک سایبان دراماتیک

اگر تخت شما تنها چیزی است که می‌توانید در اتاق خواب کوچک تان جای دهید، می‌توانید با انتخاب یک تخت چهارچوب دارد و یک سایبان فوق العاده، جلوه متمایزی در اتاق تان خلق کنید.

دیزاین اتاق خواب کوچک: از هر گوشه ای استفاده کنید

دیزاین اتاق خواب کوچک: از هر گوشه ای استفاده کنید

این اتاق خواب دوست‌داشتنی ممکن است کوچک باشد، اما پر از شخصیت و رنگ است. با نصب چراغ‌های مطالعه بالای تخت یا ایجاد قفسه‌های کتاب به سبک خودتان از هر گوشه ای استفاده کنید. در اینجا، وسایل ضروری کنار تخت روی دیوارها قرار گرفته اند.

رنگ را از طریق لوازم جانبی اضافه کنید

یک اتاق سفید فضا و روشنایی را بیشتر می کند، بنابراین بهتر است کل اتاق را یک رنگ روشن داشته باشید و با لوازم جانبی کمی رنگ به فضا اضافه کنید.  

قفسه بندی کنید

این اتاق خواب فوق العاده کوچک به خوبی از ترفند قفسه بندی استفاده کرده و یک دیوار مینی گالری موقت ایجاد کرده است.

فقط از یک رنگ استفاده کنید

فقط از یک رنگ استفاده کنید

برای ایجاد توهم فضای بیشتر در یک اتاق کوچک، فقط از یک رنگ در فضا استفاده کنید، این ترفند به ایجاد فضای بیشتر کمک می‌کند، زیرا بدون نقطه تلاقی و بدون تضاد، کمتر متوجه می‌شوید که خطوط کجا متوقف می‌شوند و از کجا شروع می‌شوند. رنگ اتاق خواب می تواند تاثیر زیادی بر خلق و خو، احساسات و … داشته باشد.

به جای تختخواب، مبل تخت خواب شو بخرید

مبل تخت خواب شو این امکان را به شما می دهد که زمانی که قصد خوابیدن ندارید فضای بیشتری در اختیار داشته باشید و آزادانه در فضا حرکت کنید.

دیزاین اتاق خواب کوچک: تختخواب پایه بلند

با این ایده شما یک فضای خوب برای خواب و در عین حالفضای کافی برای قرار دادن برخی وسایل تان دارد وسایلی چون یک کاناپه، میز کار یا حتی کمد!

فضای ذخیره سازی روی دیوار

قفسه های دیواری برای مرتب کردن کتاب‌ها، لوازم جانبی، رختخواب اضافی یا حوله‌ها بسیار کاربردی هستند. می توانید در قسمت بالای میز کارتان چندین قفسه درب دار یا بدون درب نصب کنید و از فضای ذخیره سازی که در اختیارتان می گذارد حسابی لذت ببرید.

میز کنار تخت را مینیاتوری کنید

میز کنار تخت را مینیاتوری کنید

یک میز کنار تخت برای نگه داشتن تلفن، کتاب یا نورپردازی نرم در نزدیکی شما بسیار مفید است، بنابراین اگر اتاق خواب کوچکی دارید، یکی از این میزها داشته باشید. یک میز کنار تخت کوچک گرد انتخاب کنید برای نگه داشتن وسایل ضروری شب و صد البته افزودن زیبایی و سبک به اتاق تان.

کمد کنار تخت

این کمد کنار تخت بیشترین فضای ذخیره سازی را در فضایی جمع و جور به شما می‌دهد.  

فرش‌های روشن

رنگ‌های روشن و خنثی توهم بزرگی فضا و روشنایی را بیشتر می‌کنند، و وقتی در فضاهای بزرگ مانند دیوارها و کف‌ها استفاده می‌شوند، این توهم دو چندان می شود.  

جذب نور طبیعی

به جای پرده‌های سنگین تر در اتاق خواب کوچک از پرده های حریر شفاف استفاده کنید که نور را به خوبی از خودشان عبور می دهند.

تخت‌های چند منظوره هوشمند

یکی از راه‌های دیزاین اتاق خواب کوچک این است که دست خود را روی تختی قرار دهید که بیش از یک هدف دارد. می توانید تختی تهیه کنید که دارای گزینه ای برای ذخیره سازی اضافی باشد، چنانچه در تصویر می‌بینید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا