تلویزیون‌های Neo QLED و QLED سامسونگ گواهی «مراقبت کم بینایی» را دریافت کردند!

سامسونگ اخیرا اعلام کرده است که برخی مدل‌ها در سری Neo QLED و QLED 2023 گواهینامه “مراقبت کم بینایی ” را از سازمان TÜV Rheinland دریافت کرده‌اند. این گواهینامه به محصولاتی اعطا می‌شود که از استانداردهای کمک به افراد مبتلا به آمبلیوپی حمایت می‌کنند. بهبود نمایش تصویر و بهبود تشخیص بینایی در طراحی این محصولات در نظر گرفته شده است.

سئوک وو یونگ، معاون رئیس بخش نمایشگرهای سامسونگ الکترونیک گفت: نوآوری‌های تکنولوژیکی زمانی معنای واقعی پیدا می‌کنند که برای همه در دسترس باشد، بنابراین ما از دریافت این گواهی‌نامه که تاکیدی است بر اینکه ما برای ایجاد ویژگی‌هایی جهت سهولت دسترسی بیشتر تلاش می‌کنیم، هیجان زده هستیم.

مطابق با مأموریت سامسونگ یعنی «صفحه نمایش همه جا، صفحه نمایش برای همه»، کماکان به ارائه صفحه نمایش‌های درجه یک که نیازهای هر بیننده‌ای را برآورده می‌کند، ادامه خواهیم داد.

شرکت سامسونگ به منظور بهبود تجربه بصری مصرف کنندگان با انواع مختلف کم بینایی، حالت Relumino را توسعه داده است که بخش‌های خاصی از ویدیوها را بهبود می‌بخشد تا تشخیص محتوا در صفحه و دنبال کردن آن آسان تر شود (اقداماتی مانند برجسته کردن خطوط کلی و بهبود کنتراست و وضوح).

آمبلیوپی، که به عنوان تنبلی چشم نیز شناخته می‌شود، در حدود سه درصد از کودکان رخ می‌دهد و در واقع یکی از شایع‌ترین مشکلات کم بینایی در دوران کودکی است. در بیشتر موارد آمبلیوپی، مغز کودک سیگنال‌های دریافتی از یک چشم را نادیده می‌گیرد، به این معنا که مسیرهای بینایی را فقط برای یک چشم ایجاد می‌کند.

سازمان TÜV Rheinland، یک نهاد صدور گواهینامه بین المللی پیشرو است که با ارزیابی اینکه چگونه فناوری بر تجربه کاربری مبتلایان به آمبلیوپی تأثیر می‌گذارد، گواهی “مراقبت کم بینایی” خود را اعطا می‌کند. این سازمان آزمایش‌های مختلفی را انجام می‌دهد و تفاوت حالت‌های نمایش عادی و حالت Relumino را در وضوح، و راحتی بصری کلی مقایسه می‌کند.

صفحه‌نمایش‌های سامسونگ گواهی‌نامه‌های دیگری نیز دریافت کرده‌اند که همگی در راستای بهبود تجربه کاربری هستند. فهرست رو به رشد افتخارات سامسونگ نشان می‌دهد که چگونه نوآوری می‌تواند بر تجربیات مصرف‌کننده تأثیر مثبت بگذارد و در عین حال نشان می‌دهد که سامسونگ کماکان تلاش دارد در صنعت تولید تلویزیون پیشرو باشد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا