7 روش تضمین شده برای پاک کردن آدامس از لباس و مو

چسبیدن آدامس به مو یا لباس یک بیچارگی واقعی ست! دردسری که هر کسی را به هم می‌ریزد به خصوص اگر لباس مورد علاقه‌تان با یک تکه آدامس مزین شده باشد. با این حال نگران نباشید! ما برای‌تان چند راهکار عالی برای حذف آن آدامس بی ریخت چسبناک داریم. با هوم نگار همراه باشید تا بهترین راهکارهای پاک کردن آدامس از روی لباس و مو را یاد بگیرید.

نحوه پاک کردن آدامس از روی لباس

نکته‌ای که باید بدانید این است که هنگام جدا کردن آدامس از پارچه، کلید پیروزی در نبرد بر سر لباستان این است که قبل از اینکه به آرامی آن را از بین ببرید، میزان چسبندگی آن را کم کنید. انگار که دارید تلاش می‌کنید یک کودک نوپا را راضی کنید که بی خیال یک اسباب بازی بشود.

۱. آن را منجمد کنید

یکی از روش‌های ساده حذف این است که ابتدا آدامس را با یخ مالش دهید تا کاملاً سفت شود. سپس از یک قاشق، چاقوی کند یا سوهان رنگ استفاده کنید تا آن را بلافاصله قبل از آنکه زمانی برای گرم و نرم شدن دوباره داشته باشد، جدا کنید. قرار دادن یک تکه یخ در دو طرف آدامس کار را تسریع می‌کند.

از طرف دیگر، اگر به فریزر دسترسی دارید، لباس را در یک کیسه پلاستیکی قرار دهید و چند ساعت داخل فریزر بگذارید تا آدامس حسابی یخ بزند. لباس را طوری تا کنید که آدامس به سمت بیرون باشد. هنگامی که آدامس منجمد شد، با ملایمت آن را از روی سطح پارچه جدا کنید.

۲. آدامس را حرارت بدهید

در حال حاضر امکان منجمد کردن آدامس را ندارید؟ در عوض آن را با یک منبع غیر مستقیم گرما ذوب کنید. از چیزی مانند سشوار استفاده کنید که باید به اندازه ای که آدامس آب شود، گرما داشته باشد، بدون اینکه لباس بسوزد. وقتی آدامس تقریباً در حال آب شدن است، آن را از سطح جدا کنید. توصیه می‌کنیم ابتدا دستکش بپوشید یا از دست خود با یک کیسه پلاستیکی محافظت کنید – آدامس ممکن است زیاد داغ شود.

۳. پاک کردن آدامس از روی لباس با اتو

پاک کردن آدامس از روی لباس با اتو

یک تکه مقوای تمیز را روی یک سطح صاف یا میز اتو قرار دهید. لباس را از سمتی که آدامس چسبیده روی مقوا قرار دهید. اتو را روی دمای متوسط قرار دهید و پشت لباس را اتو کنید. هنگامی که آدامس نرم شد (ممکن است چند دقیقه طول بکشد، پس صبور باشید) باید به مقوا بچسبد و به این ترتیب می‌توانید به آرامی لباس را در حالی که آدامس روی مقوا چسبیده، جدا کنید.

۴. آدامس را با سرکه پاک کنید

سرکه به دلیل اسیدی بودن، آدامس‌های چسبنده را از بین می‌برد و حذف آن را ساده‌تر می‌کند. یک کاسه کوچک سرکه سفید را در مایکروویو گرم کنید. سرکه داغ را روی آدامس بمالید و بگذارید دو تا سه دقیقه بماند. با استفاده از انگشت به آرامی آدامس را بردارید. سپس لباس را در یک چرخه شستشوی منظم با آب داغ بشویید.

۵. پاک کردن آدامس با الکل

مانند سرکه، الکل مالشی هم می‌تواند به از بین بردن خاصیت چسبندگی آدامس کمک کند. مقدار کمی الکل مالشی 70 درصد را روی آدامس بمالید و بگذارید حدود یک دقیقه بماند. به آرامی آدامس را با یک قاشق پلاستیکی یا چاقوی کره بردارید. اگر آدامس همچنان مقاوم بود، الکل بیشتری بمالید و دوباره امتحان کنید. پس از برداشتن آدامس، لکه‌های باقی مانده را با لکه بردار پاک کنید و لباس را بشویید.

چگونه آدامس را از مو جدا کنیم؟

چگونه آدامس را از مو جدا کنیم؟

دو راهکار زیر برای حذف آدامس از روی موها بسیار موثر است:

۶. آدامس را با کره بادام زمینی پاک کنید

قیچی را کنار بگذارید! این روش واقعا موثر است: با کره بادام زمینی، آدامس را از موها پاک کنید. آدامس را با کره بادام زمینی خامه ای بپوشانید و سپس چند دقیقه صبر کنید. چربی‌ها و روغن‌های موجود در این محصول آدامس را سفت و چسبندگی آن را کمتر می‌کنند، بنابراین جدا کردن آن از روی موها راحت‌تر می‌شود. از یک حوله برای پاک کردن آخرین ذره کره بادام زمینی استفاده کنید و سپس موها را بشویید.

۷. پاک کردن آدامس با وازلین

وازلین موها را روان و به لغزش آدامس کمک می‌کند. وازلین را روی آدامس بمالید و به آرامی آن را با انگشتان خود مالش بدهید. به کمک یک شانه دندانه پهن آدامس را از موها جدا کنید. مانند کره بادام زمینی، شستن موهایتان پس از از بین رفتن آدامس ایده بدی نیست.

و در نهایت…

هنگامی که با موفقیت آدامس را از شلوار جین یا حتی بدتر از آن، لباس مهمانی مورد علاقه‌تان جدا کردید، آنها را طبق دستورالعمل شستشوی‌شان (با دست یا با ماشین) بشویید تا بقایای آن پاک شود. در مورد موها نیز توصیه همین است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا