نحوه پاک کردن لاک از روی فرش

لاک ریخته شده روی فرش! حتی تصورش هم وحشتناک است! با این حال مابرای تان راهکارهایی داریم که بتوانید تا حدی به هم ریختگی و کثیف کاری ناشی از لاک را از بین ببرید. با هوم نگار همراه باشید تا نحوه پاک کردن لاک از روی فرش را یاد بگیرید.

برای پاک کردن لاک از روی فرش، اولین اقدام چیست؟

وحشت نکنید. به آرامی لاک اضافی را با یک حوله کاغذی پاک کنید، و مراقب باشید لکه موجود بدتر نشود یا لاک را در ناحیه بزرگتری پخش نکنید. اگر لاکاز قبل خشک شده است، از یک چاقوی کره یا ابزار ملایم دیگر استفاده کنید و آن را بتراشید. وقتی تا جای ممکن لاک خشک را برداشتید، باید به سراغ راهکارهای دیگر بروید.

آیا می توان از سرکه یا جوش شیرین برای پاک کردن لاک استفاده کرد؟

به نظر می رسد که سرکه و جوش شیرین به درد همه ترفندی می خورند. اگر سرکه را امتحان می کنید، ناحیه لکه دار را کاملا با سرکه معمولی خیس کنید و سپس یک حوله کاغذی آغشته به سرکه را روی ناحیه قرار دهید. اجازه دهید حدود 10 دقیقه بماند، سپس به آرامی لکه را بمالید و بشویید تا پاک شود.

اگر از روش جوش شیرین استفاده می کنید، به اندازه کافی جوش شیرین را روی محل بپاشید تا لکه را کاملاً بپوشاند. سپس، دمنوش زنجبیل روی محل بریزید و اجازه دهید حدود 10 دقیقه خیس بخورد. به آرامی ماساژ دهید تا لکه از بین برود. در نهایت محل را با آب یا پارچه مرطوب “بشویید”.

آیا می توانم از لاک پاک کن برای تمیز کردن فرش استفاده کنم؟

پاسخ کوتاه این است: بله، اما باید از چند دستورالعمل اضافی برای دستیابی به بهترین نتیجه پیروی کنید. ضمنا، مهم نیست که کدام روش تمیز کردن را انتخاب می کنید، حتما آن را در گوشه کوچک و پنهانی از فرش تست کنید. اگر فرش تغییر رنگ داد یا متوجه ساییده شدن رنگ فرش روی پارچه تمیزکننده شدید، محلول را تغییر دهید.

مقدار کمی پاک کننده لاک ناخن می تواند بسیار موثر باشد، به خصوص روی فرش های سفید یا روشن، اما مطمئن شوید که بطری مورد استفاده شما دارای برچسب بدون استون و بدون رنگ باشد. قسمتی از یک پارچه تمیزکننده یا حوله کاغذی را با پاک کننده خیس کنید، سپس به آرامی روی لکه بکشید و مراقب باشید که لکه را به قسمت هایی که قبلاً دست نخورده بود نمالید. آنقدر تکرار کنید تا لکه از بین برود.

اگر فرش شما تیره‌تر است، بیشتر احتیاط کنید، زیرا گاهی اوقات لاک پاک‌کن می‌تواند رنگ‌های تیره‌تر فرش را به طرز چشمگیری نسبت به رنگ‌های سفید یا خنثی تغییر دهد. اگر نگران علائم ناخواسته هستید، یک محلول تمیزکننده جایگزین مانند الکل مالشی، اسپری مو یا مایع ظرفشویی را انتخاب کنید.

اسپری مو برای پاک کردن لاک از روی فرش

اسپری مو برای پاک کرن لاک از روی فرش

درست شنیدید، اما به خاطر داشته باشید که این راه حل روی لکه های از قبل خشک شده بهترین کارایی دارد. محل را با آب سرد خیس کنید، سپس حدود 10 تا 15 پمپ اسپری مو را روی لکه بزنید. مقدار کمی الکل مالشی اضافه کنید (بسته به اندازه لکه). از یک برس یا ابزار تمیز کننده برای مالش دادن محل استفاده کنید و در نهایت آن را با آب شستشو دهید.

مایع ظرفشویی چطور لاک را از روی فرش پاک می کند؟

یک محلول رقیق شده از مقدار کمی مایع ظرفشویی مخلوط با آب گرم (با هدف استفاده از کف بسیار کم) نیز می تواند در مواقع ناامید کمک کند، اما زمانی که با یکی از محلول های ذکر شده در بالا ترکیب شود بسیار موثرتر خواهد بود. به عنوان مثال، پس از پاک کردن لاک ناخن با پاک کننده، از محلول مایع ظرفشویی برای تمیز کردن ناحیه و مقابله با بوی تند پاک کننده استفاده کنید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا