چگونه با جوش شیرین لکه لباس را پاک کنیم؟

از بین بردن لکه لباس با جوش شیرین: جوش شیرین برای بسیاری از کارهای نظافت منزل معجزه می‌کند و لکه‌های سخت لباس و پارچه نیز از این قاعده مستثنی نیستند. این پودر کاربردی قلیایی است (برعکس اسیدی)، بنابراین هنگام مقابله با لکه‌های اسیدی مانند قهوه، آب انگور قرمز، آب میوه، سس گوجه‌فرنگی، و مایعات مختلف بدن – انواع لکه‌هایی که در خانواده‌های معمولی رایج است، بهترین عملکرد را دارد.

بد نیست یاد بگیرید که چطور از جوش شیرین معمولی و ارزان برای خلاص شدن از شر لکه ها استفاده کنید و از نتیجه لذت ببرید. برای رسیدن به بهترین نتیجه، لکه‌های سخت را پس از وقوع در سریع‌ترین زمان ممکن از بین ببرید. اگر فوراً به جوش شیرین دسترسی ندارید، لکه را پاک کرده و با آب سرد بشویید، تا زمانی که آماده انجام مراحل زیر شوید، آن را مرطوب نگه دارید.

از بین بردن لکه لباس با جوش شیرین

جوش شیرین زمانی که با آب مخلوط شده و به عنوان خمیر استفاده می‌شود به عنوان یک لکه بردار موثر است. خمیر به بیرون کشیدن لکه از پارچه کمک می‌کند و اساسا رنگدانه و بو را در جوش شیرین به دام می‌اندازد. با خشک شدن خمیر، لکه بیشتر و بیشتر از روی پارچه حذف می‌شود.

برای تهیه خمیر کافی است 1 قاشق غذاخوری آب را با 2 قاشق غذاخوری جوش شیرین مخلوط کنید. مراحل حذف لکه زیر روی پارچه‌های قابل شستشو با ماشین لباسشویی اثرگذار است.

نکته

قبل از استفاده از جوش شیرین، ابتدا از ثبات رنگ مطمئن شوید. جوش شیرین یک عامل سفید کننده نیست، اما این پتانسیل را دارد که رنگدانه را از پارچه‌های بدون رنگ به همان روشی که لکه‌ها را جذب می‌کند، از بین ببرد.

مواد و وسایل لازم:

  • چاقوی کره خوری یا قاشق
  • برس یا مسواک با موهای نرم
  • دستمال توالت
  • جوش شیرین
  • آب
  • مایع ظرفشویی

از بین بردن لکه‌ های بدبو با جوش شیرین

از بین بردن لکه‌ های بدبو با جوش شیرین

برای لکه های بدبو به روش زیر عمل کنید:

  • جوش شیرین بپاشید و صبر کنید
  • جوش شیرین را روی یک لکه مرطوب بپاشید و اجازه دهید یک شب بماند تا هم لکه و هم بو را از بین ببرد.
  • طبق معمول بشویید
  • قبل از شستن لباس، بر اساس دستورالعمل برچسب مراقبت، جوش شیرین را داخل سینک یا سطل زباله خالی کنید.
  • بو را بررسی کنید
  • قبل از انداختن لباس در خشک‌کن، جایی که گرما می‌تواند لکه‌ ایجاد کند، آثار ماندگار بو را بررسی کنید. اگر بوی ناخوشایندی به مشام می‌رسد، خمیر جوش شیرین بمالید، اجازه دهید پارچه و خمیر در هوا خشک شود و سپس دوباره آن را بشویید.
  • این مرحله را تکرار کنید تا بویی باقی نماند، سپس اقدام به شستشو و خشک کردن در ماشین لباسشویی کنید.

از بین بردن لکه‌ های خون با جوش شیرین

جوش شیرین می‌تواند به پاک کردن لکه خون از پارچه کمک کند. خمیر جوش شیرین و آب را با انگشت یا مسواک قدیمی، روی لکه خون مرطوب بمالید. اجازه دهید خمیر تا یک ساعت بماند تا لکه از روی پارچه پاک شود. طبق دستورالعمل برچسب مراقبت لباس آن را بشویید.

از بین بردن لکه عرق با جوش شیرین

لکه‌ها را با خمیر جوش شیرین و آب پاک کنید. خمیر را با انگشتان یا مسواک روی ناحیه لکه دار بمالید و بگذارید خشک شود. قبل از شستشوی لباس طبق دستورالعمل برچسب، جوش شیرین خشک شده را در سینک یا سطل زباله برس بکشید. قبل از خشک کردن لباس، آثار تغییر رنگ یا بو را بررسی کنید. اگر لکه باقی ماند، مراحل بالا را تکرار کنید تا اثری باقی نماند.

از بین بردن لکه‌های میوه و آبمیوه با جوش شیرین

فوراً جوش شیرین خشک را روی لکه میوه یا آبمیوه بپاشید و بگذارید 15 دقیقه بماند یا تا زمانی که بتوانید با لکه مقابله کنید. جوش شیرین در حین خشک شدن، مایع و رنگدانه را به خود جذب می‌کند. جوش شیرین اضافی را پاک کنید و سپس مراحل حذف لکه یا از بین بردن لکه آبمیوه را دنبال کنید.

از بین بردن لکه استفراغ با جوش شیرین

خمیر جوش شیرین را روی لکه بمالید و بگذارید بماند تا خشک شود. جوش شیرین اضافی را پاک کنید و لباس را طبق دستورالعمل برچسب مراقبت بشویید. پس از شستشو، آثار باقی مانده از لکه از جمله بو را بررسی کنید. اگر لکه‌ها باقی ماندند، باید روش های دیگر حذف لکه را امتحان کنید.

نکاتی برای از بین بردن لکه لباس با جوش شیرین

نکاتی برای از بین بردن لکه لباس با جوش شیرین

اگر آنقدر مشغول هستید که نمی توانید یک خمیر تهیه کنید و در صورت بروز لکه با آن مقابله کنید، نگران نباشید. می‌توانید جوش‌شیرین خشک را روی ناحیه لکه‌دار بپاشید و بعداً زمانی که زمان لازم برای کار روی آن را داشتید به آن برگردید. جوش شیرین وقتی روی لکه خیس می‌نشیند مایعات و بوها را جذب می‌کند.

زمانی که وقت کردید، گرد و خاک جوش شیرین شل را پاک کنید و فرآیند پاک کردن لکه را شروع کنید و با خمیر تازه ادامه دهید.

برای لکه‌های سرسخت و لکه‌های چرب تر (غیر اسیدی)، می‌توانید به جای آب از سرکه سفید برای تهیه خمیر جوش شیرین استفاده کنید. از آنجایی که سرکه اسیدی است، باعث ایجاد حباب و وز کردن خمیر می‌شود. این واکنش به تجزیه روغن‌ها و کثیفی کمک می‌کند. خمیر را روی لکه بمالید، بگذارید 10 تا 15 دقیقه بماند و کاملا با آب خنک بشویید.

همچنین می‌توانید برای لکه‌های رنگی روی پارچه‌های سفید، پراکسید هیدروژن را با جوش شیرین مخلوط کنید. پراکسید هم یک واکنش حباب‌دار با جوش شیرین ایجاد می‌کند و این مخلوط به حذف لکه‌های روی لباس کمک می‌کند. همیشه این مخلوط را ابتدا روی قسمتی از لباس که معلوم نیست امتحان کنید که باعث روشن شدن آن نشود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا