چرا کف از ماشین لباسشویی خارج می‌ شود؟

شاید تصور کنید که وجود کف زیاد در ماشین لباسشویی به این معناست که لباس‌ها حسابی تمیز می‌شوند. اما، متأسفانه، اینطور نیست. وقتی کف بیش از حد در ماشین لباسشویی وجود دارد، لباس‌ها به خوبی تمیز نمی‌شوند. در واقع، لباس‌های کثیف با کف پوشیده می‌شوند، در دیگ شستشو خوب مالش داده نمی‌شوند، زیرا اساساً در یک پوشش کف پیچیده شده اند و در نهایت تمیز نمی‌شوند زیرا اصطکاک لازم را ندارند!

علاوه بر این، اگر دستگاه نتواند کف را کنترل کند، از محفظه شستشوی ماشین لباسشویی به بیرون نشت می‌کند. همانطور که می‌توانید تصور کنید، این یک مشکل اساسی است.

اما قبل از اینکه بتوانید ایراد یا مشکل رخ داده را اصلاح کنید، باید بدانید چرا دستگاه با مقدار زیادی کف پر می‌شود. در این نوشتار به علت خارج شدن کف از لباسشویی پرداخته ایم. با هوم نگار همراه باشید!

دلایل خارج شدن کف از لباسشویی

آیا مقداری کف در جلوی ماشین لباسشویی انباشته شده است؟ احتمالاً از خود می‌پرسید که این آشفتگی به چه دلیل است. دلایل زیادی برای نشت کف از ماشین لباسشویی وجود دارد. این دلایل عبارتند از:

بیش از اندازه مواد شوینده در جاپودری ریخته‌اید

در مورد خروج کف از لباسشویی خطای کاربر معمولاً علت اصلی است. بله،ریختن پودر زیاد در جاپودری یک علت خروج کف از لباسشویی است.

راه حل: به دوز درج شده روی بسته بندی مواد شوینده نگاه کنید و مطابق با همان عمل کنید.

مواد شوینده در لباسشویی جمع شده است

مواد شوینده در لباسشویی جمع شده است

اگر دائماً مقدار زیادی مواد شوینده به ماشین لباسشویی اضافه کنید، در نهایت، مقدار زیادی از آن در دستگاه جمع خواهد شد.

علاوه بر این، شاید آب داخل ماشین لباسشویی به اندازه کافی داغ نباشد، بنابراین مواد شوینده حل نمی شود و به طور موثر استفاده نمی شود. در نتیجه، مقداری از مواد شوینده باقی مانده و به مرور زمان جمع می‌شود.

راه حل: یک چرخه خالی را در دستگاه اجرا کنید تا مواد شوینده جمع شده از بین برود.

نوع آبی که وارد ماشین لباسشویی می‌ شود

اگر فکر می‌کنید که در یک منطقه دارای آب سخت زندگی می‌کنید، اما در واقع اینطور نیست، ممکن است هر بار که لباس‌ها را تمیز می‌کنید، مواد شوینده بیشتری به ماشین لباسشویی خود اضافه کنید تا «محتوای مواد معدنی بالاتر» در آب را جبران کنید.

در واقع، نیازی به افزودن مواد شوینده اضافی نیست زیرا آب به اندازه کافی نرم است. با مخلوط کردن آب نرم با مواد شوینده زیاد، کف ایجاد می‌کنید.

راه حل: سختی آب را در ناحیه خود بررسی کنید و دوز مواد شوینده را متناسب با آب تنظیم کنید. در مناطق آب نرم ممکن است مجبور نباشید از مواد شوینده زیادی استفاده کنید.

محصولات نرم کننده آب بیش از آنکه فایده داشته باشند مضر هستند

همانطور که در بالا ذکر شد، اگر موادی را به آب اضافه کنید تا نرم شود، ممکن است ضرر بیشتری نسبت به سود داشته باشید. باز هم نرم کننده آب و مواد شوینده با هم مخلوط می‌شوند و کف ایجاد می‌کنند.

راه حل: دوز مواد شوینده را متناسب با آبی که وارد ماشین لباسشویی می‌شود تنظیم کنید.

دستگاه خراب است یا بد کار می‌ کند

اگر در چرخه آبکشی کف از ماشین لباسشویی نشت می‌کند، احتمالا دستگاه مشکل یا ایرادی دارد.

مشکل مورد بحث می‌تواند چیز ساده‌ای باشد، مانند انسداد مسیر خروج آب، شیلنگ یا فیلتر، اما همچنین می‌تواند مشکل بزرگ‌تری باشد، مانند پمپ خراب.

چیزهایی مانند دستمال کاغذی، شیرینی و سکه انسداد ایجاد می‌کنند. اگر این انسدادها رفع نشوند، می توانند مشکلات شدیدی ایجاد کنند که می تواند منجر به ایجاد کف شود.

راه حل: قطعات ذکر شده در بالا را تمیز کنید و مطمئن شوید که مسدود یا آسیب دیده نیستند. پس از شستن هر بخش، دستگاه باید به طور موثر کار کند. اگر قطعات به وضوح آسیب دیده باشند، باید تعویض شوند.

پودر شستشوی دستی به ماشین لباسشویی اضافه شده است

پودر شستشوی دستی به ماشین لباسشویی اضافه شده است

در نتیجه افزودن نوع نامناسب مواد شوینده به دستگاه، ممکن است مقدار زیادی کف از دستگاه خارج شود.

علاوه بر این، گاهی اوقات استفاده از مواد شوینده بی کیفیت باعث انفجار کف داخل ماشین لباسشویی می‌شود.

راه حل: یک شوینده مناسب و استاندارد تهیه کنید، در این مورد، یک پاک کننده با کیفیت که می‌تواند در ماشین لباسشویی استفاده شود.

جاپودری مسدود شده است

اگر کشوی مواد شوینده مسدود شده باشد، آب و مواد شوینده نمی توانند به طور موثر از دستگاه عبور کنند. در نتیجه، با انباشته شدن کف مواجه می‌شوید.

راه حل: کشوی مواد شوینده را بردارید و تمیز کنید. می‌توانید با استفاده از آب داغ و یک مسواک نرم، آن را تمیز کنید.

ماشین لباسشویی بیش از حد بار شده است

اگر ماشین لباسشویی را بیش از حد با لباس‌های شسته شده پر کنید، لباس‌های داخل دیگ به هم نمی خورد و به طور موثری نمی چرخد. به این ترتیب، کف نمی تواند از دستگاه خارج شود، بنابراین کف زیادی داخل دستگاه خواهید دید.

راه حل: راهنمای ظرفیت لباسشویی را بررسی کنید و فقط مقدار مشخصی لباس به ماشین اضافه کنید. افزودن مقدار مناسب لباس به دیگ شستشو به لباس‌ها فضای کافی برای جابجایی و شستشوی موثر می‌دهد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا