آیا می توان ظروف پیرکس را در مایکروویو قرار داد؟

یکی از جذاب ترین ویژگی‌های ظروف آشپزخانه پیرکس این است که در برابر حرارت مقاوم هستند. مطمئنا ظروف پیرکس می‌توانند حرارت بالا را تحمل کنند، اما آیا امکان قرار دادن ظروف پیرکس در مایکروویو وجود دارد؟ به هر حال، مایکروویو به روشی منحصر به فرد گرم می‌شود. بیایید ببینیم!

قرار دادن ظروف پیرکس در مایکروویو

شرکت پیرکس صریحاً استفاده از محصولات خود را در مایکروویو تأیید کرده است، اگرچه اعلام کرده‌است که باید از “شوک وارد کردن” به این ظروف اجتناب کنید. برای مثال، اگر یک ظرف پیرکس را از فریزر بیرون بیاورید و فوراً آن را در مایکروویو قرار بدهید، به آن شوک وارد خواهد شد.

البته این موضوع فقط در مورد مایکروویو صدق نمی‌کند. باید از ریختن آب داغ در پیرکس سرد خودداری کنید و از قرار دادن پیرکس سرد روی سطح داغ مانند اجاق گاز یا فر خودداری کنید. محصولات شیشه ای – و همچنین محصولات ساخته شده از مواد دیگر – ممکن است در اثر شوک دمایی ترک بخورند و/یا بشکنند، و به همین دلیل است که هنگام استفاده از پیرکس هم باید احتیاط به خرج بدهید.

پیرکس قطعا شیشه ای محکم است، اما حتی این شیشه نیز در بیشتر موارد نمی تواند تغییرات سریع دما را تحمل کند. انبساط ناگهانی و سریع به احتمال زیاد منجر به شکستگی می‌شود. اما جدای از شوک دمایی، پیرکس می‌تواند چیزهای زیادی را تحمل کند. جای تعجب نیست که چندین دهه است که در بازار بوده و هنوز هم طرفداران زیادی دارد.

ماندگاری پیرکس

قرار دادن پیرکس در مایکروویو – زمانی که پیرکس در چند ساعت گذشته در فریزر قرار نگرفته است – داستان کاملاً متفاوتی است. وقتی این کار را انجام می‌دهید هیچ نگرانی وجود ندارد.

پیرکس همیشه دوام محصولات خود را تضمین کرده است و به خوبی ثابت شده است که محصولات این برند می‌توانند در آزمون زمان مقاومت کنند. اما باز هم باید توصیه‌های سازنده را هنگام استفاده از Pyrex دنبال کنید، در غیر این صورت ممکن است بشکنند یا ترک بخورند.

آیا پیرکس در ماکروفر ذوب می‌ شود؟

وقتی صحبت از قرار دادن ظروف پیرکس در مایکروویو می‌شود، هیچ دلیلی برای نگرانی در مورد ذوب شدن ندارید. پیرکس با استفاده از شیشه بوروسیلیکات ساخته شده است و این ماده تقویت شده نه تنها می‌تواند گرمای مایکروویو را تحمل کند، بلکه حرارت اجاق گاز و فر را نیز تحمل می‌کند. این شیشه از سیلیکون و بور ساخته شده است، ترکیبی که باعث ایجاد مقاومتی استثنائی می‌شود که در شیشه‌های دیگر وجود ندارد.

اما چیزی که در مورد پیرکس بسیار عالی است این است که اگرچه شیشه بادوامی محسوب می‌شود، اما این به معنای فدا کردن ظاهر و زیبایی نیست. شما می‌توانید آشپزخانه تعداد زیادی محصولات پیرکس داشته باشید و دوام و زیبایی بصری فوق‌العاده‌ای هم خلق کنید.

طبق گفته این شرکت، پیرکس در دمای 1510 درجه فارنهایت یا 820 درجه سانتیگراد ذوب می‌شود. اکثر وسایل موجود در آشپزخانه حتی به این سطح از گرما نمی‌رسند، بنابراین در هنگام استفاده از پیرکس واقعاً نباید نگران ذوب شدن باشید.

ایمنی پیرکس در مایکروویو: نکاتی که نمی‌ توانید نادیده بگیرید

استفاده از پیرکس آسان و ساده است. حتی اگر ظروف آشپزخانه پیرکس از ارتفاع نه چندان بلندی بیفتند، احتمال شکستگی آن بسیار کم است. از آنجایی که پیرکس تا زمانی که دمای بیش از اندازه نرود، ذوب نمی‌شود، در حین استفاده از پیرکس در خانه، نگران ذوب شدن آن نباشید. اگر این نکات به درستی رعایت شود، به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت از ظروف پیرکس استفاده کنید.

در بیشتر موارد، یک ظرف پیرکس خنک همان خطری را که یک ظرف پیرکس یخ زده ایجاد می‌کند، ندارد. به عبارت دیگر، اینکه پیرکس را از یخچال بیرون بیاورید و در مایکروویو بگذارید، آنقدر نگران کننده نیست که آن را از فریزر بیرون آورده اید و در مایکروفر قرار بدهید.

پیرکس شیشه ای محکم است و در حالی که بیشتر مواد نمی تواند در برابر نوسانات سریع از یک دما به دمای دیگر مقاومت کنند، می‌تواند در برابر تغییرات دمایی متوسط مقاومت کند – مانند تغییر دمایی که از یخچال به مایکروویو رخ می‌دهد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا